Pitäisi suunnitella pihan laittoa. Mistä nettisivuja auttamaan urakassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maatushka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maatushka

Jäsen
04.05.2011
387
0
16
Muutettiin joulukuussa ja tässä talossa piha aika huonossa kunnossa. Etupihalla (se suurempi piha) ei ole juurikaan istutuksia ja olemme suunnitelleet ison terassin tekoa sinne. Haluaisin myös kahteen paikkaan tuijia ja jotain muita kasveja. Mutta mitä ja miten? Talon vierustoille pitäisi kanssa laittaa jonkinlaista hiekkaa tai kiviä, nyt osittain kiviä, osittain multaa niillä.

Takapihalla on kauheesti perennoja ja marja-istutuksia. Ajattelin antaa noiden vielä olla, koska siellä saattaa olla jotain aarteita joita en haluaisi hävittää ennen kuin näen mitä sieltä nousee ja millaisina kukkii...

Mutta olisiko antaa nettisivuja mistä hakea inspistä ja ideoita? Kiitos!

Mä suosittelen ostamaan ihan kirjan. Niitä on pullollaan suomenkielisinä kirjakaupoissa, myös nettikirjakaupoissa. sieltä jos mistä saat paljon ideoita ja ohjeita pihaan ja kasveihin.

Juu minä olen myös huomannut, että netissä on avut vähissä. Mut kirjoissa on ohjeita ja puutarhayhteisö täällä netissä on myös hyväksi avuksi kasvien tunnistamisessa ja mallina istutuksiin. Äläkä tosiaan riko perennapenkkejä vielä, siellä voi olla vaikka mitä aarteita :)