Pitäisi ostaa asunto PK-seudulta. Minne sitä oikein muuttaisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Voimme ajatella tuota taloa hinnaltaan, mutta se kyllä sijaitsee kartan mukaan Helsingin yhdessä "huonossa" lähiössä googlettamalla eikä Viikissa. Viikissä taitaa just olla se huono puoli, ettei ole ok-taloja. Sit pitäisi mennä kerrostaloon suosiolla.

Paitsi että Viikistä on helvetillistä käydä töissä Länsi-Helsingissä ja Espoossa... itä-länsisuuntainen liikenne ei kauhean hyvin pelitä...

No se kait on totta. Olen kuullut, että kehä 1 on tukossa länteen päin ja sama illalla itään päin. Ajattlein, et tuolta mä olisin päässyt bussilla ekana Helsingin keskustaan ja sit sieltä junalla ja bussilla töihin.

Ap on kuin peppu edellä puuhun menevä orava.

Ilmeisesti rahaa on, koska ei ole mitään maksimihintaa asumiselle. Yleensä ensin kartoitetaan maksukyky. Summa, minkä voi kuukaudessa asumiseen laittaa.

Esim. 1300e/kk sis. lainanlyhennys ja korot + muut asumiskustannukset. Tällä saa n. 290000e ja jos entisen myynnistä jää 100000e niin uutta asuntoa voi katsella hintaluokasta alle 400000e.

Helpottaa ap huomattavasti, kun on hintaluokka selvillä, mutta ilmeisesti siitä sun ei tarvitse huolehtia.

No se kait on totta. Olen kuullut, että kehä 1 on tukossa länteen päin ja sama illalla itään päin. Ajattlein, et tuolta mä olisin päässyt bussilla ekana Helsingin keskustaan ja sit sieltä junalla ja bussilla töihin.

Pääset toki, mutta haluatko kuluttaa siihen 1½ h/suunta? Jokerilinja kulkee 505 itä-länisuuntaisesti kehää, mutta en tiedä missä työpaikka on joten ei voi sanoa voiko sitä käyttää...

Miten sä ap oot noin pihalla teidän budjetista? Jos entinen omistusasunto on myyty, siitä jäi summa x. Paljonko?
Paljonko teillä on varaa laittaa asumiskustannuksiin kuukaudessa? Siitä selviää teidän mahdollinen maximilainamäärä (kunhan huomioit vastikkeen/omakotitalon hoitokulut).
Hullua alkaa etsiä asuntoa ilman budjettia. Johan ne pankissa nauraa teidät pihalle jos meet sinne kysymään maksimilainamäärää. Joku käry teillä pitää siitä valmiiksi olla.

No tuossa ap vihjasi että 545K talo on hinnaltaan ok. Silloin valinnanvaraa luulisi löytyvän okt:n suhteenkin. Ei merenrannalta mutta Espoon pientaloalueilta ja esim Pohjois-Helsingistä.

[QUOTE="muuttaja";30030594]Tärkeää mulle:

+kauniit maisemat (puistot, istutukset, meri)
+päiväkodit, perheitä ja kouluja lähellä

-synkkä metsä ja itikat
-likaiset ostarit
-räkälät ja baarit[/QUOTE]

Kaikki muut paitsi tuo "meri" mätsää hyvin Vantaan Ylästöön.

Yhteistyössä