Pitäis mennä tekemään muutoksia testamenttiin. Vaikeaa.

[QUOTE="mamma";24726365]Mulla on vähän sama ongelma. Mulla on yks laps ennestään eri miehen kanssa ja nyt yks nykyisen ja ehkä ja toivottavasti joskus toinenkin lapsi nykyisen kanssa. Entinen mieheni ei kyllä tuu jättään mitään perinnöksi isoimmalle lapselle. Nykyiseltä nää uudet tulee saamaan perintöä. Lisäksi olen tätä isointa kasvattanut vuositolkulla yksinhuoltajana asuntoa maksaen, joten elämä ei oo aina ollu leveetä. Varmasti tämä (nämä) tästä suhteestä syntyneet saavat leveemmän elämän. Niinpä oon miettiny, pitäiskö tälle teinille testamentata isoin osa mun perinnöstä. En oikeen tiedä, mitä tekisin ja mikä olis reilua....[/QUOTE]
Mun lapsilla on eri isät. Kuopuksen isä on eromme jälkeen kasvattanut merkittävästi omaisuuttaan, joten kuopus tulee perimään isältään aikanaan esim useita asuntoja. En ole missään vaiheessa ajatellut, että mun pitäisi alkaa muuttamaan omaa testamenttiani esikoisen hyväksi. En siitäkään huolimatta, että kuopus on saanut elää lapsuutensa ja teini-ikänsä "vauraammin" kuin esikoinen. Molemmat lapseni ovat jo aikuisia ja mun on vaikea kuvitella, että esikoinen edes odottaisi saavansa mun perinnöstäni enemmän kuin pikkuveljensä sen vuoksi, että pikkuveljen isä on vuosikymmenten saatossa vaurastunut. Mun perintöni menee siis lapsilleni puoliksi.