Pitäskö jo tehdä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut naapuri
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut naapuri
Naapurin 6 v poika viihtyy pihallamme tyttäremme seurassa lähes päivittäin. Kukaan ei koskaan huutele perään, poika pitää ajaa aina kotiinsa.

Nyt poika on ollut puoli yhdestätoista saakka leikkimässä pihallamme, kun kysyin miksi ei ole eskarissa niin poika ilmoitti, ettei vanhemmat jaksaneet viedä kun "juovat omaa juomaa", tyttärelle oli sanonu, että vanhemmat on kännissä (meidän tyttö kun ei ymmärtänyt mitä tuo sana tarkoitti).

Omat lapset ruokin, poika odotti pihalla kun syötiin, pitäskö tehdä pojalle voileipä..?

Mitäköhän tässä pitäs tehdä? Naapurin ovelle en viitti mennä kolkuttelee, vanhemmat kun ei ole kenekään kanssa tässä naapurustossa tekemisissä. Eivät edes tervehdi jos kadulla tulevat vastaan.. Ties vaikka tulis nyrkistä jos sinne menee kolkuttelee..

Mitäs jos toi poika on tässä koko päivän? Ei kehtais poika-parkaa kotiinsakaan ajaa kun nyt viihtyy täällä ja meillä on varmaan parempi olla nyt kun kotona..
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut naapuri:
Naapurin 6 v poika viihtyy pihallamme tyttäremme seurassa lähes päivittäin. Kukaan ei koskaan huutele perään, poika pitää ajaa aina kotiinsa.

Nyt poika on ollut puoli yhdestätoista saakka leikkimässä pihallamme, kun kysyin miksi ei ole eskarissa niin poika ilmoitti, ettei vanhemmat jaksaneet viedä kun "juovat omaa juomaa", tyttärelle oli sanonu, että vanhemmat on kännissä (meidän tyttö kun ei ymmärtänyt mitä tuo sana tarkoitti).

Omat lapset ruokin, poika odotti pihalla kun syötiin, pitäskö tehdä pojalle voileipä..?

Mitäköhän tässä pitäs tehdä? Naapurin ovelle en viitti mennä kolkuttelee, vanhemmat kun ei ole kenekään kanssa tässä naapurustossa tekemisissä. Eivät edes tervehdi jos kadulla tulevat vastaan.. Ties vaikka tulis nyrkistä jos sinne menee kolkuttelee..

Mitäs jos toi poika on tässä koko päivän? Ei kehtais poika-parkaa kotiinsakaan ajaa kun nyt viihtyy täällä ja meillä on varmaan parempi olla nyt kun kotona..
Oot varmasti syystäkin huolissas. Kyllä mä ainakin ruokaa tarjoisin, lapsella on varmasti nälkä. Ehkä nuo havainnot olis hyvä soittaa sossuun ja kysyä niiltä mitä tehdä. Ja sinne voi ilmoittaa nimettömänäkin. Sen verran oon oppinut että en lähtis niiltä vanhemmilta kyselemään mitään, mutta tämä onkin vaan mun mielipide...
 
äippä
no mäkään en tervehdi naapureita(ellei joku tervehdi ensin), miksi pitäisi? minusta on outoa moikkailla vieraille ihmisille, enkä näe siihen mitään syytä.mutta ei täällä silti ketään lyödä.
 
no joo
Soita lastensuojeluun ja ilmoita sinne.Ei tuo varmaan ole kivaa lapsellekkaan jos vanhemmat keskittyy vain omiin asioihin. Ne sieltä lastensuojelusta sitten osaa hoitaa asian ja mulla on sellainen käsitys ettei niiden tarvitse ilmoituksen tekijän tietoja antaa eteenpäin...
 
sossun täti
Soita ihmeessä, mitä luultavammin sosiaalihuollossa ollaan jo tietoisia perheestä. Kannattaa kuitenkin ilmoittaa huoli, jotta tietävät tehdä asialle jotain. Ja ovelle ei kannata mennä, jos ovat juoneet, niin järjen käyttö tuskin kovinkaan kummosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuulostaa oudolta:
Minäkin kysyisin sossun arviota. Selvittäisin tilanteen kiihkottomasti. Mutta ihan ekaksi pyytäisin sen pojan sisälle syömään.


Beesi tuohon, että pojalle ruokaa ja juomaa sassiin. Itse kyllä menisin käväisemään naapurissa ennen sossulle soittoa. Just tällasista "naapurin asioihin ei puututa"-tyypeistä johtuu kaiken maailman itävaltalaiset lastensa häpäisijät...! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Alkuperäinen kirjoittaja kuulostaa oudolta:
Minäkin kysyisin sossun arviota. Selvittäisin tilanteen kiihkottomasti. Mutta ihan ekaksi pyytäisin sen pojan sisälle syömään.


Beesi tuohon, että pojalle ruokaa ja juomaa sassiin. Itse kyllä menisin käväisemään naapurissa ennen sossulle soittoa. Just tällasista "naapurin asioihin ei puututa"-tyypeistä johtuu kaiken maailman itävaltalaiset lastensa häpäisijät...! :eek:
Yleensä tuossa tilanteessa saa vain haistattelut osakseen, joten en itsekään menisi ovelle. Ruokkisin lapsen, en raaskisi olla huoltamatta lasta tuollaisessa tilanteessa. Ja todellakin soittaisin lastensuojeluun, vaikka siitä ei paljoa hyötyä olisikaan.. joskushan henkilöt ovat voineet jo aiemmin olla lastensuojelun kanssa tekemisissä, joten on hyvä ilmoittaa jotta tietävät ettei asiat ole parantuneet vaan pikemminkin menneet huonommaksi.

Ja eiköhän nuo lastensa häpäisijät ole ihan itse syypäitä tilanteeseen, eivätkä ulkopuoliset |O
 
Mina
Entä jos kävisit soittamassa vanhempien ovikelloa ja "ilmottaisit", että poika on tulossa teille leikkimään, etteivät sitten ihmettele missä hän on. Tällä tavalla saisit hyvän tekosyyn käydä vähän ovelta tsekkaamassa, että onko kämpässä selväpäisiä ihmisiä.. Jos meno näyttää hurjalta, sitten soitto sossuun ja kysyt vaikka samalla voisko poika jäädä teille yöksi. (niiltä vanhemmilta siis).
 

Yhteistyössä