Pitäisköhän lopettaa vastaaminen...

Mä olen nyt viimeisen vuoden aikana saannut säännöllisin väliajoin puheluita eräältä vanhalta naishenkilöltä joka mitä ilmeisemmin aina painaa jonkun numeron väärin.Joskus aamuisin saattaa soitella 5-6 maissa ihan vaan todetakseen että taas tuli väärään numeroon.Ja 5 minuutin päästä taas puhelin pirraa.Mummeli soittaa lankaliittymästä joten siitä ajattelin että varmaan on jollakin tutulla (omalla lapsella esim.) samantyylinen kännykkänumero kuin mulla.
Joinakin päivinä saattaa soitella lähemmäs kymmenisen kertaa koska yleensä soittaa vähintään 2-3 kertaa peräkkäin.Mä olen nyt tähän asti kohteliaasti aina todennut että ei haittaa,sattuuhan noita,mutta kyllä kohta rupeaa huumori loppumaan kun tänä aamuna taas kello 5 rupes puhelin pirisemään.Ja sen numeron mä osaan jo ulkoa.Meillä on vielä välimatkaakin jonkun verran koska numeron mukaan kyseinen henkilö asuu Oulussa ja mä taas täällä Lahden kupeessa=).
Nyt mä mietin että kehtaisinko pistää esim. soitoneston tuohon mun puhelimeen kyseisen henkilön numerolle,mutta sitten taas pelkään että jos luulee siinä vaiheessa että henkilön,jolle yrittää soittaa,numero on muuttunut.Ja jos vaikka olis hätä siinä vaiheessa.Olisinko siis vain vastaamatta?Koska kuitenkaan en voi häntä auttaa vaikka hätä oliskin.Ainoa että voisin eniron antaman osoitteen perusteellle ambulanssin soittaa mutta sekin tuntuu vähän tyhmältä kun en välttämättä osaa edes selittää että mikä on hätänä.Muuta kuin että tästä osoitteesta mulle soitellaan ja nyt on siellä joku hätä.Tosin mitään hätää ei tähän mennessä ole ollut.
Ja näitä puheluita voi tulla monenakin päivänä peräkkäin ja sitten on taas hetken tauko kun alkaa taas.

No,mä nyt luulen että vaikka hän kertoisikin mulle numeron mihin yrittää soittaa ja kenelle niin se ei ollenkaan takaa sitä etteikö taas seuraavalla kerralla painele väärin=).Ja mä pidän aina puhelimen päällä öisin että mun isä saa tarvittaessa muhun yhteyttä,sillä kun on pumppu reistaillut ja jos mies on töissä niin sekin saa mut kiinni jos tarve vaatii.
Siksi ajattelinkin että jos pistäis sen soitoneston vai mikä se nyt oli...=)?

mökkihöperö
Mitä jos kysyisit sen numeron mihin hän yrittää soittaa ja sitte itse soitat siihen numeroon ja ystävällisesti kerrot asian?
Jos he ovat sukulaisia niin he voisivat laittaa mummon puhelimeen pikanäppäimeen numeronsa?

tai jaksatko alkaa siihen rumbaan, että vaihdat kokonaan numeroa! Ja mitä tuohon tulee et jos sil on joku hätä, niin ei sun kannata sitä murehtia.. yks vaihtoehto tietty jos kysyt mihin numeroon mummu yrittää aina soittaa ja otat tähän numeroon yhteyttä, ja kehoitat että ostavat mummulle puhelimen, jossa pikanäppäin toiminto..

Kannattaa kysäistä että mihin numeroon yrittää soittaa ja ilmoittaa sinne. Ehkä mummelikin muistaisi että kannattaa katsoa tarkkaan numero mihin soittaa.

Sitten vielä off topic, missäpäin Lahden kupeessa asustelet? *utelias*

Alkuperäinen kirjoittaja Möhökampela:
Kannattaa kysäistä että mihin numeroon yrittää soittaa ja ilmoittaa sinne. Ehkä mummelikin muistaisi että kannattaa katsoa tarkkaan numero mihin soittaa.

Sitten vielä off topic, missäpäin Lahden kupeessa asustelet? *utelias*
Mä asun tässä Lahden ja Kouvolan välissä eli Kausalassa.Eikös se melkein kupeessa ole? =)

Hörö
Alkuperäinen kirjoittaja mökkihöperö:
Mitä jos kysyisit sen numeron mihin hän yrittää soittaa ja sitte itse soitat siihen numeroon ja ystävällisesti kerrot asian?
Jos he ovat sukulaisia niin he voisivat laittaa mummon puhelimeen pikanäppäimeen numeronsa?
Eikös tää olis hyvä ratkaisu? Ja lisäksi sitten se soitonestohommeli. Ehdotan ma.

Yhteistyössä