Pitäiskö kaikkien sitten olla just samankokoisia?

Laihojen mielestä pitää. He kun ovat ylivertaisia ja terveitä ylipainoisiin verrattuna.
mitähän siitäkin seuraisi jos kaikki olis laihoja? jollainhan sitten pitäisi taas erottua "parempana" muista, olisiko anorektikkojen määrä silloin ihan valtava?
vai alkaisiko vähän pyöreämmät näyttämään paremmilta?

ihan toivoton ajatuskin et kaikki ihmiset vois olla saman kokoisia ja kaikki olisi siihen tyytyväisiä :whistle:

hoikka
No ei tietenkään, ihme ajatus. Muutenkaan mua ei kiinnosta muiden koot ja painot, mulla on kyllä 3 työkaveria jotka on ylipainoisia ja ne itse jaksaa puhua painoasioista harva se päivä...

Mä olen hyvässä kunnossa, en ole koskaan polttanut, enkä käytä paljoa alkoholia.
Mun BMI on reilusti lievän ylipainon puolella tällä hetkellä, mutta musta se ei näy mitenkään inhottavasti, ei ainakaan haittaa mua itseäni.
Mietinkin tossa että miksi mä oikeastaan laihdutan nyt, ehkä siksi ettei kehitys ole päinvastaista, koska kummiskin saan kerättyä kiloja tosi helposti.

Mutta siis, tämän suurempaa häpeäähän on vaikea löytää tänä päivänä.

Esim. Jos kaikki suomalaiset olisivat hoikkia niin rahaa säästyisi terveydenhuollosta ja sillä voisi luoda uusia ammatteja, hoitaa lasten mielenterveydenhuoltoa jne. hyviä asioita joita ei ole itse aiheutettu kuten ylipainon tuomat ongelmat yhteiskunnalle ovat.

Ei, mutta kumpikaan ääripää ei ole hyvästä.
Normaalipainon raja on tosi salliva, sen rajoihinkin mahtuu erikokoisia ihmisiä.
Saatika jos mukaan lasketaan lievä yli- ja alipaino.

Sekä yli- että alipainolla on todelliset terveysriskit enkä ymmärrä niiden sivuuttamista olankohautuksella.

"vieras"
Ei, mutta kumpikaan ääripää ei ole hyvästä.
Normaalipainon raja on tosi salliva, sen rajoihinkin mahtuu erikokoisia ihmisiä.
Saatika jos mukaan lasketaan lievä yli- ja alipaino.

Sekä yli- että alipainolla on todelliset terveysriskit enkä ymmärrä niiden sivuuttamista olankohautuksella.
Läskit kuluttaa itsensä lisäksi myös resursseja kertaluokkaa enemmän, kuin hoikat. Tämä ei ole mitenkään anteeksiannetavaa, vaan pitäisi kompensoida verotuksella.

Mua järkytti kun kuulin radiosta että meidän maakunnan nuorista kouluikäisistä tytöistä joka viides käyttää jonkinlaista psyykenlääkitystä, ja tästä järkytyksestä on jo vuosia. Uskaltaisiko toivoa että tilanne olisi parantunut? Tuskinpa. Eihän tässä maassa naiset edes kehtaa mennä uimapuku päällä uimahalliin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28050667:
Mua järkytti kun kuulin radiosta että meidän maakunnan nuorista kouluikäisistä tytöistä joka viides käyttää jonkinlaista psyykenlääkitystä, ja tästä järkytyksestä on jo vuosia. Uskaltaisiko toivoa että tilanne olisi parantunut? Tuskinpa. Eihän tässä maassa naiset edes kehtaa mennä uimapuku päällä uimahalliin.
Aina kun itse käyn uimahallissa, niin kyllä siellä on naisia joka lähtöön.

"Samma"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28050618:
Se tässä kyllä ärsyttää, kun koon 40 talvitakki istuu muuten täydellisesti, mutta boobsit ei mahdu. Ehkä mustakin tulee vielä normaali.
Sama ongelma että oikean kokoinen vaate on muualta sopiva, mutta kun tissit ei mahdu vaatteseen. Joutuu ostamaan siksi isompia kokoja kun edes pitäisi tissien takia :D

Mielestäni lihava voi olla hyvin viehättävä tavallaan.... ( mutta ) Mielestäni se on vain terveyskysymys. Hoikat ovat hyvin tietoisia ylipainon tuomista terveysriskeistä ja siitä että ylipainon luomat sairaudet ovat 80% suomen terveydehuollon menoista.
Ylipaino - Sairaudet - HyväTerveys
Sitte on meitä jotka on kuluttanu yhteiskunnan varoja terveydenhuollos mielettömiä summia eikä asialla oo mitää tekemistä painon kans.

Yhteistyössä