pitäisitkö vauvan jos lapsen isä poistuisi kuvioista?

• Viestiketjun aloittaja "letukka"
  • Ensimmäinen viesti
piparrri
Jos tuo tapahtuisi nyt, kun on jo 1 lapsi, pitäisin ehdottomasti seuraavankin. Jos tuo tapahtuisi tilanteessa, missä minulla ei viellä olisi yhtään lasta, saattaisin harkita vakavasti aborttia.

Kun on lapsen saanut, tajuaa kuinka upea juttu se on! Lapsettomana en sitä tiennyt.

"vieras"
Ehdottomasti pitäisin. En kuvittelisikaan sen olevan helppoa, mutta en ajattelisikaan muuta vaihtoehtoa. Tiedän monta naista jotka ovat selvinneet vastaavasta tilanteesta.. kunnioitan heidän vahvuuttaan suuresti, sillä he eivät ole pelkästään selvinneet, vaan myös pärjänneet lastensa kasvatuksessa paremmin, kuin jotkut ydinperheet.

Iiks
Ei voi vastata kuin omasta näkökulmasta...
Itse lapsettomuushoitoja 7 v läpikäyneenä en edes käsitä että joku voi miettiä aborttia jos ei ole todella raskaita syitä siihen ettei voi pitää lasta (vakava sairaus, raiskaus...)

Oliko raskaus teille vahinko?

Jos ap on naimisissa, niin lapsihan menee miehen nimiin automaattisesti, joten et voi siinä mielessä sulkea häntä tuolla järjestelyllä täysin pois.

Ja mitä kysymykseen tulee, niin yleisesti ottaen varmaan pitäisin, mutta hirvittäisi kyllä se alkuraskauden väsymys kun nyt on jo kaksi pientä ja jokin aikaa sitten aloittanut uudessa työpaikassa. Jos siinä vielä saisi sen miehen puolelta jotain negatiivista niskaan, niin kyllä sitä varmaan täytyisi ainakin ajatuksen kanssa miettiä, että mitä jaksaa.

Mutta jos ap:n tilanne on se, että lapsi on eka ja mies vaan häipyyhäipyy, niin sitten kyllä pitäisin.

Iiks
[QUOTE="letukka";27358991]mies ei halua eroa vaan muuttaa pois koska haluaa tarkkailla tilannetta. päätimme ettemme palaa enää yhteen. pohdin aborttia, koska mies ei todellakaan halua isäksi.[/QUOTE]

No onneksi onkin enemmän kyse siitä että haluatko sinä äidiksi!!!!!!

"vieras"
En ketään murhaisi ja mies ei tosiaankaan jäisi tarkkailemaan tilannetta, lentäisi kuin leppäkeihäs mahdollisimman pitkälle. Niinkuin erään tutun mies tuumi avioeropapereitaan allekirjoittaessaan, että nythän alkaa se varsinainen mietintä aika, asui jo seuraavan akkansa kanssa saman katon alla, tuttavani oli sitten tuuminut, että se on ihan turha vaiva miettiä, sulla ei ole paikkaa enää tämän jälkeen minun kodissani. Että miehet on tyhmiä!

oman elämäsi asiantuntija
Voit ohittaa muiden mielipiteet ja siksi en esitä omaa mielipidettäni.
Ainoa joka ratkaisun voi tehdä olet sinä itse. Tiedät oman elämäntilanteesi ja varsinkin voimavarasi.Onko sinulla tarpeeksi voimavaroja lapsen kasvattamiseen,onko tukiverkostoa jne.. nämä asiat kannattaa miettiä tarkkaan.

"letukka"
[QUOTE="vieras";27359137]Mies ei halua eroa vaan muuttaa pois ja tarkkailee tilannetta.
Kuitenkaan ei ole tarkoitus palata yhteen.
Siis mitä se mies jää "tarkkailemaan"? Ihme kyttäystä.[/QUOTE]

mies tarkkailee tilannetta ja miettii asioita, muttei halua isäksi. myönsi että järkytys oli suuri, niin siksi haluaa miettiä.. ota tuosta nyt selvää. takaisin en ota sen olen päättänyt.

"vieras"
Ei voi vastata kuin omasta näkökulmasta...
Itse lapsettomuushoitoja 7 v läpikäyneenä en edes käsitä että joku voi miettiä aborttia jos ei ole todella raskaita syitä siihen ettei voi pitää lasta (vakava sairaus, raiskaus...)

Oliko raskaus teille vahinko?
Surkean suppeamielistä. Ja typerää ellei osaa katsoa asioita muuta kuin omalta näkökannalta.

Pidin
Pidin - tosin emme olleet naimisissa .
Lapsi on elämäni valo. Ihana ihminen.
Jos koskaan aiot lapsia tehdä - pidä lapsesi.
Jos aiot päätyä lapsettomaksi - älä pidä....

Himppusen asiaan varmaan vaikuttaa ikäsi !

Yhteistyössä