Pitäisikö veronpalautukset jäädä valtiolle ja jakaa niille joulurahaksi jotka tarvitsevat?

• Viestiketjun aloittaja "Kiivi"
  • Ensimmäinen viesti
"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30483236:
Siis että sama määrä x kulutettuna kesällä on enemmän kuin jouluna? Ja kotitalousvähennys hyödyttää enemmän silloin, kun sitä ei käytetä?
noh mun pitäisi alkaa selittämään geopolitiikkaa. Mutta kait nyt ymmärsit että laina mallissa olisi käytössä koko vuosi. Mutta kertarysäyksenä se lähinnä hyödyttää aurinkoisten maitten matkailua.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30483246]noh mun pitäisi alkaa selittämään geopolitiikkaa. Mutta kait nyt ymmärsit että laina mallissa olisi käytössä koko vuosi. Mutta kertarysäyksenä se lähinnä hyödyttää aurinkoisten maitten matkailua.[/QUOTE]

Miten niin? Kyllä minä olen käsittänyt, että veronpalautuksia käytetään aika paljon kulutukseen kotimaassa. Tiedäthän, joulukin tulossa ja sitä rataa?

"Kiivi"
Anteeksi mitä?

Eli sun mielestä on ihan oikein, että eri ihmisillä on erilainen verotus riippumatta täysiin tuloista.
Esim. Siivooja voi jostakin syystä joutua lahjoittamaan jo pienistä tuloistaan veronpalautukset, mutta hän voisi ehkä mahdollisesti hakea tästä osan takaisin köyhän jouluavun muodossa. Tai sitten hän osallistuu vaan enemmän yhteiseen hyvään.
Eihän tietenkään tuommoselle tyypille, joka nettoaa tonnin kuukaudessa olis maistunut ne muutaman satasen veronpalautukset, koska yhteinen hyvähän on paljon tärkeämpi, kuin yksilön tasavertaisuus, oikeudenmukaisuus ja kohtuus.

Ootko sä nyt oikeasti miettinyt tän ajatuksesi ihan loppuun asti?
Katsos kun ei ne hyvätuloiset ole ainoita, jotka saa veronpalautuksia.
niin yksilöt ovat meille korkeamman yhteiskunnan pyörittäjille vain välttämätön paha. Sinun tehtäväsi on vain noudattaa ohjeita. Ei pidä laskea veronpalautuksiin mitään. Tasavertaisuus juuri pätee tässä asiassa että kukaan ei saa enään palautuksia vaan ne ohjataan sitten yhteiskunnan infran rakentamiseen josta sinäkin sitten hyödyt esim ilmaisina sairaanhoitona kun kustanuksia voidaa leikata näillä palautuksesta saatavilal tuloilla esimerkisksi.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30483252:
Miten niin? Kyllä minä olen käsittänyt, että veronpalautuksia käytetään aika paljon kulutukseen kotimaassa. Tiedäthän, joulukin tulossa ja sitä rataa?
mutta katsos sitä kulutusta on kuitenkin aina jouluna.

Mutta tuossa mallissa lisättäisiin kulutusta ympäri vuoden. Tiesitkös on vain niitäkin jotka ovat sesonki työntekijöitä keväästä syksyyn esim kukka kauppiaat.

yygt
Katsos kun ei ne hyvätuloiset ole ainoita, jotka saa veronpalautuksia.
Useinhan se on juuri päinvastoin hyvätuloiset saattaa ihan omasta tahdostaan maksaa mieluummin suuretkin mätkyt kuin maksaa vuoden aikana liikaa veroja jotka palautetaan ehkä vasta lähes parin vuoden kuluttua veronpalautuksina. Pienituloisesta tai keskituloisesta taas voi hyvinkin olla mukavampaa saada muutama satanen palautuksia ennen joulua.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30483264]mutta katsos sitä kulutusta on kuitenkin aina jouluna.

Mutta tuossa mallissa lisättäisiin kulutusta ympäri vuoden. Tiesitkös on vain niitäkin jotka ovat sesonki työntekijöitä keväästä syksyyn esim kukka kauppiaat.[/QUOTE]

No kun ei ole. Etkö tiedä, että veronpalautukset tekevät joulumyynnistä aika ison osuuden? Ja joulusesonki työllistää myös aika paljon.

[QUOTE="Kiivi";30483264]mutta katsos sitä kulutusta on kuitenkin aina jouluna.

Mutta tuossa mallissa lisättäisiin kulutusta ympäri vuoden. Tiesitkös on vain niitäkin jotka ovat sesonki työntekijöitä keväästä syksyyn esim kukka kauppiaat.[/QUOTE]

Mutta yksittäiset kukka kauppiaat on kuitenkin teille korkeamman yhteiskunnan pyörittäjille vain välttämätön paha.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30483276:
No kun ei ole. Etkö tiedä, että veronpalautukset tekevät joulumyynnistä aika ison osuuden? Ja joulusesonki työllistää myös aika paljon.
lapset saavat ehkä pari lahjaa vähemmän . Mutta esim romanttisessa mielessä halutaan kuitenkin käydä rafloissa syömässä ja mistelin oksia ostellaan ja pusutellaan eikä ajatella rahaa.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30483265]minkäs??[/QUOTE]

Voin olla väärässä, mutta kun tulee näitä "minä tunnen veropolitiikkaa" ja "minun pitäisi alkaa selittää geopolitiikkaa", niin tulee tiettyjä mielleyhtymiä.

• Tykkää
Reactions: Bitch
yygt
[QUOTE="Kiivi";30483264]Mutta tuossa mallissa lisättäisiin kulutusta ympäri vuoden. Tiesitkös on vain niitäkin jotka ovat sesonki työntekijöitä keväästä syksyyn esim kukka kauppiaat.[/QUOTE]

Kukkakauppiaat on kai pääsääntöisesti yrittäjiä jotka verotukselliseti laskevat tulonsa ja menonsa (vähennykset liikevaihdosta) verotusvuoden jälkeen.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30483280]lapset saavat ehkä pari lahjaa vähemmän . Mutta esim romanttisessa mielessä halutaan kuitenkin käydä rafloissa syömässä ja mistelin oksia ostellaan ja pusutellaan eikä ajatella rahaa.[/QUOTE]

No tottakai ajatellaan rahaa, jos sitä ei ole.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30483283:
Voin olla väärässä, mutta kun tulee näitä "minä tunnen veropolitiikkaa" ja "minun pitäisi alkaa selittää geopolitiikkaa", niin tulee tiettyjä mielleyhtymiä.
niin katsos veronpalautkisen karttaa ja näet että yli puolet menee ulkomaille. Synkkinä kuukausina lähdetään mieluummin aurinkoisille kujille. Kesällä ollaan enempi koto suomessa joten silloin sitä rahaakin jää enempi kotosuomeen kiertoon.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30483292]niin katsos veronpalautkisen karttaa ja näet että yli puolet menee ulkomaille. Synkkinä kuukausina lähdetään mieluummin aurinkoisille kujille. Kesällä ollaan enempi koto suomessa joten silloin sitä rahaakin jää enempi kotosuomeen kiertoon.[/QUOTE]

Mistäs sen kartan voi nähdä?

*ja jos olin oikeassa, niin olen kyllä oikeasti riemuissani*

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30483287:
No tottakai ajatellaan rahaa, jos sitä ei ole.
sulal on sama raha käytössä joka kuukausi. Vai etkö koskaan muulloin käy syömässä esim raflassa kuin veronpalautuksista saatavilal rahoilla?.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30483298:
Mistäs sen kartan voi nähdä?

*ja jos olin oikeassa, niin olen kyllä oikeasti riemuissani*
väärässä olit . niin sen kartan näkee vain kun katselee lento buukkausten nousua kuukausittain.

vieras*
työmarkkinatuki 800€/kk, asumistuki 550€/kk, lapsilisät noin 200€/kk, päivähoito ilmainen. =1550€kk

opiskelin ammatin, menin töihin, maksan veroja, palkasta jää käteen 1500€/kk+lapsilisät noin 200€ =1700€ vähennetään yli 300€/kk päivähoitomaksuja =1400€ /kk.

mutta hei, kannatti rahallisesti opiskella ja mennä töihin, saan käytännössä maksaa satasen kuussa siitä ilosta että menetän 114,45 tuntia vapaa-aikaani kolmessa viikossa.

annetaan vaan munkin veronpalautukset vaikka naapurin akoille jotka tekevät kokona vuodesta toiseen lapsia kelan rahoilla, fiksut on tajunneet että paremmin tienaa sillä että koko perhe viettää yhdessä aikaa kotona. kyllähän ne jouluaterian tarvitsevat kun ei voi säästää kun ei ole varaa.... :heart:

• Tykkää
Reactions: AivanSama
säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30483301]sulal on sama raha käytössä joka kuukausi. Vai etkö koskaan muulloin käy syömässä esim raflassa kuin veronpalautuksista saatavilal rahoilla?.[/QUOTE]

Enhän minä mistään ravintoloista puhunut, vaan kaikesta kulutuksesta. Jos on enemmän rahaa, niin voi kuluttaa myös enemmän. Eikö tämä ole ihan selvä. Jos joulun alla ei tule veronpalautuksia, myös kulutat silloin todennäköisesti vähemmän. Ei se joulun kulutus ihan tyhjästä tule. Siihen pitää joko säästää, tai sitten käytetään veronpalautuksia. Jos ostat joululahjoja jo kesällä, sekin on pois sen kukkakauppiaan tuloista.

[QUOTE="Kiivi";30483280]lapset saavat ehkä pari lahjaa vähemmän . Mutta esim romanttisessa mielessä halutaan kuitenkin käydä rafloissa syömässä ja mistelin oksia ostellaan ja pusutellaan eikä ajatella rahaa.[/QUOTE]

Ihana ajatus. Kyllä sitten on rouva kuplivan riemukas ja hassu kun ostetaan mistelinoksa. Kukkakauppiaskin on onnellinen.

Yhteistyössä