Pitäisikö suomessa olla käytössä koulupuvut?

En kannata koulupukuja. Niinkuin tässä jo mainittiin, en usko että koulupuvut mitenkään olennaisesti poistaisivat koulukiusaamista.Koska koulupukujakin voisi olla halpisversioista huippumerkkeihin. Ja jos vaatteille olisi määritelty tietty tarkka malli, voisi olla niin että sen malliset vaatteet eivät istuisi läheskään kaikkien oppilaitten päälle ja ihan yhtä lailla heitä voitaisiin kiusata siitä, että vaatteet näyttävät huonosti istuvilta.

Toki olisi varmaan helpottavaa, jos ei olisi sitä- mitä päälle tänään -ongelmaa. Mutta minulle tulisi ainakin isoja ongelmia, jos minun pitäisi korjata rikkimennyt koulupuku (ompelutaidoton :ashamed: )

Sitä en tiedä, mikä olisi opettajien kanta asiaan, onhan joissain kouluissa asetettu tiettyjä pukeutumisdirektiivejä, jotta esim. tytöt eivät puketuisi liian paljastavasti. Koulupuku poistaisi tälläisisitä asioista aiheutuvat kanhnaukset, ehkä..
 
Keittiönoita
Tietääkö joku muuten, esmes brittien koulupuvuista, että onko kyse jonkun tietyn valmistajan tekemästä asukokonaisuudesta vai onko koulupuku käytännössä vain ohje eli esim valkoinen kauluspaita, mustat suorat housut ja viininpunainen pikkutakki (pojasta nyt siis esimerkissä kyse)?
 
PahaSilmä
Siis nehän on ihan paskan näkösiäkin. :x :x ikimaailmassa en lastani moiseen pue, enkä itsekään olisi suostunut. Ja sentään aika kamaliin vaatteisiin suostuin. Mitä ihmettä puetaan lapselle, joka on muita ikäisiää paljon pienenpi? Löytyykö niitä pukuja sopivia muka 16 kiloiselle ekaluokkalaiselle, jollainen itse olin? ei varmana.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Siis nehän on ihan paskan näkösiäkin. :x :x ikimaailmassa en lastani moiseen pue, enkä itsekään olisi suostunut. Ja sentään aika kamaliin vaatteisiin suostuin. Mitä ihmettä puetaan lapselle, joka on muita ikäisiää paljon pienenpi? Löytyykö niitä pukuja sopivia muka 16 kiloiselle ekaluokkalaiselle, jollainen itse olin? ei varmana.
No mutta hei, silloin tietysti puetaan liian iso koulupuku. Eihän koulupuvun käyttöönoton jälkeen enää vaatteista kiusata :whistle:
 

Yhteistyössä