Pitäisikö kertoa tyttöystävälle että olen biseksuaali?? Seurustelisitko biseksuaalin kanssa jos tietäisit etukäteen?

  • Viestiketjun aloittaja "Antti"
  • Ensimmäinen viesti
"Antti"
Haluaisitko tietää jos poikaystäväsi oli ennen sinua miehen kanssa ja on siis bi? Alkaisitko edes seurustelemaan jos tietäisit että joku on avoimesti bi? Itse olen seurustellut jo muutaman kuukauden enkä ole ainakaan vielä kertonut.
 
"hmm"
Kyllä kannattaa kertoa. Jos asia tulee kumminkin joskus ilmi se, että olet salannut on pahempi. Sen, että hyväksyykö tyttöystäväsi sen vai ei, ei voi tietää. Toiset ovat vapaamielisempiä, kuin toiset.
 
vierailijaa
Alkuperäinen kirjoittaja tyrmäys;30808394:
Olisi ihan kauheaa saada tuollainen asia selville vasta myöhemmin. Se olisi siinä sitten. Ja en todellakaan haluaisi aloittaa seurustelua bin kanssa.
Ehkä juuri tämän takia moni bi ei kerro puolisolleen tästä asiasta?
 
Isä255
Alkuperäinen kirjoittaja pitää kertoa;30808399:
Suhde perustuu valheelle, jos et sitä heti kerro. Ilman muuta haluaisin tietää tuollaisen asian.
Mistä valheesta puhut? Jos et itse kysy poikaystävältäsi hänen seksuaalista suuntautumista niin ei hän ole sinulle valehdellut mistään. Pitääkö kertoa koko seurusteluhistoria samantien seurustelun alkaessa? Eri asia, jos kysyy tätä ja kaveri valehtelee että en ole.
 
"onnellinen"
Tiedän että oma poikaystäväni on bi, eikä se haittaa minua. Sain tietää asian jo enne seurustelumme alkua, mutta olisi ollut outoa saada tietää se vasta myöhemmin. Eihän se ole valehtelua jättää kertomatta, mutta seksuaalisuutesi on kuitenkin iso osa sinua itseäsi.
 
bisseliini
En todellakaan kauhistuisi, jos mieheni kertoisi olevansa bi. Olenhan itsekin bi. Korkeintaan voisin vaihteluksi ehdottaa parinvaihtoa/kimppakivaa toisen bi-parin kanssa, saatais molemmat mukavaa vaihtelua.
Parhaassa tapauksessahan bi-miehen ottaminen tietää dp-leikkejä! MMMMmmmm!
 
Olisi varmaan hyvä kertoa. Jo senkin vuoksi, että et varmaan itsekään halua olla suhteessa ihmisen kanssa, joka ei hyväksy bi-seksualisuuttasi. Minulle asia ei olisi ongelma. Millä tavalla se muuttaisi tilannetta verrattuna heteromieheen? Kumpi tahansa voi silti ihastua toiseen, pettää tai olla uskollinen ja rakastunut vain yhteen naiseen.
 
"Kirsikka"
En lopettaisi hyvää suhdetta noin pikkumaisen asian takia. Haluaisin kuitenkin tietää siitä, ihan vain suhteen avoimuuden takia. Ja jos olisin itse bi, en haluaisi seurustella miehen kanssa, joka minua ei hyväksyisi sellaisena kuin olen. Kuinka juntti voi olla vuonna 2015, jos tuollaiseen suhde tyssäisi...
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
juuuu
Minäkin olen samaa mieltä, että asiat kerrotaan heti alussa eikä pimitetä tietoa.
Ei mikään suhde perustu sile että "No en kertonut kun et kysynyt".

Jos olisit entonen bi, eli kokeillut vaan asiaa, nii sit ehkä voisi olla OK ettet ole kertonut - koska exät on exiä.
Mutta jos EDELLEEN olet bi, niin siitä PITÄÄ kertoa.

Jos alusta asti olisi avoin asiasta, en usko että se olisi monellekaan ongelma, ei minulle ainakaan. Mutta jos asiaa pimitetään, niin sit se olisi niin iso ongelma, etten pystyisi luottamaan.
 
piitön
Mielestäni bi-seksuaalisuutta ei tarvitse kertoa heti seurustelun alkuvaiheessa enkä repisi pelihousuja saadessani kuulla asiasta vasta suhteen edettyä vakavampaan seurusteluun. Asia on toisaalta niin henkilökohtainen, että ei sellaista heti kerrota kenelle tahansa. Toisaalta bi-seksuaalisuus on mielestäni niin luonnollinen asia, että se kuuluu sarjaan seksuaaliset mieltymykset, jotka muutenkin tulevat esille vähän kerrassaan luottamuksen kasvaessa.
 
vieraaaaaaas
Seurustelin bi-miehen kanssa, eikä se minua todellakaan haitannut. Kysehän on viime kädessä kahden ihmisen välisestä rakkaudesta ja jos olet tosissasi tyttöystäväsi suhteen, niin onko suuntautuneisuudellasi mitään väliä? Vai koetko, että pitäessäsi myös miehistä haluat jättää takaportin vähän raolleen ja kun ei enää tyttöystävän kanssa seurustelu huvita, voit kirkkain silmin selittää olevasi sittenkin enemmän miehiin päin.

Oletko sinut itsesi kanssa? Se on tärkeää! Ja kannat vastuusi toisesta ihmisestä?
 

Yhteistyössä