Pitäisikö huolestua unohtelusta? Salasanat, nimet ym.

  • Viestiketjun aloittaja unohtelija
  • Ensimmäinen viesti
unohtelija
Olen huomannut viime aikoina unohtelevani usein esimerkiksi numerollisia salasanoja. Tänään viimeksi verkkopankkiin kirjautuessa piti hetki tehdä muuta ja mennä takaisin koneelle niin tuli käyttäjätunnus mieleen. Töissä ovikoodia en yksi päivä muistanut, piti työkaverilta kysyä että mikäs se koodi olikaan. Kalapuikkoja sanoin tänään tonnikalaksi, uudesta vuodesta puhuin juhannuksena. Hain tuolin että yletyn ottamaan kaapista lakanat, menin tuolin kanssa väärän kaapin eteen ensin. Olen ollut reilun kuukauden uudessa työpaikassa jossa on paljon erilaisia numerokoodeja, juuri ovissa ja koneissa. Tuntuu että olen nopeasti oppinut ne, mutta sitten välillä unohdan jonkun kokonaan. Tein netissä jo muistitestinkin, josta onneksi sain melkein täydet pisteet :D Nyt on toki töissä ollut kiireistä, mutta voiko laittaa kaiken viime viikkojen joulu ym. hässäkän piikkiin vai milloin pitää huolestua?
 
Vie ras
Mulla ihan samaa. Pankkikortin olen saanut lukkoon kun en muistanut koodia. Tuttujen nimet unohtuu, välillä omien lasten. Pidän sitä ruuhkavuosien aiheuttamana harmittomana oireena.
 
"kkj"
"Stressi vaikuttaa muistiin" http://www.ebm-guidelines.com/dtk/ltk/avaa?p_artikkeli=ttl00350&p_haku=ty%F6terveysl%E4%E4k%E4ri


"Milloin oireista tulisi huolestua ja hakeutua lääkäriin?

Oma tai läheisen huoli muistista
Muistioire haittaa töitä tai arkiaskareita
Sovittujen tapaamisten unohtelu
Epätarkoituksenmukainen terveyspalvelujen käyttö
Vaikeus löytää sanoja tai epäasianmukaisten sanojen käyttö
Päättely- ja ongelmanratkaisukyvyn heikkeneminen
Taloudellisten asioiden hoitamisen vaikeus tai vaikeudet ymmärtää kelloa
Esineiden katoaminen ja niiden käyttötavan ymmärtämisen vaikeutuminen
Mielialamuutokset tai ahdistuneisuus yhdessä lähimuistin heikkenemisen kanssa
Persoonallisuuden muuttuminen, sekavuus, epäluuloisuus tai pelokkuus
Aloitekyvyn heikkeneminen ja vetäytyminen"
http://www.muistiliitto.fi/fi/muisti-ja-muistisairaudet/milloin-huolestua/
 
unohtelija
Ai niin, saatan myös hyvin unohtaa viedä roskapussin vaikka laitan eteiseen odottamaan. Kävin äidilleni kaupassa, listassa luki arkijuusto. Ostin sellaisen tavallisen arkijuuston, vaikka hyvin tiesin ettei hän syö tavallista juustoa vaan syö arkiraejuustoa. Kaikkia tuollaisia pieniä unohteluja.
 

Yhteistyössä