Pitäisikö huolestua (raskausmyrkytysasiaa...)

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Edellisessä raskaudessa minulla oli raskausmyrkytys. Nyt olen 37. viikolla ja tänään alkoi ikävä päänsärky, mittasin verenpaineen ja se pyörii siinä 140/90 tienoilla. Pissan kyllä stixasin ja siinä ei näkynyt mitään...

Pitäisikö soittaa huomenna neuvolaan?
 
rv 37+1
Itse olin tänään neuvolassa ja samat arvot oli kuin sinulla, eikä kuulemma mitään hätää. Jos tulee näköhäiriöitä tai kovaa ylävatsakipua, pitää soittaa äitipolille. Sen ohjeen sain. Mutta ei mitään paniikkia, ole rauhassa vaan. Stressaamalla saat vain paineet nousemaan lisää. :)
 
Soittaisin kuitenkin varoiksi neuvolaan huomenna, vaikka pissa onkin ihan puhdas. Aiemmin sairastettu raskausmyrkytys lisää kuitenkin riskiä sairastua siihen uudestaan tulevissa raskauksissa. Mutta neuvolassa osaavat sanoa, mitä kannattaa tehdä, soittaminen ei paljon maksa mutta saattaa rauhoittaa mukavasti mieltä viikonloppua vasten. Koita lepäillä ja jaksamista viimeisille viikoille.
 
Nalletar
Eihän tuo paine kamalalta kuulosta. Tietysti sitä on verrattava siihen lähtötasoon ja nousu huomioitava. Se virtsa on aika epäluotettava mittari, samoin oireetkin. Itsellä pari myrkytystä ja kuitenkin aika harvoin virtsa yhdellä plussalla (vaikka muuten jo labroissa ollut tilanne huono). Se proteiini ei aina niin helposti virtsaan mene. Enkä tiedä voisko mennä viiveelläkin ( ? ) Mutta jos aiempi myrkytys, verenpaine noussut ja päänsärkyä niin kannattaa ainakin seurata ja ei siitä haittaakaan ole terveydenhoitajalle soittaa.
 
ap
ei kyllä nyt mitään myrkytystä tähän tarvittaisi, viimeksi makasin sairaalassa viikon ennen leikkausta ja nyt sellainen ei kyllä ole mitenkään mahdollista kun on tuo esikoinen hoidettavana :/

ei auta kuin toivoa, että tämä olisi nyt jotain muuta.
 
Nalletar
Onneksi se tilanne ei varmaankaan ole paha ja ihan seurannalla & levolla pääset. Ja on sulla viikkojakin jo paljon. Mä juoksin tokasta jo alusta asti seurannassa ja jokseenkin hankalaa oli alle 2 wee taaperon kanssa. Paineet nousi jo ihan siitäkin. Mutta kyllä siitä selvis.
 

Yhteistyössä