Pitäisikö huolestua, jos vyötärönympärys on 84cm?

  • Viestiketjun aloittaja ylipainoinen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
naisella alle 80cm
mutta ei siitä voi arvioida paljonko on ylipainoa. ei välttis yhtään jos oot kuikelo muuten.
no se suuri vyötärönympärys kertoo kyllä siitä että joko rasvaa on kertynyt keskivartalolle tai sitten keskivartalon lihakset ovat huonossa kunnossa tai molempia. Rasvan kerääntyminen vyötärölle ei ole terveellistä edes normaalipainoisella, kuten ei myöskään huono lihaskunto.

Painondeksi, vyötärönmittä ja rasvaprosentin mittaus on ne keinot mitä käytetään kaikkia yhdessä mahdollisen ylipainon arviointiin.
 
Mie vaan
Minusta se raja on naisella 88cm eikä tuo alempi. Mulla 79cm ja kaikki ihastelee miten hoikalta näytän. Ei voi olla kyllä riskiraja tuo alempi. Toki olen pitkä nainen.

mutta muita sääntöjä ei ole:)
 
oho
Painoindeksisi on 37.6.
Painoindeksi viittaa vaikeaan lihavuuteen. Vyötärö-lantiosuhteesi on 0.74.
Sinulla on normaali vyötärö-lantiosuhde. Vyötärön ympärysmittasi on yli 80 cm.
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja ylipainoinen:
Olenko pahastikin ylipainoinen? Mitkä vyötärö-ja lantiomitat ovat normaalit ja mistä lähtee ylipainon raja? Tietäiskö joku?
Näinhän ne sanovat, ennen taisi suositus olla 90 vai muistanki ihan väärin. Itselläni on 77 ja olisi varaa pudottaa painoa.
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
Minusta se raja on naisella 88cm eikä tuo alempi. Mulla 79cm ja kaikki ihastelee miten hoikalta näytän. Ei voi olla kyllä riskiraja tuo alempi. Toki olen pitkä nainen.

mutta muita sääntöjä ei ole:)
Se on ihan sama mikä on pituus, ei se noihin suositusmittoihin vaikuta.
Olet pitkä ja hoikka, Onnea! Voisit myös olla pitkä lihava, eli valtava.
Itse olen pieni ja sito ja samat mitat pätee minuunkin.
 
Tietäjä
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
naisella alle 80cm
mutta ei siitä voi arvioida paljonko on ylipainoa. ei välttis yhtään jos oot kuikelo muuten.
Täältä tuoretta asiaa naisten vyötärönympäryksestä:

http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=9420413
 

Yhteistyössä