pitäisi sanoa ei..

  • Viestiketjun aloittaja "kaisa"
  • Ensimmäinen viesti
"joku"
Kannattaa opetella sanomaan ei, helpottaa elämää=)
Tarvitaanko pitkiä perusteluja? Riittää että sanoo ei ja voihen lisäksi sanoa: vietät aikaa yksin/perheen kanssa (haluan viettää omaa aikaa).

Et ole vastuussa kaverisi tunteista. Jos hän loukkaantuu(ei maailma siihen kaadu=), et voi sille mitään. Kaverisi käsittelee itse pettymyksen tunteet ja kyllä aikuinen ihminen selviää siitä.
 
kaisa (ap)
sehän tässä onkin hassua, osaan sanoa ei ilman perusteluja kaikille muille paitsi tälle ihmiselle.. en tiedä mikä hän luonteessaan sen tekee mutta mietin aina todella paljon miten sanoa tietyt asiat hänelle. oikeastaan kaikki negatiivinen on erittäin hankalaa sanoa hänelle..

tänä aamuna hän vastasi : jos ei seura kiinnosta, niin ei tarvitse olla missään tekemisissä. hyvää hyvyyttäni olisimme tulleet sinulle seuraksi, mutta olkoot.

SIIIS TÄH?!?

vastasin (suora kopio viestistä ) : seura kyllä kiinnostaa, olet/olette todella tärkeitä minulle, mutta jos te olette kuukaudesta 2-3 viikkoa meillä, meidän laskuun niin.. en pane pahakseni todellakaan että esimerkiksi tulette viikonlopuksi meille, mutta viisi päivää viikosta on liikaa, minun ja ----- suhde kärsii, en saa juuri mitään aikaiseksi ja suoraan sanottuna ei minulla kestä hermo siihen showhun mikä aina on.. ja mitä tulee tuohon seuraksi tulemiseen, niin kiva että käytte, käykää minun puolesta vaikka joka toinen päivä kahvilla, mutta minäkin/mekin tarvitsemme omaa aikaa. Olemme tehneet tästä paikasta juuri sellaisen kuin itse haluamme MEILLE. Muutimme juuri siksi kauemmas ihmisistä ja melusta, koska haluamme olla omassa rauhassa. jos tämä pilaa meidän välit nyt lopullisesti niin ehkä tämä ystävyys ei ollutkaan niin aitoa kuin luulin.. tai oli. omalta osaltani.
 
"vieras"
En miehenä olisi kyllä jaksanut katsoa jotain vierasta akkaa meillä viikkotolkulla.

Kannattaa ap:n pitääkin välit viileänä kaveriinsa jonkin aikaa, en usko että miehesi jaksaa aina ja iänkaiken katsella sitä jos laitat tuon lokkeilijan hänen edelleen.
 

Yhteistyössä