Pitääkö se lastenhoitohuone vallata ison yli 3v kanssa???

  • Viestiketjun aloittaja Vaipan vaihtaja.
  • Ensimmäinen viesti
ev..
Alkuperäinen kirjoittaja vauvan ja 2 veen äiti;30543197:
Ihan hyvin pystytään nykyäänkin jos tarve vaatii, kiitos kysymästä. Mutta mites mummeli itse, käytätkö sinä nykyajan mukavuuksia, vai pesetkös kalsarit edelleen nyrkkipyykillä ja käyt läpi vuoden ulkohuussissa?

Taidat olla aika ärsyttävä tyyppi ihan livenä. Sinä vauvan äiti. Ikävää kun et ole äidiksi sopiva mitä annat itsestäsi ymmärtää.
 
Työ-äiti
Miksi mulla on tuntuma ettei miehet jaksa tällaisistakaan asioista tehdä ongelmia? Sen enempää kuin siitäkään miten joku ruokkii lapsensa, saako tuon taapero maistella ranskalaisia, imettääkö tuo kahvilassa tai annetaanko tuossa pienelle vauvalle juuri korviketta pullosta.

Meillä mies on onneksi ollut koti-isänä viimeisen vuoden eikä ole kuulemma törmännyt mihinkään arvosteluihin, saati itse jaksanut itse tehdä muiden tekemisistä ongelmia. Tähän kysymykseen vastasi vaan että siihen vessaan mennään millaista tarvitaan tai mihin on lyhin jono eikä häntä kiinnosta minkä ikäisten lasten kanssa muut hoitohuonetta käyttävät.

Kuulemma uimahallissakaan ei miesten pukuhuoneessa ole tullut valituksia tai supinoita lapsista. Eikä hänen kaveripiirissä ole tarvinut toppahaalareista riidellä. Ehkei sen kotihoidontuen jakaminen ole sittenkään hullumpi idea?
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
vauvan ja 2 veen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Työ-äiti;30543349:
Miksi mulla on tuntuma ettei miehet jaksa tällaisistakaan asioista tehdä ongelmia? Sen enempää kuin siitäkään miten joku ruokkii lapsensa, saako tuon taapero maistella ranskalaisia, imettääkö tuo kahvilassa tai annetaanko tuossa pienelle vauvalle juuri korviketta pullosta.

Meillä mies on onneksi ollut koti-isänä viimeisen vuoden eikä ole kuulemma törmännyt mihinkään arvosteluihin, saati itse jaksanut itse tehdä muiden tekemisistä ongelmia. Tähän kysymykseen vastasi vaan että siihen vessaan mennään millaista tarvitaan tai mihin on lyhin jono eikä häntä kiinnosta minkä ikäisten lasten kanssa muut hoitohuonetta käyttävät.

Kuulemma uimahallissakaan ei miesten pukuhuoneessa ole tullut valituksia tai supinoita lapsista. Eikä hänen kaveripiirissä ole tarvinut toppahaalareista riidellä. Ehkei sen kotihoidontuen jakaminen ole sittenkään hullumpi idea?
Me ollaankin sellainen kanalauma joka tykkää arvostella toisiaan :) Miksi sinä et hoida vauvaasi,vai onko urasi edellä?
 
vauvan ja 2 veen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vauvan ja 2 veen äiti;30543376:
Me ollaankin sellainen kanalauma joka tykkää arvostella toisiaan :) Miksi sinä et hoida vauvaasi,vai onko urasi edellä?
Tästä eteenpäin kommentit ei olleet sitten minun, vaan jonkun sekopään joka alkoi provoamaan käyttämälläni nimimerkillä. Kaikkea sitä. Taitaa olla ap itse.
 
"Hömelö"
LASTENhoitohuone on lapsia varten, ei pelkkiä vauvoja. Jos mukana on vaikka rattaat, voi niiden kans olla aika hankalaa mennä miesten- tai naistenvessaan. Ellei sitte halua tukkia koko käytävää kärryillä tai jättää omaisuuttaan varastettavaks. Ja kyllä, myös isompikin lapsi saattaa tarvita apua vessassa käymisessä, joko pyyhkimisessä tai ulkovaatteiden kanssa. Mä en ainakaan halua että haalari lojuu jossain kusisella lattialla. Tosin että eipä mua ole koskaan sen kummemmin kiinnostanu, hermostuuko joku siitä että me ollaan käytetty lastenhoitohuonetta vaikkei lapsi enää ihan vauva tai pieni taapero olis ollukaan. Paremminhan se vauva pystyy oottamaan vaipassaan kun pieni leikki-ikänen, jolla on hirvee vessahätä, ei vaippaa ja naisten- ja miestenvessaan on hirvee jono. Että ärsyyntyä saa, siitä vaan, mun elämääni se ei hetkauta :D
 
Ihan off-topic
"Kantis"-ostoskeskuksessani imeväisikäisen kanssa käydessäni imetin tarvittaessa lastenhoitohuoneessa, jossa oli mukava tuoli ja rauhallisempaa kuin muualla. Oven jätin lukitsematta, koska huoneessa oli myös mikro, hoitopöytä ja erillinen wc-koppi + potta, joita meillä ei ollut tarvetta vallata. Koskaan kukaan ei kuitenkaan tullut asioitaan hoitamaan siinä imettäessäni, vaan kurkkasivat vain ovesta ja painelivat äkkiä pois. Yhtä hyvin sen oven olisi sitten kai voinut lukitakin, koska siinä imetystuolissa istuminen on ilmeisesti sama kuin wc:ssä asioiminen.
 
Olen kuuden lapsen äiti enkä ole ikinä tajunnut miksi sinne lastenhoitohuoneeseen täytyy mennä imettämään? Kun oven toisella puolella on jono pikkulapsia joilla pitää vaihtaa kakkavaippa tai päästä potalle. Niin eikö siellä ole puolituntia joku imettävä mamma.
Siksi kun se on niiiiiin kaameaa ja ällöä jos joku kehtaa antaa rintaa nälkäselle jossain missä on muita ihmisiä. Monen mielestä vessa on vauvan ruokapaikka. Itse en koskaan etenkään pientä sielä imettänyt,joskus isompaa pikaseen vaipanvaihon yhteydessä. Se varmaan ei haittaa tota änkyräaloittajaa että ensin vaihtaa vaipan ja sitten imettää päälle vielä. Siinä menee paljon kauemmi kun siinä että 3v käväsee vaikka potalla.
 
"Mine"
Mulla ei tulis pieneen mieleenkään imettää vauvaa vessassa. Erilliset lastenhoitohuoneet erikseen, mutta tarkoitan siis wc-tilaa, jossa usein yhdistettynä esim. Invawc ja vaipanvahto, pieni pönttö etc. Ja kolme lastani olen kuitenkin imettänyt. Sen kun voi myös hoitaa huomaamattomasti ja hienotunteisesti muita kanssaolijoita kunnioittaen. Mutta ei vessassa, yök! Ja oman kokemukseni mukaan juuri nämä vessassa imettäjät ovat vessan "valtaajia " ja jonon tukkeina.
 
vieras---
Kyllä yli 3v osaavat jo ihan normivessoissa käydä.
No tottakai osaa. Ei kyse ole siitä. Mutta minun 3v ei osaa itse riisua sitä haalaria ja housuja siellä pienessä kopissa itsekseen pois niin ETTÄ ne eivät lojuisi likasella lattialla tai menisi pönttöön. Meillä arvostetaan myös hieman hygieenisyyttä, toisin kuin näköjään aika monella muulla tässä ketjussa.
 
Onko ap:lla vaikeuksia opetella odottamaan omaa vuoroa. Kun kaikki ei pyöri oman navan ympärillä, nin on muidenkin elo helpompaa.
Ilmeisesti on. En itse kyllä koskaan oo kokenu ongelmaksi sitä että lastenhoitohuonetta käytetään isompienkin lasten kanssa. Vauva pystyi kyllä hetken odottamaan sinapit pöksyssä ja syöttäny en niissä tiloissa kun joskus sitten isompaa joka söi nopsaa. Vaipankin vaihdoin myös vaunussa tms paikassa.
 
LaMamanMorbid
Miten se, että vessa on varattuna äidille ja 3-vuotiaalle eroaa siitä, että vessa on varattuna äidille ja 12kk:lle???? Varattu mikä varattu ja myös SINÄ joudut joskus odottamaan vuoroasi.
 

Yhteistyössä