Pitääkö se lastenhoitohuone vallata ison yli 3v kanssa???

  • Viestiketjun aloittaja Vaipan vaihtaja.
  • Ensimmäinen viesti
vauvan ja 2 veen äiti
Taidat olla kanssa niitä mammoja joiden lapset eivät saa kasvaa. ja oppia uutta.
Ei, kyllä me mennään sinne lastenhoitohuoneeseen ihan siksi että minulla on lapsi mukana, ja riisuminen, pyllynpyyhkiminen yms on siellä helpompaa kuin pikkukoppivessassa. Ja siinä voi sitten käydä itsekkin samalla pytyllä ja lapsi mahtuu odottamaan vieressä.

Koita nyt vaan kestää se fakta, että sun pilttis ei ole koko muun maailman napa. Sä voit ihan hyvin odottaa, ei ne sinapit sieltä vaipasta mihinkään karkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Aina Marina
gggttr
...mutta saisiko sitä lastenhoitohuoneen wc:tä käyttää yli 3v?

Jos puhutaan markettien tai ostoskeskusten wc:stä minusta lastenvessanpönttö on turhan kallis investointi jos sitä voi käyttää vain hyvin pieni ryhmä (esim. kaksi ikäluokkaa. Jos sinusta on ikävää ja haitallista varmaakin kannattaisi olla yhteydessä marketin tai kauppakeskuksen johtajiin tai vaikkapa infoon jotta tietävät laittaa lastenhoitohuoneisiin ikärajat.
 
vauvan ja 2 veen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja pk töissä.;30542832:
Miksi se iso lapsi pitää istuttaa sille potalle?? Kertokaa te 4 vuotiaiden äidit??
No jos sitä 4-vuotiasta vaikka pelottaa käydä pyntyllä? haloo. Onhan niitä kaikenlaisia syitä. Itsekkin olen pk:ssa töissä. Harva yli 3 v enää käy potalla, mutta ei se nyt helvata maailmanloppu ole jos pienikokoinen 4 v haluaa käydä potalla esim. vieraasta pytystä johtuen; esim. ei pienentäjää saatavilla. :D kaikesta sitä mammat jaksaa ressata, pienet on ongelmat.
 
Kun on oikeasti sellaisia jotka niitä oikeasti tarvitsee. Kyllä tuon ikäisen kanssa voi mennä normaali naisten/miesten vessaan asioille.
Kaikillehan ne on tarkoitettu, ei vain sinulle. Jouduitko siis odottamaan viisi minuuttia vauvan kanssa vai mikä mättää? Menikö vauvasi odotuksesta rikki, sairastuiko pahasti, kuoliko nälkään? Tuskinpa. Etkä sä voi tietää kuka "oikeasti" tarvitsee lastenhoitohuonetta. Siellä saattoi ollajoku joka tarvitsisi sitä enemmän kuin sinä. Toivottavasti lapsesi ei opi tuota minäminäminäminä -asennettasi!
 
4-vuotias
Alkuperäinen kirjoittaja pk töissä.;30542832:
Miksi se iso lapsi pitää istuttaa sille potalle?? Kertokaa te 4 vuotiaiden äidit??
Meidän 4-v haluaa toisinaan käydä potalla mummilassa, siellä kun sellainen on. Lapsi on pieni pyllyinen ja muutoinkin pieni kokoinen niin hyvin se onnistuu häneltä. Yleisissä vessoissa ei ole käynyt potalla, koska se on vähän ällöä?
 
olipas taas kiva aloitus
Tosiaan ovat myös usein inva-vessoja, kaikkien lasten tai aikuisten vammat eivät näy päällepäin, joten kyllä, mekin käytämme niitä, vaikka ollaan ylitetty vaippaikä, molemmat, äiti sekä lapsi ;)
 
Aatteletko ap siis että kaikki yli 3v ovat automaattisesti kykeneviä käymään itse vessassa ja istumaan pytyllä? Monia asioita kun ei näe päällepäin ja tottahan se on että isossa vessassa on mukavampi auttaa lasta kun turata pikkukopissa kaikkien kamojen kanssa. Ei siel oo pantu lappuja että alle 3v sallittu alue. Eikä se sitä myöskään tarkoita.
 
vaipan vaihtaja.
Aatteletko ap siis että kaikki yli 3v ovat automaattisesti kykeneviä käymään itse vessassa ja istumaan pytyllä? Monia asioita kun ei näe päällepäin ja tottahan se on että isossa vessassa on mukavampi auttaa lasta kun turata pikkukopissa kaikkien kamojen kanssa. Ei siel oo pantu lappuja että alle 3v sallittu alue. Eikä se sitä myöskään tarkoita.
Kyllä 3v osaa vessahomat myös ihan normi vessassa. Aikuisen kanssa tai ilman. Potat on suunniteltu 1-2v vuotiaille. Ja normaalit vanhemmat opettava lapsensa pöntölle 3v lähtien. Eihän sellainen yli 3v mahdu edes istumaan potille kunnolla.
 
vieras--
Samaa mieltä monen muun kanssa. Kyllä se sinun pieni vaippaikäinen odottaa, kun 3vuotiaat ilman vaippaa käyvät vessassa, ja siellä lastenhoitohuoneessa nimenomaan. Se nyt on ihan selvä!

Kunhan oma pikkuisesi vähän kasvaa, tajuat miten vaikeaa on ottaa niitä talvihaalareita siellä naistenvessan pikkukopissa pois. Ei vaan mahdu. Mutta käytäntö nämä asiat sinulle opettaa.
 
vaipan vaihtaja.
Samaa mieltä monen muun kanssa. Kyllä se sinun pieni vaippaikäinen odottaa, kun 3vuotiaat ilman vaippaa käyvät vessassa, ja siellä lastenhoitohuoneessa nimenomaan. Se nyt on ihan selvä!

Kunhan oma pikkuisesi vähän kasvaa, tajuat miten vaikeaa on ottaa niitä talvihaalareita siellä naistenvessan pikkukopissa pois. Ei vaan mahdu. Mutta käytäntö nämä asiat sinulle opettaa.
Ei ollut mikään vaikea tehtävä. Kun 3v esikoisen kanssa käytiin ihan naisen vessassa. Yksin alkoi käymään alle 4 vuotiaana.

No joistain vanhemmista kaikki ovat vaikeaa, kun ei viitsitä opettaa. Halutaan mennä helpomman kaavan mukaan.
 
"wieras"
Minulle on lasten kanssa ihan itsestään selvyys että lastenhoitohuoneeseen mennään jos sellainen on saatavilla. Minä en tarvitse siihen kenenkään lupaa tai hyväksyntää. Vaihda sinä kakarasi vaippa ihan missä haluat, näppärästi onnistuu myös ihan tavallisessa vessassakin. Uusavuton taidat olla.
 
vaipan vaihtaja.
[QUOTE="wieras";30543048]Minulle on lasten kanssa ihan itsestään selvyys että lastenhoitohuoneeseen mennään jos sellainen on saatavilla. Minä en tarvitse siihen kenenkään lupaa tai hyväksyntää. Vaihda sinä kakarasi vaippa ihan missä haluat, näppärästi onnistuu myös ihan tavallisessa vessassakin. Uusavuton taidat olla.[/QUOTE]

Sinä vai?? Näppärästi onnistuu myös kakarasi kustetus normi vessassakin. joten olet siis uusavuton :)
 

Yhteistyössä