Pitääkö kuukauden ikäinen vauva herättää yöllä syömään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meritähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meritähti

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
3 722
0
36
Tampere
Siinäpä se, puhuttu neuvolassa max. 4 tunnin syöttövälistä ja tyttö onkin 3-4 tunnin välein aiemmin herännyt syömään ja päivisin syöttöväli on edelleen max sen 4 tuntia, mutta nyt olen useana yönä herännyt niin että tyttö vaan vetelee sikeitä ja edellisestä syötöstä on ollut kuusikin tuntia.
Olen sitten ottanut rinnalle vaikkei ole tissiä vielä pyytänytkään.

Mietin voisiko toisen antaa nukkua kun kerran uni maittaa...

Jos kasvaa normaalisti, on virkeä jne. niin mä en herättäisi kyllä.
Kaverini epäilee että heidän uniongelmansa johtuisivat juuri tuosta, he siis herättelivät vauvaa alkuun kun käskettiin.

Neiti alkoi 7vko ikäisenä nukkua yönsä heräämättä. Meillä oli sellanen papereita tuijottava neuvola täti ja käski herättää 4h välein, en herättänyt koska neiti kasvoi avain tasaisesti ja kyllä aamulla ilmaisi kun nälkä oli. Eli sinuna en välttämättä herättäisi, mutta tuo viereen otto voi olla ihan hyvä juttu saa ruokaa nopeesti kun herää :-)

Mä en oo puhunu neuvolas mitään.. mut mä itse herään kerran yös ja annan sillon tuttipulloo.. nukun muuten niin sikeesti et vauva saa pärjätä yhdellä yö syötöllä.

On kyllä kasvanut hyvin ja multa tulee maitoa runsaasti. Ja on tyytyväisen oloinen.

Kait sitä voisi ensi yönä testata kauanko nukkuu putkeen.
Vaikka eipä tuo kyllä sillä ainoalla yösyötöllä avaa silmiään edes, syö vaan ja jatkaa unia kun nostan sänkyyn :D Toivottavasti jatkuu samanlaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepuli:
Anna vauvan nukkua ja nauti itsekin, kun saat nukkua. :)

Kyllä se vauva ilmoittaa, kun on nälkä.

tuota nukkumis-onnea ei välttämättä kauan kestä. viimeistään 4kk iässä ennen lisäruokaa alkaa heräillä syömään tunnin välein.. ;)

Meillä on kumpikin lapsi ollut niin pieniä, että on kuukauden iässä tarvinnut vielä huolehtia yösyömisestä. Tämä ei tosin ole ollut ongelma. Ovat kyllä itse heränneet jo siinä vaiheessa. Mutta en mä normaalikokoista lasta herättäis.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
On kyllä kasvanut hyvin ja multa tulee maitoa runsaasti. Ja on tyytyväisen oloinen.

Kait sitä voisi ensi yönä testata kauanko nukkuu putkeen.
Vaikka eipä tuo kyllä sillä ainoalla yösyötöllä avaa silmiään edes, syö vaan ja jatkaa unia kun nostan sänkyyn :D Toivottavasti jatkuu samanlaisena.

NAuti, hyvä ihminen. Älä vain mene herkkää rytmiä sorkkimaan omin päin :D

Sairaalassa kahtena ekana yönä käskettiin vähän katsoa ettei hirveästi yli 4h tulisi väliä syömisille, sen jälkeen sanottiin että jos vauva nukkuu niin anna nukkua. Eipä meillä yli 4h välejä tullutkaan kuin satunnaisesti ennenkuin vasta paaaaljon myöhemmin.

Neuvoloista saa niin kovin erilaisia ohjeita ihan normaalisti kehittyvälle lapselle riippuen terkan omasta tietojen päivityksestä ja uskomuksista.

Nauti vaan ihmeessä siitä,että nukkuu! Turha pilata omiakaan yöunia moisella huolehtimisella. Kyllä vaava herättää kun on nälkä! Meillä oli sama tilanne vauvan kanssa, mutta en herätellyt ja hyvin on kasvanut ja syönyt silti ihan riittävästi:)

Yhteistyössä