Pitääkö koiralla olla koko ajan vettä saatavilla?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kaikilla eläimillä pitää olla vettä aina tarjolla, eihän ne osaa sitä itse ottaa tai tajua pyytää. Ei lapsiltakaan kielletä vettä, "saat juoda yhden lasillisen ruokailun jälkeen, iltapalan yhteydessä toisen"
Haloo!!! Järki käyttöön. Ei se koira vedellä itseään rajäytä halki, se juo jos sen on jano ja munuaiset vaatii et saa raikasta vettä kun on tarves.
Mikä sä olet säännöstelemään sen saantia?

"shihtzu"
[QUOTE="vieras";22326143]Kaikilla eläimillä pitää olla vettä aina tarjolla, eihän ne osaa sitä itse ottaa tai tajua pyytää. Ei lapsiltakaan kielletä vettä, "saat juoda yhden lasillisen ruokailun jälkeen, iltapalan yhteydessä toisen"
Haloo!!! Järki käyttöön. Ei se koira vedellä itseään rajäytä halki, se juo jos sen on jano ja munuaiset vaatii et saa raikasta vettä kun on tarves.
Mikä sä olet säännöstelemään sen saantia?[/QUOTE]

Tiedän koiria, jotka juovat vaan juomisen ilosta ja silloin sitä veden saamista on rajoitettava. Se älytön veden juominen ei tietysti koiraa halki räjäytä, mutta se kusen määrä on älytön.

"shihtzu"
Niin ja sanotaan vielä se, että itse vaihdan etenkin näiden nuorten poikien veden silloin tällöin päivän aikana, erityisesti ruoka-aikana, mutta se veden laitto kuppiin pitää tehdä niin, että toinen noista pojista sen näkee, koska se ei ikinä juo vettä kupista jos se ei näe että se on uutta vettä ja kun se on kerran kupista juonut, niin toista kertaa se ei siitä juo. Ulkona kyllä juo noista vesilätäköistä sun muista, mutta kupista ei kelpaa kuin vasta hanasta laskettu vesi.

Niin ja jotkut koirat osaavat kyllä vettä vaatia, kuten tuo mun vanhin uros, jos sillä on jano ja kuppi sattuu olemaan tyhjä, niin se kyllä ilmoittaa asiasta.

"hipi"
[QUOTE="vieras";21927990]Vai riittääkö että koira saa vettä VAIN ruokailun yhteydessä 2krt/vrk. Tai että saa vettä esim 4krt vuorokaudessa?
Koira on isoa rotua, ja juo koko kulhon saman tien, joten siksi kyselen miten muissa perheissä toimitaan... Ja mikä olisi oikein?

Mistä tietää että kuinka paljon vettä koira tarvitsee vuorokaudessa?[/QUOTE]

No tottakai koiralla pitää olla koko ajan vettä!

kissatyttö
[QUOTE="vieras";22326143]Kaikilla eläimillä pitää olla vettä aina tarjolla, eihän ne osaa sitä itse ottaa tai tajua pyytää. [/QUOTE]

Poikkeaa nyt aiheesta, mutta mun kissa ainakin osaa pyytää vettä. Sen olen huomannut kun joskus vesikuppi on päässyt tyhjäksi, niin kissa menee sen eteen maukumaan, ja kun vettä sitten laitetaan niin tyytyväisenä juo.

miia_87
minun on pakko rajoittaa koirani juomista koska yhteen aikaan täytin aina kipon kun se oli vajaa se päättyi oksenteluun.. koirani ei tiedä milloin on täysi.. oli kun rantapallo vesi kippo on 2 litran ja vähän aikaa sitten kokeilin uudestaan joko se osais juoda vain sen verran että lähtee se jano...ei ole normaalia että joi 4 ämpärillistä ja sit oksenti ja oksennuksen jälkeen meni juomaan lisää, pakko oli ottaa pois, tälläista on ollut pennusta saakka.. annan 5 kertaa päivässä nykyään sille sen kipollisen. hänellä ei vaan ole rajaa eikä tunne sitä kun on kylläinen, muuten hänessä ei ole mitään vikaa ainakaan lääkereiden mielestä.

"vieras"
Kyllä pitää, ellei esim. koiran sairauden vuoksi toisin sovita! yhden oman koiran juomista säännösteltiin, sairauden ja lääkityksen vuoksi.

Jos koira juo itsensä kipeäksi vedestä niin viekää se lääkäriin, herranjestas!

Yhteistyössä