Pitääkö kissanruoka lämmittää?

No jo on. Olen nähnyt tällä palstalla kaikenlaisia kysymyksiä, mutta tämä on kyllä ensimmäinen kerta, että täällä kysellään, pitääkö lemmikin ruoka lämmittää :D
En siis vieläkään ollut nähnyt kaikkea.

vierassss
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30432270:
ei tarvii, annat hetken olla huoneenlämmössä, niin on sopivaa. maitoa, no joku tulee sanomaan, ettei saa antaa, mutta meidän kissat on aina syöneet maitoa, olen lämmittänyt
Kaikilla kissoilla on laktoosi-intoleranssi. Hienosti olet kipeyttänyt kisujesi vatsan.

"jenni"
Minusta kysymys ei ole lainkaan tyhmä! Jotkut kissat ei syö kylmää ruokaa, joidrnkin vatsa ei kestä sitä, ja jotkut jopa herkkänä oksentavat kylmän ruoan syötyään. Joten ei yhtään ollu typerä kysymys aloittajalla. Minä olen antanu hetken olla huoneenlämmössä ennen tarjoilua, nimittäin täällä asuu just yks sellanen puklupelle jonka vatsa on niin herkkä että kylmä ruoka ei käy.

"hmm"
itsehän olen yhdelle kissalle vesihauteessakin lämmittänyt kissanruokaa kun ei syö kylmää. kylmä ruoka ei päästä aromeja niin nirso kissa ei välttämättä pidä siitä ja jotkut oksentavat kylmän ruoan ulos vaikka syövätkin sen. siinä vaiheessa kun se on itsekseen huoneenlämpöiseksi lämmennyt, joko toinen kissa oli täällä vetänyt sen tai se on nirson mielestä jo "vanhaa" :D mutta jos kissa syö sitä suoraan jääkaapista annettuna, mitään ei tarvitse tehdä.

ja maitoa EI saa kissalle antaa vaikka jotkut mummot selittäisivät kuinka heidän kissoilleen on aina annettu. kissat ovat laktoosi-intolerantikkoja ja niille tulee vatsa kipeäksi vaikket sitä itse näkisi - kissat luonnostaan salaavat kivut muilta viimeiseen asti. kaupasta saa eläinruokahyllystä kissanmaitoa jota voi antaa jos välttämättä haluaa, mutta se ei korvaa nestettä, vaan on kissalle ruokaa.

• Tykkää
Reactions: Inanna

Yhteistyössä