Niinpä! Sossussa vaan sanoivat että ota lainaa tai se ainakin lasketaan tuloksi. Eipäs älynneet neuvoa vetämään vanhempia käräjille. Mutta kaipa se on sitten seuraavana edessä nuorisolla.Alkuperäinen kirjoittaja SusseN:Oiskohan munkin pitänyt nostaa kanne vanhempia vastaan, niin ei ois nyt niin paljon tuota opintolainaa maksettavana...
ymmärrän kotona asuvat mutta esim mun tuttu joutuu elättää vaik ei o asunu kotona muutamaan vuoteen muksu haki oikeuden kautta kans päätöksen vaik tää ois antanu rahaa siinnä missä pystyy auttaanAlkuperäinen kirjoittaja hellalettas:Kyllä minusta onoikein että opiskelijaa, joka kotona asuu "elätetään". Myös sen jälkeen avustetaan nialjon ku mahdollista, että on helpo opiskella.
En halua ettäoma lapset joutuvat ttamaan lainaa sen takai ettei vnhemat halua auttaa opiskelussa, varsinki jos asuu kotona.
no niimpä..Alkuperäinen kirjoittaja Lullinäiti:Minusta on niin väärin että vanhempien tulot vaikuttaa täysi-ikäisen opintotukeen ja tiedän tapauksen jonka vanhemmat heitti pihalle - meni soskuun ja sai kuulla että ei ole oikeutettu toimeentulotukeen koska vanhempien kuuluisi elättää kun niillä on niin hyvät tulot
ammattikoulussa. jos menee ammattikorkeaan tai yliopistoon niin vanhempien tulot eivät enää vakuta 18 vuoden jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eikö opintotukeen vaikuta vanhempien tulot vielä 21v asti?
Peesailen tätä.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Mun mielestä on surullista että lapsen ja vanhemman välit on tollaset että (rahasta) pitää kinastella oikeudessa :/
No näimpä!Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:Kurjaa, että joillain on noin huonot välit vanhempiinsa.
Itse olen apua ajoittain saanut kotoa. Nykyäänkin vielä, jos oikein tiukkaa on saattaa äitini maksaa jos käydään yhtä aikaa kaupassa. Koskaan ei kyllä olis tullut mieleen oikeusteitse apuja opiskellessa anoa.
Itse haluan myös tulevaisuudessa tukea lasteni opiskelua, sen mitä omat tulot sallii!!