Pitääkö 3-kymppisenä leikata lyhyt tukka?

  • Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti
kinuski
Mulla oli muutama vuosi sitten lyhyt tukka, mutta ei todellakaan sellanen täti-malli. Nyt olen jo monta vuotta kasvattanut, ja kasvatan edelleen niin pitkäksi kuin se kasvaa. Sitäpaitsi mä en pidä koskaan ponnaria, pesen hiukset joka päivä ja värjään n. kerran kk.
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
kun tuntuu että kaikilla lasten kavereiden äideillä on lyhyt "tyylikäs" tukka!
ja ollaan suht samaa ikähaarukkaa, 30-35v, minä 31

pitääkö tässä nyt munkin leikata pitkä tukkani pois :'(
Ei vaan tehdä rastat!

Minäkin tein niin kolmekymppisenä. Kato vaikka tuolta http://www.dreadheadhq.com/
 
No jokainen tekee niin kuin tykkää. Mä oon leikkauttanut pitkän tukkani lyhyeksi vähän yli 30-kymppisenä. Halusin itseeni ulkoisesti isoa muutosta avioeron yhteydessä, ja olenpa ollut tosi tyytyväinen lyhyeen tukkaani. Se on niin valtavan helppo pitkään tukkaan verrattuna. Ehkä mulle joskus vielä tulee pitkä tukka, sitten kun on aika panostaa itseeni enemmän ja sitä pitkää tukkaakin laittaa. Tämmöinen pese ja pidä sopii mulle nyt. Ja mies on kyllä sitä mieltä, että mun tukkani on lyhyydestään huolimatta erittäin naisellinen.
 
Nii'i, kyl mä lyhyemmäks leikkasin kolkyt vuotiaana, paaaljon lyhyemmäks mitä mulla yleensä oli ollu. Mut se johtu vaan blondauksen ja värjäyksen aiheuttamasta latvahampusta :whistle: Polkkaa lyhyemmäks en ole ajatellu leikkauttaa. Ja jos joskus lyhyeks leikkaan, niin sit sellasen tosi rikotun ja sivuilta lyhkäsen härötukan :whistle: Ja väriks joko valkonen, musta tai pinkki, tietysti :D
 
En ole ajatellut leikata, vaikka täytän seuraavaks 35. B) Mulla on semmoset hangaround-hiukset, ne saa hengata vapaasti mukana. Kasvavat niin pitkiksi kuin kasvavat, ja about kerran vuodessa käyn kampaajalla leikkauttamassa kuivat latvat pois. Joskus laitatutan tummimpiin osiin hiuksia myös vähän väriä piristykseksi.
 
Ei tietenkään pidä, jos pitkät hiukset sopii, ne on hyväkuntoiset ja niitä jaksaa ja ehtii pestä ja huoltaa / laittaa. Ei se ikä mitään ratkaise :).

Itselläni tosin on lyhyet hiukset (ikää 30 v.), mutta sama meno on enemmän tai vähemmän jatkunut jo kymmenisen vuotta. Mulle vaan parhaiten sopii lyhyt (ks. profiili).
 
pitkähiuksinen 33v
Ei kai pidä? Mulla ikää 33v ja aina ollut pitkät hiukset. Mun mielestä nää on niin helpot kun saa vaan kietastua ponnarille... heh-heh teille joillekkin. Puhtaat hiukset mulla kyllä on, mut useimmiten ponnarilla tai saparoilla. Se on mun tyylini vaikka yli 30v olenkin. Enkä kyllä aio leikata lyhyeksi, en varmaan koskaan. Ei mulla pienten lasten kotiäitinä olis aikaa eikä varaa edes laittaa hiuksia joka aama ja käydä kerran kuussa kampaajalla. Nyt riittää kerran-kaks vuoteen latvojen tasoitus. Nää on mun hiukset sano kuka mitä hyvänsä.
 
vieras
joidenkin mielestä näköjään täytyy,,,outoa. itse en ikinä tule leikkaamaan, lyhin pituus tulee olemaan olkapäille joskus sitten hamassa tulevaisuudessa. nyt on 70 cm pitkä
 
No ei! Mulla on nuorempana ollu aina lyhyt tai puolipitkä ja nyt 3-kymppisenä on pisimmillään enkä leikkaa, koska PITKÄT HIUKSET ON NIIN PALJON HELPOMMAT KUIN LYHYET! Siis lyhyttä mallia piti joka aamu föönätä ja puunata kun yön jäljiltä oli länässä sieltä ja pystyssä täältä ja kampaajalla piti ravata alvariinsa. Sit laitoin pidennykset pariksi vuodeksi ja opin miten helppo pitkä tukka on: aamulla riittää harjaus että saa kuosiin eikä tarvi pestä muotuilutuotteita pois joka päivä. Nyt on ollu oma tukka reilun vuoden enkä vieläkään kaipaa niitä lyhyen tukan föönausaikoja takaisin...
 
Niinpä
Mulla on ollut vaihtelevasti kaikkia hiuspituuksia, aivan poikatukasta vyötärölle asti ulottuvaan (aikuisiällä). Harmikseni vain alkoivat nuo hiukset ohentua 25v. jälkeen, en voisi enää edes kasvattaa pitkäksi, kun on sitten sellainen onneton hiirenhäntä. Pakko pitää vain lyhyenä ja yrittää taiteilla sitä muotoilutuotteilla ym. N30.
 

Yhteistyössä