Pitääkö teidän mielestä näihin kysyä puolisolta lupa/ilmoittaa hyvissä ajoin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli esim.

a) Jos haluaisin vaikka ottaa silikonit tai käydä kasvojen kiristyksessä? Pitääkö mielestänne ilmoittaa vai voiko tehdä niin, että tulenkin sitten yksi päivä vaan vähän "hehkeämpänä" kotiin?

- Kyllä meillä ainakin asiasta keskusteltiin. Isäntä sanoi, että ei tahdo katsella kotonaan naista, jonka rinnat on muovia. Se sitten siitä.

b) Jos menen tyttökavereiden kanssa baariin. Onko teidän mielestä ok, että ilmoitan, että "kun sä nyt oot kotona, niin mäpä lähden Hellun ja Tanjan kanssa vähän tuulettumaan" ja lähtisin siis ihan siinä samantien? Vai pitäisikö tällaiseenkin mielestänne pyytää puolison lupa?

- No olis se edes kohteliasta kysyä, että onko miehellä jotain suunnitelmia teidän molempien päänmenoks.

c) Mies on luvannut hakea lapset hoidosta töidensä jälkeen. Minä päätän mennä kaverin kanssa vähän shoppailemaan ja kahvittelemaan. Menee ehkä tunti-pari pidempään kuin yleensä. Pitääkö soitella, että nyt mulla vähän kestää, kun kyllähän se mies kuitenkin sitten näkee kun tulen... Kotona on kuitenkin lasten kans joten ei pitäis mitään hätää olla.

- Mä tahdon, että mieheni ilmottaa mulle, jos jossain menee tavallista pidempään, koska oon aina huolesta soikee, jos miestä ei kuulu samaan aikaan kun yleensä. Sikspä itsekkin ilmotan hänelle.

noista kaikista keskustelisin kumppanini kanssa.
a) vaihtoehtoa varmaan vastustaisi,ei kannatusta millekkään "turhille" leikkauksille tms.,enkä kyllä itsekkään moisista välitä.

Ensimmäinen kohta on niin iso että siitä olisi kyllä hyvä keskustella. Iso muutos ulkonäköön, komplikaatiovaarat, pitkä toipuminen ja valtava rahanmeno. Ei pelkästään itse leikkaus vaan myös poissaolot työstä, lääkkeet sun muut. Haluaisinko mä että mies muuttaisi ulkonäköään peruuttamattomasti mun selän takana? En, en todellakaan.

Kahteen muuhun pätee myös se että mitä haluaisit toisen tekevän, tee itsekin. Jos mies voi lähteä tuosta vaan ex-tempore se sallittakoon myös sulle. Jos haluat että mies ilmoittaa tulevansa vasta parin tunnin päästä kotiin, ilmoita itsekin. Sopimuskysymyksiähän nuo on.

Meillä ei tarvitse kysyä lupaa, mutta ilmoitusvelvollisuus on. Ja mielellään heti kun tietää. On mies useinkin sanonut että illalla tulee futismatsi, onko ok jos menen kaverille katsoon. Enkä mä sano ettei sovi ellei ole joku todella pätevä syy, mikään "ku mä nyt vaan en jaksa istuu kotona yksin kun lapset nukkuu" ei mielestäni sitä ole.

a) tottakai tarvii miettia ja suunnitella etukateen, koska leikkauksen jalkeen tarvitset toipumisaikaa. Kaikkiin leikkauksiin ja nukutuksiin liittyy riskit, joten kylla olisi kohteliasta ilmoittaa miehelle etukateen tarpeettomaan leikkaukseen liittyvista riskeista (kylla, pahimmillaan kuolema). Eipahan tulisi miehelle leskeys ainakaan ihan puu takaa. Kylla minun mielesta tarvitset mieheltasi "luvan" PLASTIIKKAkirurgiaan. En itse ainakaan tykkaisi, jos mieheni ilmaantuisi yksi paiva kotiin uudet poski tai persimplantit paalla. Vahemman radikaalit toimenpiteet on asia erikseen.

a) totta hemmetissä pitää keskustella (rahanmeno, toipumisaika vaikuttaa perheeseen)
b) totta hemmetissä pitää kysyä lupa (myös sillä kotona olevalla voi olla jotain sovittuna)
c) totta hemmetissä ilmoitan (jos toinen tekee ruokaa, lapset kyselee)

[QUOTE="vieras";25178911]Eli esim.

a) Jos haluaisin vaikka ottaa silikonit tai käydä kasvojen kiristyksessä? Pitääkö mielestänne ilmoittaa vai voiko tehdä niin, että tulenkin sitten yksi päivä vaan vähän "hehkeämpänä" kotiin? ;)

b) Jos menen tyttökavereiden kanssa baariin. Onko teidän mielestä ok, että ilmoitan, että "kun sä nyt oot kotona, niin mäpä lähden Hellun ja Tanjan kanssa vähän tuulettumaan" ja lähtisin siis ihan siinä samantien? Vai pitäisikö tällaiseenkin mielestänne pyytää puolison lupa?

c) Mies on luvannut hakea lapset hoidosta töidensä jälkeen. Minä päätän mennä kaverin kanssa vähän shoppailemaan ja kahvittelemaan. Menee ehkä tunti-pari pidempään kuin yleensä. Pitääkö soitella, että nyt mulla vähän kestää, kun kyllähän se mies kuitenkin sitten näkee kun tulen... Kotona on kuitenkin lasten kans joten ei pitäis mitään hätää olla.

Terv. hän joka kaipaa kait vähän omaa vapautta parisuhteessakin[/QUOTE]

no ekaan kyllä pitää olla neuvoteltu miehen kanssa. kaksi jälkimmäistä kyllä baari illoista yms pitä sopia etukäteen ja jos jää kahvittelee niin on kyllä paikallaan laittaa edes txt.

nimittäin sä et ole sinkku sulla on velvollisuuksia, ja yksi velvollisuus on käyttäytyä kuten aikuinen.

Yhteistyössä