Pitääkö sinun kysyä lupa illanviettoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en varsinaisesti kysy lupaa, mutta kun lapsia on niin onhan se keskusteltava ja sovittava, että kummankin menot sopii aikatauluihin. lähinnä siis ilmaisen asian näin: "mulla olisi ensi lauantaina meno, onko sulla sillon mitään sovittuna vai voitko olla lasten kanssa?" ja jos miehellä ei ole mitään pakollista, niin se toivottaa mulle hauskaa iltaa. :)

Kamala tarve ihmisillä tuoda julki, että ovat aikuisia ja voivat mennä menojaan.
No, me ollaan sitten varmaan keskenkasvuisia, koska meillä kyllä kysytään, että onko ok, jos tuolloin ja tuolloin menen sinne tai tänne.
Kysyä voidaa koska vaan, se ei tule vaikuttamaan mielipiteisiin. Ja meillä voi toinen myös sanoa, että et mielellään sillon menis, jos on ollut jotain muuta suunnitteilla. Se ei kummankaan aikuisuutta tai arvovaltaa nakerra.

Meillä riittää myös ilmoitus, täytyyhän se katsoa ettei miehellä ole jotain samaanaikaan.
Tosin mulla ei ole ikinä mitään menoa kun en käy missään viihteellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Kamala tarve ihmisillä tuoda julki, että ovat aikuisia ja voivat mennä menojaan.
No, me ollaan sitten varmaan keskenkasvuisia, koska meillä kyllä kysytään, että onko ok, jos tuolloin ja tuolloin menen sinne tai tänne.
.
ÖÖ, eikös kaikki vastanneet sanoneet kuitenkin infoavansa puolisoa asiasta, eri asia pyydellä lupaa kuin ilmoittaa menosta.

Ei pidä lupaa kysellä. Ollaan molemmat varsinaisia kotihiiriä ja harvoin käydään missään edes yhdessä saatikka erikseen, mutta jos menoa on, niin ilmoitusluonteinen asiahan tuo vaan on...

mä kyllä kysyn et onko ok jos meen. aina oon saanu mennä, tosin meen niin harvoin ettei sil oo varaa sanoo:D ennen mies vaan ilmotti et "lähen tänään sen ja sen kanssa sinne ja tänne" ja mä en voi tota sietää.

kysytään et onko toisella menoo ja se on myös toiselle ok.

Meillä mulla ehkä halua mennä ko illanviettoihin ja minä kylläkin ILMOITAN menostani, mutta mies tykkää yleensä kyttyrää ja JOS mun pitäisi kysyä lupa, niin en varmaankaan pääsisi.

Enkä tunnu olevani ainoa sillä kun paremmin juttelee esim. työkavereiden kanssa niin aika monella on mies, joka jää urputtamaan kotiin vaimonsa menoista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä mulla ehkä halua mennä ko illanviettoihin ja minä kylläkin ILMOITAN menostani, mutta mies tykkää yleensä kyttyrää ja JOS mun pitäisi kysyä lupa, niin en varmaankaan pääsisi.

Enkä tunnu olevani ainoa sillä kun paremmin juttelee esim. työkavereiden kanssa niin aika monella on mies, joka jää urputtamaan kotiin vaimonsa menoista.

Onhan noita paljonkin, itsekin elänyt sellaisessa suhteessa, josta sai lähteä illanviettoon itku kurkussa kun toinen oli just käynyt päälle kun yleinen syyttäjä.
Inhottavaa, että sellaisestakin mitättömästä asiasta pitää vääntää tappelu.
(ja siis mitätön asia se on niin kauan kun toinen ei ole ihan jatkuvasti menossa)

Mikä siinä on vääri, jos saa mennä menojaan pelkällä ilmoituksella? Minusta se on erittäin toimiva systeemi. Jos mies ei ole minulle ilmoittanut mistään menosta (eikä ole töitä) esim. huomiselle ja joku kaveri kysyy minua illanviettoon. Kilautan miehelle ja sanon, että huomenna menen sitte kaverin kans viihteelle. Sama toimii toisin päin, oli kyseessä mikä meno tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
jos yhtä aikaa sattuu olee meno niinkyllä se on mies joka jättää omasna väliin, kuulemma syy siihen on se et olen muutenkin enemmän lasten kaa kotona, joten kyllä munkin on päästävä johku :)

Voi että!Ihana mies..Mun mies taasen tumailee,että minulal se helpompi jäädä lasten aknssa,kun olen kuulemma "tottunut"siihen..Voi juma!:O

Alkuperäinen kirjoittaja pöllöpää:
Ei tähän ketjuun vastaa ne jotka elävät miehensä lupien armoilla. On se kurja paljastaa elämästään jotain arkaa kun sitten heti haukutaan.

Heh, minä olen sitten sillä tavalla poikkeus että jos mies kieltää menemästä, niin pysyn kotona. Uskon että hänellä on siihen tosi hyvä syy.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
No jos on menoja yhtä aikaa esim. molemmilla polttarit, niin kumpi joustaa?

Ei kumpikaan. lapset hoitoon ja molemmat pääsevät omiin menoihinsa.

Näin meilläkin joskus. Tosin harvemmin osuu molemmille yhtäaikaa menoa, jos nyt sattuisi kahden polttarit samalle illalle (?!!) niin ehkä se menisi, jolle läheisempi ystävä kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja pöllöpää:
Ei tähän ketjuun vastaa ne jotka elävät miehensä lupien armoilla. On se kurja paljastaa elämästään jotain arkaa kun sitten heti haukutaan.

Heh, minä olen sitten sillä tavalla poikkeus että jos mies kieltää menemästä, niin pysyn kotona. Uskon että hänellä on siihen tosi hyvä syy.

Miten mies voi "kieltää"? Mikä voi olla hyvä syy? Ehkä jos miehellä on kokovartalohalvaus tms. niin ymmärrän :D Mutta muut syyt kieltää?

Joo ja kuinkahan monella jää vaimo urputtamaan, kun mies menee... Yksi juttu jäänyt mieleen, kun mies meni pikkujouluihin ja toivottelin hänelle tietysti hauskaa iltaa, niin myöhemmin kiitteli, että jäi hyvät fiilikset juhlia, kun kotona suhtauduttiin noin... osalla työkavereista kun oli jäänyt vaimot kotiin naama norsunveenä.

Yhteistyössä