Pitääkö tätä sietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotikissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka moni teistä käskisi omaa miespuolista ystäväänsä suksimaan muualle vastaavassa tilanteessa? Varmasti aika harva. Eräs ystäväni ei suostunut lopettamaan kaveruuttaan edes siihen, että suuteli kaveriaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja päivi:
mitäpä jos istutat sen miehesi eteesi ja kerrot sille kauniisti mille sinulle tuntuu, muista kertos myös että asia on sinulle tärkeä ja aiheuttaa paljon pahaa mieltä.

Olen kertonut ja on tosiaan mun takiani tarjoutunut välit katkasemaan. Mutta epäilen vanhan ystävän menettämisen aiheuttavan miehelle pahaa mieltä. Enkä sitäkään halua.

Miehesi kuulostaa aika selkärangattomalta...

Ei saa laitetuksi yöksi puhelinta kiinni, jotta kotirauha säilyisi.

Toisaalta ei ilmeisesti myöskään välitä ystävistään, jos on valmis nämä jättämään, koska ei saa tietyissä asioissa suutaan auki...

Ukkosi menettää tuolla touhulla helposti pian sekä vaimonsa että ystävänsä ja sitten istuu lopun elämänsä kaljakuppilassa tilittämässä surkeuttaan?

:|

Ap.oletkos ajatellut asiaa niin,kun miehs ystävä pyytää enemmän kuin kuuntelijaa.Tekeekö miehesi sen mitä häneltä pyydetään,ettei vaan pahoita ystävänsä mieltä?!
Eli ei tästä tarinasta selviä mitenkään,etti johonkin sattuisi.Eikös tän ystävän tarkoitus ole miehes saada itelleen?!Eli valinnan miehes joutuu tekeen,jos et sitten hyväksy miehelles toista naista.

En nyt ketjusta löytänyt... häiritseekö miestäsi tuo tilanne?

Tai ilmeisesti ei jos ei ole asian eteen tehnyt mitään. Mutta luulisi että työssäkäyvällä pienen lapsen isällä olisi vapaa-ajallaan muutakin tekemistä kuin kuunnella moisia kotkotuksia, VARSINKIN ÖISIN.

Ja tapojeni mukaisesti, itse vähintäänkin teurastaisin kaikki :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ahaa... nyt mie ymmärrän.. ripustautuu siun mieheen sen takia koska haluaa normaalia parisuhetta ja ystäviinhän sitä ensin ihastutaan tuommosessa prosessissa. ystäviin, työkavereihin, ystävien miehiin... koska on vaan semmonen pakottava tarve saada jostain turvallisuutta.

Kutakuinkin varmaan näin. Tilanne on jotenkin ihan järjetön. Ei mulla ole mieheni kanssa mitään ongelmia. (No jos ei tätä lasketa... ) Ja sit siihen tulee yks joka alkaa elämään jotain ihan omaa elämäänsä, meidän rinnalla. Eikä ota kuuleviin korviinsa kun yrittää sanoa, ettei asiat taida mennä ihan niinkuin olet kuvitellut.
Mulla ei kauheesti ole perheväkivallasta kokemusta, mut jotain ton suuntasta olen mäkin olut ymmärtävinäni. Mies on tän naisen kanssa ollut vaihtelevasti tekemisissä n. 15 v eli teinistä asti. Tuntuu et nainen yrittää tavallaan alottaa elämänsä alusta mun miehen kanssa. Ihan niinku kaikki pyyhkiytyis pois jos vaan olisivat yhdessä.
Sekavaa kai, mutta sekava on juttukin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:

Tai ilmeisesti ei jos ei ole asian eteen tehnyt mitään. Mutta luulisi että työssäkäyvällä pienen lapsen isällä olisi vapaa-ajallaan muutakin tekemistä kuin kuunnella moisia kotkotuksia, VARSINKIN ÖISIN.

Tuntee olonsa kyllä vähän vaivautuneeksi. Ei kuitenkaan ilmeisesti riittävän.
Eikä tosiaan öisin puhelimessa ääntä yleensä pidä. Joskus unohtuu ja välillä taas huomaa puhelun vauvaa syöttäessä yöllä. Ja soittaa sitten varmistuakseen ettei ole hätä.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ja voi pistää kännykän yöksi äänettömälle tai jopa pois päältä...

Tälle peesi! Sillä pääsee hyvin alkuun, kun ei enää öisin vastata tahi olla tavoitettavissa!
Ja kuten joku sanoikin, ekaksi ihastutaan kaverit, työkaverit... Joten taitaisi olla palaverin paikka, mä soittaisin ite ko. naiselle, ja kertoisin, että ystävyys ihan ok, mutta kun vauva talossa jne, miehen täytyisi saada rauhoittua oman perheen parissa... :)

...mä en kyllä koskaan kehtaisi :o

"sori, mutta kun toi mun mies on itsekin varmaan vähän kiinnostunut susta, niin voitko jättää sen rauhaan, kiitos" - semmosen kuvan siitä saa.

Tai...

"Toi mun mies ei ole ihan aikuinen eikä täysvaltainen. Mun tarttee olla noitten muksujen lisäksi sillekin äitinä, kun se ei ihan vielä osaa pitää ite asioistaan huolta. Jos se olisi vähän isompi, niin se olis ite sulle kertonut, että 'äiti' tarvii sitä kotona ja pitää siitä täällä huolta."

:kieh: Nimenomaan.
Mä kuolisin häpeästä jo näppäillessäni numeroa. Kukin toki tyylillään.

Sano ap sille tossukalle, että hoitaa nyt jumalauta asiansa itse, ja toimii teidän suhteenne parhaaksi. Koittaa käyttäytyä kuin Mies.

Mä soitin ja kysyin suoraan että mitä vittua oikeen meinaat.
Eikä mua yhtään hävettänyt :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja pikuinen:
Ap.oletkos ajatellut asiaa niin,kun miehs ystävä pyytää enemmän kuin kuuntelijaa.Tekeekö miehesi sen mitä häneltä pyydetään,ettei vaan pahoita ystävänsä mieltä?!
Eli ei tästä tarinasta selviä mitenkään,etti johonkin sattuisi.Eikös tän ystävän tarkoitus ole miehes saada itelleen?!Eli valinnan miehes joutuu tekeen,jos et sitten hyväksy miehelles toista naista.

Käyhän tämä valitettavasti mielessä välillä. Ja sitten meillä huudetaan... :)
Todelisuudessa kylä siinä asiassa luotan mieheen. Ja toisaalta näkevät harvoin ja silloinkin yleensä jossain kahvilassa tai joskus harvoin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja pikuinen:

Käyhän tämä valitettavasti mielessä välillä. Ja sitten meillä huudetaan... :)
Todelisuudessa kylä siinä asiassa luotan mieheen. Ja toisaalta näkevät harvoin ja silloinkin yleensä jossain kahvilassa tai joskus harvoin meillä.
Selvästi tää asia painaa sua,joten keskustelua miehes kanssa.Ja on muuten törkeetä soitella keskellä yötä miehelles.eikö miehes osaa ajatella sun tunteitas ollenkaan?!

Eikä tosiaan öisin puhelimessa ääntä yleensä pidä. Joskus unohtuu ja välillä taas huomaa puhelun vauvaa syöttäessä yöllä. Ja soittaa sitten varmistuakseen ettei ole hätä.

no tässäpä se ukkos meneeki mettään... ku se soittaa takasin sille akalle niin johan se siittä kiehiset saa ja taas se luulee että ai ihanaa, se soitti miulle takasin keskellä yötä, kyllä se varmaan minnuu rakastaa!!!

eli tämä tapa siun ukkos tulis lopettaa, ei se ole ystävästään vastuussa!!!! se on semmonen juttu, että mie en soittais takasin keskellä yötä, muille ku läheisimmille ihmisille, heti aamulla sitte soittasin että onko ollu hätä. eihän sitä puhelinta voi vuorokauden läpeensä päivystää, hyvänen aika sentään! :o

[quote="pikuinen"
Selvästi tää asia painaa sua,joten keskustelua miehes kanssa.Ja on muuten törkeetä soitella keskellä yötä miehelles.eikö miehes osaa ajatella sun tunteitas ollenkaan?!

[/quote]

Totta h*lvetissä se painaa. En mä sitä muuten täällä vatvois. On tästä puhuttu ja puhuttu ja vielä vaan puhuttu. Aina kuitenkin jää siihen, että katellaan tilannetta ja jos menee ihan mahdottomaks niin mies tekee lopun siitä. Se mahdottoman raja vaan on kuukausien kuluessa siirtynyt.
Todella vaikeeta se on vanhaan ystävään välit katkaista. Ja kunnei tää nainen nyt ihan suoraan oo sanonut mitä miehestä haluaa, on vaikeaa miehellekin mennä sanomaan, etten sun kanssa sitten mihinkään ala..

Juu, kyllä mie tuon ketjun lukaisin, ei siun miehes puolesta tarvitse selittää, onko sillä puhelin päällä tai ei. Eikä puolustella muutenkaan ketään.

Miuta vaan ärsyttää siun ja vauvasi puolesta tuo tilanne.
Muutenkin varmasti tarpeeksi tekemistä yösyöttöjen, vauvasta ja kodista huolehtimisen kanssa, luulisi toisen naisen jos kenen edes jollain tasolla kunnioittavan sitä!

:hug: Koitahan jaksella! Ja ihan oikein teet kun puhut asiasta ja tunteistasi "avoimesti", etkä jätä hautumaan. Ei kannata pelätä rikkovansa kotirauhaa sillä että ottaa asian puheeksi, pidemmällä tähtäimellä tuommoisen hautumaan jättäminen tai välinpitämättömyys voi olla.. noh, kohtalokasta.

Ei sillä että tarkoittaisin tuolla nyt sitä ettäkö miehesi sinua pettäisi, vaan lähinnä sitä että pysyyhän siun pää kasassa. Neljän seinän sisällä tulee mietittyä pienempiäkin murheita itsekseen ihan liikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kotikissa:
... kyllä tämä touhu loukkaa mua jo pahasti.....

En vaan tajua, et mitä mä voin tehdä???

Minuakin loukkaisi. Vähintä, mitä miehesi voi tehdä on pistää puhelin yöksi kiinni tai vipille (ja siihen vippiin ei kuulu kaverit, iäkkäät sukulaiset korkeintaan).

Ettekä selittele mitään kenellekään, jos ette ole koko ajan puhelimen päässä. Kysy mieheltäsi, mitä hän tuumaisi, jos sinä keskellä yötä kyselisit jonkun miespuoleisen kaverin vointia.

:hug: Koitahan jaksella! Ja ihan oikein teet kun puhut asiasta ja tunteistasi "avoimesti", etkä jätä hautumaan. Ei kannata pelätä rikkovansa kotirauhaa sillä että ottaa asian puheeksi, pidemmällä tähtäimellä tuommoisen hautumaan jättäminen tai välinpitämättömyys voi olla.. noh, kohtalokasta.

Ei sillä että tarkoittaisin tuolla nyt sitä ettäkö miehesi sinua pettäisi, vaan lähinnä sitä että pysyyhän siun pää kasassa. Neljän seinän sisällä tulee mietittyä pienempiäkin murheita itsekseen ihan liikaa...

Kiitos. Kyllä meillä asiat aina koitetaan keskenämme selvittää. Mut tosiaan kun on väsynyt ja aikaa yksin tätä miettiä, niin väillä tuntuu, että pää räjähtää. En mä sentään miehen työpaikalle soittele tätä vatvoakseni. Ja on ihan hyvä saada välillä muidenkin mielipiteitä tästä tilantesta. Omille ystävilleni en viitsi asiasta paljoa puhua, niillä kun tuntuu yleensä ratkaisuna olevan se täälläkin niin usein kuultu "jätä se sika" :)

Alkuperäinen kirjoittaja sweet baby J:
Jos meille kävis noin niin minä kyllä tekisin sille emännälle selväksi että etsii toisen olkapään mihin vikistä. Puhuttelisin kyllä vähän miestäkin..

*oksetus* Puhutteletko sä miehesi kouluaikaisia kavereita "emänniksi"? Ottaa jotenkin tosi pahasti korvaan...

Maatiloilla on emännät. Jotkut miehet kutsuvat vaimojaan emänniksi ja se kuulostaa ilkeältä... Vielä ilkeämmältä kuulostaa, jos joku kutsuu miehensä kavereita emänniksi...

mieheeni oli ottanut yhteyttä joku teiniaikainen kirjeenvaihtokaveri, kun tämän naisen omassa suhteessa asiat oli huonosti. Mies oli heti kärkeen ilmoittanut sähköpostilla, että hänellä on vaimo ja kolme lasta...nainen oli muutamaan kertaan vielä ottanut yhteyttä, mutta miehelläni venähti vastaamiset niin kauan, että nainen jätti sitten asiat sikseen. Ja itse asiassa mies oli viimeisessä sähköpostissaan sanonut, ettei hänellä juuri ole aikaa mihinkään ylimääräiseen, kun on elämässä niin monta rautaa tulessa tällä hetkellä.

Mua vähän hävetti, kun mies kertoi tuon (eipä se juuri suoremmin oisi enää voinut toimia), mutta jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta (kuten mies asian mulle ilmaisi). Ja oma mieheni on todella kiltti, muttei kuitenkaan mikään perässä vedettävä tohveli.

Teidän tilanne on ihan eri, koska miehesi on ollut kaveri tän naisen kanssa 15 vuotta. Mutta kyllä siitä huolimatta miehesi pitäisi saada suu auki. Eihän ole mitään järkeä antaa asioiden niinkään mennä, että kyseisen asian takia myös teidän suhteenne menee päin mäntyä. Ja sitä paitsi, tuosta, että mies haluaa olla loukkaamatta ystäväänsä. Jos miehesi ei kerran ole kiinnostunut tästä naisesta, niin tällä hetkellä miehesi sitten tavallaan vedättää häntä, koska tietää naisen haluavan hänestä enemmän kuin ystävän. Miehesi antaa hänelle koko ajan signaalia siitä, ettei tämä nainen ole ihan yksin tunteittensa kanssa, koskei kerran sano suoraan, ettei hän halua tästä naisesta kaveria enempää. Ei se nainen siitä välttämättä ajan kuluessa rauhoitu, jollei mies anna hänelle syytä tehdä sitä eli sano, ettei heillä ole yhteistä tulevaisuutta. Naisenkin kannalta olisi PALJON parempi, että miehesi saisi suunsa auko "jo" tässä vaiheessa!

Alkuperäinen kirjoittaja Omaan:
Miehesi antaa hänelle koko ajan signaalia siitä, ettei tämä nainen ole ihan yksin tunteittensa kanssa, koskei kerran sano suoraan, ettei hän halua tästä naisesta kaveria enempää. Ei se nainen siitä välttämättä ajan kuluessa rauhoitu, jollei mies anna hänelle syytä tehdä sitä eli sano, ettei heillä ole yhteistä tulevaisuutta.

Tätä mäkin olen miehelle koittanut sanoa. Että antaa väärää signaalia olemalla koko ajan käytettävissä. Toi mies on muutenkin vähän sokee välillä naisen käytöksen suhteen. No ehkä vain nainen voi nähdä toisen naisen läpi.

Musta tän naisen käytös on vaan pahentunut viime aikoina, kun muuttopäivä lähestyy. Sitä päivää jään mielenkiinnolla odottamaan. Toivottavasti ei sentään meille meinaa muuttaa... ;)

Yhteistyössä