Pitääkö syödä ennen vai jälkeen jumpan, ja mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja painoapois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

painoapois

Vieras
Eli siis olen menossa illansuussa jumppatunnille, ja sen jälkeen vielä uimaan. Pitäisikö ruoka tehdä ennen jumppaa ja mennä jumppaan täydellä mahalla, vai pitäisikö pitää itsensä nälässä, ja syödä vastan jumpan ja uinnin jälkeen?

Olen vasta aloittanut liikunnan harrastamisen, joten perusjutut on vähän hukassa.

Olisi hyvä sijoittaa liikunta tavalliseen päivärytmiin sopivaksi, eikä niin että muutat nykyisen rytmisi liikunnan vuoksi. Liikkumaan ei kannata mennä nälkäisenä eikä kylläänä, vaan silloin kun on reipas olo, tiedät itse. Raskaan urheilusuorituksen jälkeen voi syödä tai juoda hiilihydraatteja ja proteiineja sisältävää ruokaa.

Olisi hyvä sijoittaa liikunta tavalliseen päivärytmiin sopivaksi, eikä niin että muutat nykyisen rytmisi liikunnan vuoksi. Liikkumaan ei kannata mennä nälkäisenä eikä kylläänä, vaan silloin kun on reipas olo, tiedät itse. Raskaan urheilusuorituksen jälkeen voi syödä tai juoda hiilihydraatteja ja proteiineja sisältävää ruokaa.

Olis varmaan ideaalitilanne, mutta kun käyn ohjatussa liikunnassa, niin en voi itse päättää niiden alkamisaikoja.

Yhteistyössä