Pitääkö sinun kysyä lupa illanviettoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun teille tulee iltameno esim. pikkujoulut, polttarit, tms muut tyttöjen ilta niin voitko vaan ilmoittaa miehellesi, että on silloin kotona lasten kanssa vai pitääkö sun pyytää lupa lähtöön. Jos pitää niin mietitkö hyvää ajankohtaa koska suusi avaat vai voiko sen tehdä ihan milloin vain ettei se vaikuta miehesi päätökseen?

Ei tarvitse kysyä lupaa, mutta totta kai aina ajoissa ilmoitetaan toiselle milloin on "omia" menoja tulossa, jotat toinen sitten tietää, eikä sovi mitään omia juttuja samalle päivälle.

mä yleensä kysyn ku joku soittaa ja kysyy jonnekkin (oli sit vaikka puolen tunnin varotus ajalla)
siinä puhelin keskustelun aikana murulta..
eikä o ikinä kieltänyt menemästä..
muutenkin oon aina saanut mennä niin paljon ku haluun:)

Kysyn mieheltäni onko silloin kotona/töissä. Kyl hänelle yleensä mun menot passaa, kun niin harvoin rilluttelen. Mutta toisaalta kun esim 3pv.n reissulla kävin, niin kyl mä kysyin, et mitä mieltä mieheni on jos lähden eli luvan kysyin.

Ei tartte kysyä lupaa, mutta kohteliaisuudesta kysyn, että sopiiko mennä. Siis tarkistan, että sillä itellä ei ole menoja silloin. Pelkkä ilmoitus riittäisi molemmin puolin, mutta kumpikin aina kysytään "lupa", tuntuu mukavammalta niin.

Kyllä se on ilmoitusluontoinen juttu, mahdollisimman ajoissa toki jotta mies ei sovi itselleen mitään menoa siksi päiväksi/illaksi.

Sama juttu miehellä, vaikka jostain syystä hän aina kysyy että sopiiko. Siis vaikka tietää että tottakai sopii.

Kysyn mieheltä et onko sillä sillon ja sillon jotain, jos ei ole niin ilmotan et mulla on sitä ja sitä, eikä mun tarvi kysyä et kattooka lapsia sillon, tietenkin omia lapsiaan kattoo jos mulla on menoa.

jos yhtä aikaa sattuu olee meno niinkyllä se on mies joka jättää omasna väliin, kuulemma syy siihen on se et olen muutenkin enemmän lasten kaa kotona, joten kyllä munkin on päästävä johku :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jos on menoja yhtä aikaa esim. molemmilla polttarit, niin kumpi joustaa?

Ei tollasta tilannetta tuu meillä koskaan, tuon jos saat kirveelläkään uhattuna kotoa joihinkin "turhanpäiväisiin" pikkujouluihin saatika polttareihin, niin mä voi maksaa sulle tonnin :laugh: :laugh:

Mutta juu, ilmoitus riittää mun osalta. Kuunlopussa oon menossa polttareihin, mutta kyllä mä oon jo hyvissä ajoin siittä äijälle sanonut :)

Yhteistyössä