Pitääkö perhehuone varata etukäteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
menossa käynnistykseen ja tarvisin sitten perhehuoneen parin päivän päästä käynnistyksestä jos vauva maailmaan saadaan. Eli jos käynnistys esim. tiistaina ja tarvetta ois vaikka to-la ajalle niin pitääkö sinne soittaa ja varata etukäteen vai toivotaanko vain parasta.
Matkaa kun tulee kuitenki jonku verran kotoota synnärille niin mies mieluummin majailis siellä..

käytiin ma-ti välinen yö jo vauvaa "punnertamassa" mutta ei vielä synnytys lähteny kunnolla käyntiin :( Mies sai olla koko sen ajan kyllä mun kanssa ja sai oman sängynki yöllä et kokeillaan nukkua ku ei tienny miten homma etenee..

Riippuu sairaalasta mut meillä ei ainakaan mitään huoneita pysty varaamaan ennen kun vauva on maailmassa. Sit katotaan onko perhehuoneita vapaana ja jäädään jonottamaan jos ei ole tai katsotaan kenen tarve on suurin. Esim itse pyysin perhehuonetta, mutta sinne oli useita pareja jonossa ennen meitä. Yllättäen kuitenkin päästiin saman päivänä perhehuoneeseen vaikkei pitäny olla mitään mahiksia, ilmeisesti kuntoni oli sen verran heikko että katsoivat paremmaksi päästää mut sinne.

menossa käynnistykseen ja tarvisin sitten perhehuoneen parin päivän päästä käynnistyksestä jos vauva maailmaan saadaan. Eli jos käynnistys esim. tiistaina ja tarvetta ois vaikka to-la ajalle niin pitääkö sinne soittaa ja varata etukäteen vai toivotaanko vain parasta.
Matkaa kun tulee kuitenki jonku verran kotoota synnärille niin mies mieluummin majailis siellä..

käytiin ma-ti välinen yö jo vauvaa "punnertamassa" mutta ei vielä synnytys lähteny kunnolla käyntiin :( Mies sai olla koko sen ajan kyllä mun kanssa ja sai oman sängynki yöllä et kokeillaan nukkua ku ei tienny miten homma etenee..

Perhehuonetta ei voi varata etukäteen, riippuu ihan siitä, kuinka paljon muita synnyttäjiä on. Kun meet sairaalaan niin ilmoita siinä ilmoittautuessa, että haluaisitte perhehuoneen.

Perhehuonetta ei voi varata, toivomuksen sellaisesta voi esittää. Riippuu, kuinka täyttä osastolla on, että pääseekö sellaiseen.

Kannattaa ehkä miettiä muita majoitusvaihtoehtoja varalle synnäripaikkakunnalta esim. suku, tuttavat, hotelli/motelli yms., ettei tarttisi ihan kotoa asti sitten ajaa aamuin illoin...

Alkuperäinen kirjoittaja Myös LKSssä synnyttäny;22371291:
Se on ollut vain silloin sopivasti vapaana. Mutta jo sattuu olemaan toinen perhe siellä niin ei heitä pois ajeta. Ei voi varailla.

Niin jos on vapaana niin sillon... :D Mulla puuttu näköjään sanoja välistä :laugh:

Yhteistyössä