pitääkö mun osallistua miehen lasten joululahjojen kustannuksiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko oikein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei todellakaan tarvitse maksaa. Ihmeellistä vikinää täällä taas (ilmeisesti) eronneilta lähimammoilta. Miehen nykyinen on aina paha ja hirveä ja se ei saa tulla liian läheiseksi miehen ja täydellisen ex:n lasten kanssa, mutta silti nyksän pitää maksaa kaikkea mahdollista lapselle. Muuten hän on ilkeä ja julma ja itku itku ruikun ruikun.

Alkuperäinen kirjoittaja höpölöpö:
Kerrotko vielä, minkä ikäinen miehesi pienempi lapsi oli, kun aloit odottaa teille vauvaa?

Syntyykö Porvoossa lapset lyhyemmällä raskausajalla?

miehen ja exän tiet eros jo raskausaikana, me alettiin seurustelemaan 1kk ennen kun vauva synty.

Alkuperäinen kirjoittaja älä kuuntele näitä marttyyreja:
Ei todellakaan tarvitse maksaa. Ihmeellistä vikinää täällä taas (ilmeisesti) eronneilta lähimammoilta. Miehen nykyinen on aina paha ja hirveä ja se ei saa tulla liian läheiseksi miehen ja täydellisen ex:n lasten kanssa, mutta silti nyksän pitää maksaa kaikkea mahdollista lapselle. Muuten hän on ilkeä ja julma ja itku itku ruikun ruikun.

Eikö se ollut mies, eikä miehen ex, joka tätä ehdotteli? Luuli vissiin erehdyksessä, että ap tahtoisi olla antamassa lahjaa näille etälapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mutta eikö ne ole kuitenkin lapsenne sisaruksia ? kyllä mä ostasin mielelläni. herran jumala, lapsiahan ne on ja vielä omasta perheestä! :o

yhtä lailla meiän vauva on näiden lasten sisarus. mutta luuletko että miehen exä sille ostaa mitään lahjaa?

Turhaan täältä kyselet ap. Täällä kaikki nykyiset ovat pahoja, ilkeitä huoria ja lähimammat ovat täydellisiä. Jos joskus sanot jotain negatiivista miehen lapsista tai miehen exästä, olet pinnallinen huuhkaja joka ei ansaitse tavata miehen lapsia. Ja vaikka sinulla olisi kymmenen lasta, et silti ymmärrä lastenhoidosta niin hyvin kuin miehen parempi ex. Ja vaikka mies ja ex olisivat eronneet vuosia ennenkuin te tapasitte, on silti sinun syysi että he erosivat. Sinä olet ja tulet aina olemaan miehenryöstäjä, kodinrikkoja. Hyväksy se, lähimammat tietävät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta eikö ne ole kuitenkin lapsenne sisaruksia ? kyllä mä ostasin mielelläni. herran jumala, lapsiahan ne on ja vielä omasta perheestä! :o

yhtä lailla meiän vauva on näiden lasten sisarus. mutta luuletko että miehen exä sille ostaa mitään lahjaa?

ja se on syy rankaista oisia sisaruksia jättämällä huomiotta ? :o koitas nyt sitten vaikka sinä olla isompi ja aikuisempi tässä .

käytkö sä ihan täysillä ap?

Alkuperäinen kirjoittaja voi noita uusperheiden lapsiraukkoja:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
oot kait sä niitten lasten äitipuoli?? julma mun mielestä oot.

Niin minunkin mielestäni. Ovathan he lapsenne sisarpuolia. Voisin ostaa omankin lahjan miehen lapsille.

Ap on tosiaan kylmä ihminen. Asenteesta jo huomaa ettei taida paljoa arvostaa miehensä lapsia.

aika kumma ajatusmaailma ap:lla.
mä ainakin osallistun miehen lasten lahjoihin, siltä osin kuin rahat sallii.tietenkin.
okei, no mä oon niille äitipuoli.mutta siltikin.on vaihteeksi kiva ostaa jotain tytöille kun itellä on poikia.
mutta voihan se miehes exäkin ostaa vauvalle jotain pientä ja olis varmaan kiva silloin huomata että olet itsekin muistanut heidän lapsiaan.
summienhan ei tarvi olla hirveen isoja, vaan pääasia on muistaminen.

Näytä itse viisaampana lapsesi sisarusten äipälle mallia ja osta heille lahjat. Näin hän saa mallia miten sivistyneet ihmiset käyttäytyy, kuitenkin olette tekemisissä vähintään seuraavat vajaat 18 vuotta niin kannattaisi edes yrittää hankkiutua hyviin väleihin miehesi lasten ja heidän äitinsä kanssa. Kun sisaruksillakin on noin pieni ikäero niin heistä voi tulla hyvin läheisiä jo alusta alkaen ja vaikka ette vanhemmat koskaan mitään ylimpiä ystävyksiä tulisi olemaan niin teistä saattaa tulla kuitenkin hyvä apu toisille esim. lasten hoidon suhteen. Exäni ja hänen uuden kumppaninsa lapsi on ollut meillä yökylässä joskus kun vanhempansa on halunneet käydä leffassa ja on nauttinut sisarustensa seurasta.

Kerrotko vielä, minkä ikäinen miehesi pienempi lapsi oli, kun aloit odottaa teille vauvaa?

miehen ja exän tiet eros jo raskausaikana, me alettiin seurustelemaan 1kk ennen kun vauva synty.

Ja heti lapsi alulle! Olisit tutustunut ensin rauhassa miehen lapsiin ja odottanut heidänkin vähän kasvavan, kaksi vauvaa teillä kun lapset tulevat.

Ihanaa että joku edes järjissään. Jotain toivoa joillakin uusperheen lapsilla.

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
mä ainakin osallistun miehen lasten lahjoihin, siltä osin kuin rahat sallii.tietenkin.
okei, no mä oon niille äitipuoli.mutta siltikin.on vaihteeksi kiva ostaa jotain tytöille kun itellä on poikia.
mutta voihan se miehes exäkin ostaa vauvalle jotain pientä ja olis varmaan kiva silloin huomata että olet itsekin muistanut heidän lapsiaan.

:), ihanaa, herttaista etteivät kaikki äitipuolet ole kivestä, sydämettömiä.

No kyllä minä ostan ihan omasta pussistani myös miehen lapsille joululahjat. En ole väleissä heidän äitinsä kanssa mutta eivät lapset mitään pahaa mulle ole tehneet, enkä minä heille.
Sehän on toki ihan vapaaehtoista. Minä teen sen mielelläni.

Alkuperäinen kirjoittaja näytä mallia:
Näytä itse viisaampana lapsesi sisarusten äipälle mallia ja osta heille lahjat. Näin hän saa mallia miten sivistyneet ihmiset käyttäytyy, kuitenkin olette tekemisissä vähintään seuraavat vajaat 18 vuotta niin kannattaisi edes yrittää hankkiutua hyviin väleihin miehesi lasten ja heidän äitinsä kanssa. Kun sisaruksillakin on noin pieni ikäero niin heistä voi tulla hyvin läheisiä jo alusta alkaen ja vaikka ette vanhemmat koskaan mitään ylimpiä ystävyksiä tulisi olemaan niin teistä saattaa tulla kuitenkin hyvä apu toisille esim. lasten hoidon suhteen. Exäni ja hänen uuden kumppaninsa lapsi on ollut meillä yökylässä joskus kun vanhempansa on halunneet käydä leffassa ja on nauttinut sisarustensa seurasta.

Siinä on jo kypsää, aikuista käytöstä. Ihan nousee kananlihalle nahka.

Alkuperäinen kirjoittaja voi noita uusperheiden lapsiraukkoja:
Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:

:), ihanaa, herttaista etteivät kaikki äitipuolet ole kivestä, sydämettömiä.

pakkohan niitä on lahjoilla muistaa, kun vein lapset possupiikille :kieh:
no joo, tyhmäähän se olis miettiä : eiku toi on sun, en mä voi osallistua sen aiheuttamiin kustannuksiin..
Ap varmaan nappaa leivän miehensä lapsen kädestä pois jos on itse sen ostanut.. tai en yllättys vaikka sanois noin. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja onko oikein:
miehellä edellisestä liitosta 1- ja 3-vuotiaat lapset, meillä yhteinen vauva. nyt mies haluais että ostettais puoliksi sen lapsille joululahjat! wtf?!? ei kai se nyt mun homma oo maksaa niiden lahjoja, varsinkin kun en oo edes töissä?? maksaako miehen exä sitten meiän lapsen lahjasta puolet?

Voi teitä keskenkasvuisia!! Ei voi muuta sanoa. Tarkoitan siis sinua ja miestäsi.

Meillä esikoinen syntyi Porvoossa rv 42+1, eli eivät ainakaan lyhyemmällä raskausajalla näköjään synny :D

Mun mielestä kertoo aika paljon tästä meidän tavaraa ja kulutusta ihannoivasta kulttuurista taas se, että ylipäänsä välittämiseksi lasketaan vain lahjojen osto..
Itse en osallistu miehen lasten lahjoihin rahallisesti, mutta ihan hyvät suhteet on heihin kuitenkin, kaikkea kun ei voi mitata rahassa ja tavarassa..

Ap. Eihän miehen exä oo sun lapselle minkään lajin perheenjäsen, sillä on turha selitellä et kun ei kuitenkaan osta mun lapselle niin enpä osta mieheni lapsille. Minä oon sen verran veemäinen äitipuoli, että saatan antaa lapsille pikkasen rahaa et voivat ostaa pienemmille sisaruspuolille(siis äitinsä puolelta) synttärilahjat. Ei sillä lahjan arvolla ole väliä, vaikka ois tarjouksesta ostettu euron juttu. Minusta sen lahjan antaminen, pienenkin, osoittaa hyväksyntää. Jos menee lapsellisen ukon itelleen ottamaan, niin on hyväksyttävä ensiks sen muksut jonkinlaisiksi perheenjäseniksi ennen kun lähtee osoitteenmuutoskortteja kavereilleen lähettelemään.

Yhteistyössä