pitääkö mun osallistua miehen lasten joululahjojen kustannuksiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko oikein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko oikein

Vieras
miehellä edellisestä liitosta 1- ja 3-vuotiaat lapset, meillä yhteinen vauva. nyt mies haluais että ostettais puoliksi sen lapsille joululahjat! wtf?!? ei kai se nyt mun homma oo maksaa niiden lahjoja, varsinkin kun en oo edes töissä?? maksaako miehen exä sitten meiän lapsen lahjasta puolet?

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Jaetaanko teidän perheessä kaikki kulut? Erikoista. Meillä on yhteiset rahat ja tuollaisessa tilanteessa ei todellakaan alettais lahjojen hintaa jakamaan puoliksi.

no ei munkaan mielestä sitä lahjojen hintaa pitäis jakaa puoliksi vaan miehen ne kuuluis maksaa! ei ne mun lapsia ole eikä mihen exäkään ole meidän vauvalle ostamassa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen minäkin:
Siis onko teillä tapana jakaa ostokset todellakin noin tarkkaan puoliksi? :o

no meil on omat tilit kyllä. mies maksaa tietysti enemmän kuluja kun sillä on nyt isommat tulot, mä oon äitiyspäivärahalla. mutta ei musta mun kuulu enää mitään ylimäärästä maksaa!!

Meillä on tapana, että mies hoitaa kaikki oman puolen sukulaisten lahjat ja minä omani.

Ihme rahastusta mieheltä, varsinkin kun sinulla ei ole tuloja. Taitaa alkaa selvitä sinullekin todellinen syy miehen edelliseen eroon.

niin, oletko lapsille äitipuoli vaiko et? jos miehesi ei tapaa lapsiaan sinun perusmasi perheen kanssa, sinun ei kuulu osallistua lahjojen ostoon, jos lapset vierailevat luonanne, niin sitten ihmetelen asennettasi.

Mä en koskaan maksa lapsipuolieni joululahjoja tai muutakaan vastaavaa, lapsilla on vanhemmat joille se maksamispuoli kuuluu. Maksan silloin kun minä haluan lapsipuolien kuluja, muulloin aina vastuu on vanhemmilla.
Ja ei tosiaankaan meille uusioäideillekkään ilmesty mistään yhtäkkiä jotain kolmatta ihmistä joka maksaisi vakiosumman meidän lasten joululahjoista.

Alkuperäinen kirjoittaja MyLittlePony Scootaloo:
Ei kun ostat omat lahjat miehes lapsille. Niin minä ainakin teen. Ja nehän on sun lapses sisaruksia.

no eine asu meillä vaan miehen exällä. ei musta mun kuulu ostaa niille mitään ensinkään.

Niin ne lahjat on sun lapsen sisaruksille!? Sisko ja veli puolille kumpia nyt sitten ovatkaan.
Vai eiks sun mies olekkaan heidän isä? Vaan siis ostaa ex:änsä lapsille lahjoja???

No mä en ainakaan ole vähistä rahoistani uhrannut penniäkään miehen lasten lahjoihin koko 10-vuotisen yhdessäolomme aikana. Miehen ex ja sen uusi mies ovat molemmat töissä + saavat elarit, joten olis kohtuutonta mun maksella heidän lahjojaan kotihoidontuesta...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
No mä en ainakaan ole vähistä rahoistani uhrannut penniäkään miehen lasten lahjoihin koko 10-vuotisen yhdessäolomme aikana. Miehen ex ja sen uusi mies ovat molemmat töissä + saavat elarit, joten olis kohtuutonta mun maksella heidän lahjojaan kotihoidontuesta...

Saavat elarit, nimenomaan tuo. Nehän on tarkoitettu lasten kuluihin, myös lahjoihin. Ts. elarit kuuluu jakaa myös lahjakuukausiin, synttäreihin ja jouluihin.

Mulle tuli tosi paha mieli, kun puhut noin pienistä, aikuisten asioista mitään tajuamattomista lapsista, vieläpä miehesi lapsista, noin julmaan sävyyn :( "täytyykö sinun osallistua lasten joululahjojen kustannuksiin"... Tunnut olevan kovin kylmä ihminen, pahoitin oikeasti mieleni. Tuskin miehesikään tuollaisesta tykkäisi. Mutta lapset eivät selvästi ole sinulle tärkeitä, sinä ehkä olet heille.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Mulle tuli tosi paha mieli, kun puhut noin pienistä, aikuisten asioista mitään tajuamattomista lapsista, vieläpä miehesi lapsista, noin julmaan sävyyn :( "täytyykö sinun osallistua lasten joululahjojen kustannuksiin"... Tunnut olevan kovin kylmä ihminen, pahoitin oikeasti mieleni. Tuskin miehesikään tuollaisesta tykkäisi. Mutta lapset eivät selvästi ole sinulle tärkeitä, sinä ehkä olet heille.....

älä jeesustele siellä.

Yhteistyössä