P
"pöh"
Vieras
Meillä oli tilanne, että minä aina aamukärttyisänä ihmisenä töykeilin miehelle ja tämä suuttui siitä. Mielestäni asiasta ei olisi tullut suuttua ja miehen pitäisi muutenkin tähän päivään mennessä olla jo tietoinen, että olen aina aamulla äkäinen. Mies alkoi sitten haukkua sen jälkeen minua mennen henkilökohtaisuuksiin. Itse haukuin miestä takaisin mennen myöskin henkilökohtaisuuksiin. Lopulta minä pyysin mieheltä kaiken anteeksi aamun töykeilyt ja henkilökohtaisuuksiin menneet haukkumiset. Nyt kun odotin mieheltä anteeksi pyyntöä hänen ilkeistä sanoistaan, hänen mukaansa hänen ei kuulu pyytää anteeksi mitään, koska hän ei aloittanut riitaa. Mun oikeuskäsityksen mukaan kyllä riidan päätteeksi kaikkien riidan osapuolten kuuluu pyytää toisiltaan anteeksi, oli aloittaja ollut kuka tahansa. Ei se, että toinen on aloittanut riidan oikeuta toista sanomaan/ tekemään ihan mitä tahansa vastuutta ja pyytämättä myöhemmin anteeksi. Pelkään vauvamme saavan ihan väärän käytösmallin, jos mies ei ymmärrä tätä pian. Kommentoikaa, mitä tekisitte?