Pitääkö minun haravoida naapurin puun tiputtamat lehdet?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää:
Välillä suunnittelen, että menen naapuriin ehdottamaan sievästi puun kaatoa. En ymmärrä miten ovat antaneet sen kasvaa noin isoksi (on siis kymmeniä metrejä korkea).

Te muuten ette saa kaataa puita ilman lupaa. Se voi vaikuttaa merkittävästi ympäristöön.

Mutta puut kasvavat isoiksi, miksi ne eivät saisi kasvaa luonnollisen kokoiseksi?

Kuule kyllä on tämäkin asia tiedossa. Itse ollaan tontiltamme puita kaataneet ja kysyneet siihen tietysti ensi luvan. Lähinnä vitsinä tuon heitin, mutta sulla tuntuu tuo huumori puutuvan kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vinks:
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää:
Meidän naapurin tontilla kasvaa valtava lehtikuusi ja tietysti sopivasti niin, että suurin osa neulasista putoaa meidän puolelle. Muiden puiden lehdet ei minua häritse ja voin ne hyvinkin harvoida, mutta nuo neulaset ottaa tosissaan päähän. Niitä on siis joka paikassa valtavat määrät. Varastorakennuksemme on vielä siinä sopivasti alla ja sen katto on ihan hirveän näköinen, samoin kuin rännit tietysti ihan tukossa. Että voikin yksi puu pilata muuten niin mukavan asuinpaikan.

sun täytyy tehdä isku yöllä sinne lehtikuusen juurelle. hinkkaat kuoren rikki niin, että kuusi kuivuu. tai kaada jotain myrkkyä sinne juureen.

ja muista vetää sukkahousu päähän.

Joo, tuokin on tullut mieleen. Tai jos vaikka hommais palkkamurhaajan puulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Normiäippä:
No sitten saan varmaan poimia meidän tontin puolella roikkuvat omenatkin?

Ootko sä mun naapuri :o

tai mun...ja by the way, meidänkin pihalle tuuli tuo lehtiä myös lähimetsästä. Huomaan siitä että ko. lehtipuita ei omassa pihassamme kasva...

Moi! Meillä suuri tontti, eikä kuitenkaan puita kovin monta, mutta joka syksy ja kevät harvavoin useasti useiden naapureiden puista tulevat lehdet. Eipä mulla haravoimista juuri olisikaan jos omien puiden lehdet vain haravoisin. Haravointi kuuluu syksyyn, oli lehdet sitten omalta tai naapureiden pihalta!!

Mites te muuten teette naapurin pihan puolelta tulleille lumille. Nyt näyttää vähän pyryttävän lunta...

Mulla on tossa aidalla sellanen puhallin, laitan sen tohottamaan jos näyttää että tuulen mukana tulee naapurin pihan puolelta meille lunta.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mites te muuten teette naapurin pihan puolelta tulleille lumille. Nyt näyttää vähän pyryttävän lunta...

Mulla on tossa aidalla sellanen puhallin, laitan sen tohottamaan jos näyttää että tuulen mukana tulee naapurin pihan puolelta meille lunta.. :xmas:

Tota voisi helposti käyttää niihin lehtiinkin. Ajatella, saisi kaksi kärpästä samalla laitteella :whistle:

* katsoo ulos ikkunasta, taas tuli kourallinen lunta naapurin ilmatilasta meille. argh. *

Mitä pahaa siinä on jos ei tykkää haravoida pihaansa ja on vaikkapa sen takia kaatanut omat puut pois pihaltansa...niin onko se mitenkään ymmärrettävää että vituttaa jos naapurin puut siitä tontin rajalta varisuttavat lehtensä juuri tälle puuttomalle tontille ?
Toki jos meillä ois noin ja meidän puut tipauttaisivat lehdet naapurin tontille niin kyllä me mentäis fiksuina ihmisinä tarjoamaan haravointiapua...usein pienikin apu on iso juttu naapurisovussa.

Tolla periaatteella saanko mä soittaa kaupungin miehille, et tulevat hakemaan noi koivujen lehdet meiltä? :D Kun eivät ole meidän tontilla, vaan tossa tien vieressä, mutta lehdet tulee meidän pihaan. :saint:

...joo... ei. Kyllä ne on vaan mun haravoitava ja hoidettava pois.

Vitun ääliö!!!! sinunkin saastaisten lastesi hiukkasia lentää naapurin puolelle, hän kantaa se pian säkissä takas!

Teillä on varmaan kunnon naapurisopu siellä. KATO PEILIIN VARIS! :DDDDDDDDDDDDD

Se pitäisi vetää ihan matalaksi, siinä on 1.5metriä naapurin rajaan. Ja sen teen jossain vaiheessa, kunhan saan sinne toisen puun kasvamaan. Mutta se omenapuu on ollut paikallaan -40 luvulta lähtien :)

Kantsii muuten varoa noin vanhojen puiden kanssa. Meillä oli yhtä vanha omppupuu tossa pihalla vielä reilu kuukausi takaperin, kunnes se yhtenä päivänä olikin tuossa pihalla poikittain, kun tultiin kotiin. =)

Oli ihan laho keskeltä (ei sitä päällepäin näkyny merkkiäkään) ja metsuri, joka kävi sit loputkin siistimässä sanoi, et ei sais laskea omppupuita noin isoiks ja vanhoiks.

Minä laitoin naapuris puusta pudenneet lehdet heidän postilaatikkoonsa. He kun ovat niitä ihmisiä, että pitää aamun lehti hakea heti kun herää. Lain mukaan lehden saa laittaa postilaatikoon.

Eli iso omenapuu on siten että juuret on naapurin puolella ja suurin osa oksista on meidän tontilla. Omenaa ja lehteä tulee meidän puolelle ihan pirusti ja en todellakaan kanna niitä kompostiin, kun omalta tontilla jo OMISTA omenapuista kymmeniä kottikärryjä omenoita ja lehtiä joutuu kompostiin kärräämään. Omenapuite oon jo 5 kaatanut omalta tontilta, enää on onneks 3kpl. Tuntuu olevan yleinenkin mielipide että naapurin lehdet ja omenat pitää kerätä, ei PENTELE sanon minä! Kaatakoon naapurin puunsa! Tässä tapauksessa ne naapurin omenat ei siis mene käyttöön ihmisravinnoksi kun on vielä pieniä tirriäisiä, joten miks pirussa tommosia puita pitää säästää ees? Vanha puunkränä, jossa pirusti oksia. Ei ole ees nätti ei. Ja tarkkaan kyllä haravoidaan rajan kohdalta, eli ei viitsitä oman puun lehtiä haravoida ja omenoita kerätä! Miks ne pitää siis meidän vaivoina olla.... Juu ja lehtiä ei varmasti lennä muualta, kun tontille ei tuulet sovi kun sellainen paikka. Siihen ne putoo puun alle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22035989:
Ei muuten päde aina.

Tuttu sai juuri sakot, kun leikkasi oksan koivusta, joka kasvaa kaupungin puolella, mutta jonka iso oksa tuli heidän tontilleen. =) Naapuri ystävällinen oli ilmottanut kaupungille ja sakko tuli kotiin.

Eihän tuollaisesta voi sakkoa tulla. Vastavuoroisesti voisi kostoksi sitten ilmoittaa kaupungille, että myös tämä toinen naapuri on oksia katkonut ilman lupaa.

Miten voi ilmoittaa kaupungille ja sitten kaupunkin ilmoittaa poliisille ja poliisilta tulee sakko. Eihän noin voi asiat mennä? Asiahan pitää todeta ja kyllä puiden oksat voi katkoa ihan turvallisuuteen vedoten. Puutkin pitää kaataa, jos ne todetaan vaarallisiksi ja siihen ei lupia tarvi.

ensi keväänä kannattaa merkata kaikki oman tontin puiden ja pensainen lehdet jotta syksyllä on helppo nakella naapurin lehdet takaisin. Voi vaikka mielenosoituksellisesti kipata etuoven eteen.

Tuota olen itsekin miettinyt. Värjään omat lehdet ja haen kotiin takaisin. Mut millähän ne värjää, jottei tuo luonto tuhoudu? Äh kaikilla on lehti puita ja ne on kauniita. Niistä nyt sattuu lehdet tippumaan. Pikkumaisten ihmisten kannattaa muuttaa metsään yksikseen, eivät halua olla kenenkään naapureita. Kaikki häiritsee jopa puun lehdet ....

Tuota olen itsekin miettinyt. Värjään omat lehdet ja haen kotiin takaisin. Mut millähän ne värjää, jottei tuo luonto tuhoudu? Äh kaikilla on lehti puita ja ne on kauniita. Niistä nyt sattuu lehdet tippumaan. Pikkumaisten ihmisten kannattaa muuttaa metsään yksikseen, eivät halua olla kenenkään naapureita. Kaikki häiritsee jopa puun lehdet ....
Ei niitä pidä puutarhasta haravoida pois, kun kastemadot vetävät ne koloihinsa. Se vaan on aina ollut niin. Voi mennä haravoimaan muualle:-)

Yhteistyössä