Pitääkö kouluun menevän lapsen unirytmiä alkaa kääntämään jo heinäkuun....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja overa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

overa

Vieras
puolivälistä alkaen? Eikö se muka riitä että rytmiä aletaan kääntämään kahta viikkoa ennen koulua eli heinäkuun viimeisellä viikolla?

Juttelin vain tuttavani kanssa ja hän sanoi puhelun loppupuolella, että menehän laittamaan tenava nukkumaan. Sanoin, että hän tykkää näin kesällä valvoa puolille öin ja herätä aamulla vähän yli yhdeksän.

Hän sanoi, että sitten unirytmin kääntäminen on aloitettava jo heinäkuun puolessa välissä. Että rytmin käännössä menee niin kauan aikaa. Ettei ole sitten hankalaa koulun alkaessa mennä ajoissa nukkumaan ja herätä ajoissa.

Lapsi menee siis syksyllä ensimmäiselle luokalle.

Näiltä palstoilta olen oppinut, että lapsi pitää opettaa heräämään koulun rytmissä viimeistään vuoden ikäisenä, mieluummin jo kuusikuisena. Muuten on menetetty peli, ei pysty enää oppimaan.

Eli olet auttamattomasti myöhässä monta vuotta.

Itsehän varmasti tiedät parhaiten, millainen oma lapsesi on. Eikö?:) silloin tiedät itsekin, kuinka pitkän ajan hän tarvitsee rytmin kääntämiseen. Itse en varaisi siihen enempää kuin pari viikkoa omien lapsieni kohdalla.

Varmaan riippuu paljon siitä, miten paljon rytmiä on rukattava. Jos kukkuu hyvinkin myöhään niin varmasti on syytä aloittaa aikaisemmin kuin jos kyse on esim tunnista...

no meil se aloitetaan heinäkuun alussa kun lopetetaan päikkärit kokonaan (nyt ovat nukkuneet noin puolen tunnin päikkäreitä) ja ekallle ja eskariin lähtevät ovat kyseessä.

mut kukin tyylillään. jos oot varma et kaks viikko riittää niin toimi niin.

Mutta meilläkin unirytmin saa hetkessä normaaliksi, kun antaa lapselle melatoniini-tabletteja. Tosin näin kesällä en ole hänelle niitä antanut. Olen ajatellut, että lapsi saa nyt valvoa ja nauttia kesästä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24033851:
Mutta meilläkin unirytmin saa hetkessä normaaliksi, kun antaa lapselle melatoniini-tabletteja. Tosin näin kesällä en ole hänelle niitä antanut. Olen ajatellut, että lapsi saa nyt valvoa ja nauttia kesästä.

Miks sä annat melatoonitabletteja lapselle??
Juu, ei ne mitään vaarallisia ole, mutta mun ei ainakaan tarvii sellasia lapselle syöttää...

Yhteistyössä