Pitääkö hoitovapaalla olevalle ilmoittaa yt-neuvotteluista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö

Vieras
Eli olen hoitovapaalla ja meidän osastolla oli yt-neuvottelut ja koko osasto lakkautettiin. Hoitovapaalla olevaahan ei voi irtisanoa, mutta tuleeko ilmoittaa, että yt:t menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja tietääkö;27973143:
Eli olen hoitovapaalla ja meidän osastolla oli yt-neuvottelut ja koko osasto lakkautettiin. Hoitovapaalla olevaahan ei voi irtisanoa, mutta tuleeko ilmoittaa, että yt:t menossa.

Kyllä hoitovapaalla olevan voi irtisanoa jos koko yksikkö lakkaa. Raskaana/hoitovapaalla olevan irtisanomissuoja perustuu siihen ettei voida irtisanoa niin että syy on raskaus tai sukupuoli.

Mutta jos koko osasto lakkaa niin sut voidaan kyllä irtisanoa. Useimmiten firmat hoitavat tämän niin että sinut irtisanotaan vasta sitten kun palaat töihin.

[QUOTE="vieras";27973162]Kyllä hoitovapaalla olevan voi irtisanoa jos koko yksikkö lakkaa. Raskaana/hoitovapaalla olevan irtisanomissuoja perustuu siihen ettei voida irtisanoa niin että syy on raskaus tai sukupuoli.

Mutta jos koko osasto lakkaa niin sut voidaan kyllä irtisanoa. Useimmiten firmat hoitavat tämän niin että sinut irtisanotaan vasta sitten kun palaat töihin.[/QUOTE]

Meinasin juuri samaa vastata.

Miten kuulit että on yt käynnissä? Mun kaverille ainakin esimies ilmoitti että yt käynnissa vaikka olikin hoitovapaalla.

En tiedä tarviiko lain mukaan ilmoittaa jos yt:t eivät koske itseä, mutta mulle ei ainakaa ilmoitettu vaikka oma sijaiseni ja lähin esimieheni joutuivat yt:ssä lähtemään... Tuli vähän yllärinä ku töihin palasin.