Pitääkö antaa palaute? (huuto.net asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
Minulla oli viikko sitten tehty huuto kohteesta, joka sulkeutui pari päivää sitten. Sain neutraalin palautteen, koska en lunastanut huutoani kohteen ollessa tarpeeton (eräs vauvatavara jota ei tarvitakaan, koska ei tule mitään vauvaa)
Niin pitääkö tuosta nyt antaa myyjälle joku palaute, muutenhan se kohde roikkuu omissa tiedoissani etusivulla ties kuinka pitkään? Toisaalta, hölmöltä tuntuu mitään palautetta antaa kun kauppaa ei tehtykään, mutta miten te tekisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ööh.. siis huusit ja voitit mut et lunastanut ? mä oisin antanut negan sulle, jos asia noin..

vai ymmärsinkö väärin jotain ?

Huusin erästä vauvatavaraa, joka kävi tarpeettomaksi koska vauvaa ei tule. Kohtukuolema, ymmärrätkö? Myyjä ainakin sanoi ymmärtävänsä, ja antoi sen takia tuon neutraalin palautteen.
Kyse olikin nyt siitä, pitääkö minun antaa jotain palautetta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuper.:
ööh.. siis huusit ja voitit mut et lunastanut ? mä oisin antanut negan sulle, jos asia noin..

Huusin erästä vauvatavaraa, joka kävi tarpeettomaksi koska vauvaa ei tule. Kohtukuolema, ymmärrätkö? Myyjä ainakin sanoi ymmärtävänsä, ja antoi sen takia tuon neutraalin palautteen.

ikävä juttu.pahoittelen.
mä olen varmaan sen verta paska kuitenkin, että oisin negan paukannut :( mutta onneks sulle kävi onni ja myyjä oli noinkin kiva ja ymmärtäväinen.

ikävä juttu.pahoittelen.
mä olen varmaan sen verta paska kuitenkin, että oisin negan paukannut :( mutta onneks sulle kävi onni ja myyjä oli noinkin kiva ja ymmärtäväinen.

No olet todellakin. En tosiaankaan olisi toivonut tätä, vaikka toisaalta eipähän tuo negatiivinen palaute paljon tässä tilanteessa olisi kirpaissutkaan.

Sinähän voit aina kommentoida saamaasi palautetta. Kirjoita siihen neutraalin alle tuo, että olit kertonut myyjälle kohtukuolemasta ja hän oli suostunut kaupan purkuun. Itse en laittaisi ns. kostonegaa/-neutraalia, mutta sen vain minun mielipiteeni.

Ja mielestäni myyjä toimi tyhmästi - jos kerran olit ottanut häneen yhteyttä ja hän itse oli sanonut ymmärtävänsä tilanteen, niin silloin ei pitäisi antaa mitään palautetta, eihän ollut mitään kauppojakaan.

ikävä juttu.pahoittelen.

no ohhoh,melkoinen mulkvisti olisit kyllä ollut,että oikein nega :O

Jos myyjä ymmärsi ,niin miksi pukkas neutraalin,naurettavaa.Nyt sovit myyjän kanssa että poistaa tuon neutr,minä tekisin noin.Aina voit kysyä.En antaisi sinuna mitään palautetta ,se ei ola pakko vaan vapaaehtoinen.

minusta tuo myyjä on täys sanonko mikä:(itse en olisi antanut mitään palautetta,kiva tuollaisella palautteella lisätä toisen tuskaa...missä on ihmisten myötätunto:(

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa taas:
Nega olisi tullut minultakin. Sun kuuluu antaa ainakin kolme plussaa myyjän ymmärtäväisyydestä!

En olisi antanut tuossa tapauksessa myyjänä neutr.Minkä kohtukuolemalle mitään voi.Ei huutaja huutaessa voi tietää kuinka käy.Myyjä olisi voinut antaa asian olla ja pistää uudelleen myyntiin,minkä kyllä tekeekin.Mitä jos syntyvä vauva olisi kuollut niin neutr. ois pitänyt pukata.JA HUOM PALAUTTEITA EI TARVI ANTAA SE IHAN VAPAAEHTOINEN.Minusta myyjä oli raukka

ikävä juttu.pahoittelen.

Uskomatonta, olet aikamoinen idiootti. Mitä jos olisit itse ollut ap:n asemassa?

Kannattaa varmaan kirjottaa siihen palautteen alle niinku Grynna ehdotti. Myyjä saa tolla tempulla paljon paskemman maineen kun sillä että antaisit kostoneutraalin/negan.

joo, mulkvisti kirjottaa vielä .
mä en luota huutonetissä(kään) aina kaikkia selityksiä ja sairaita selittelijöitä löytyy kyllä aina ( kyllä, vaikka kyseessä olisi kahden euron tavara ja sitä ei lunasteta..). ja siis toisaalta, huuto on sitova ja säännöt kaikille selvät. lunastat ja laitat vaikka ite myyntiin takas tuotteen.
se oli hyvin ehdotettu, että ap laittas tälle neutraalin antajalle plussat .

Mie olen antanut palautteen, vaikka kauppoja ei olisi syntynyt. palautteen annan sen mukaan millaista kanssakäyminen on ollut. Esim. jos on joutunut kamalaa vääntöä harrastamaan ostajan/myyjän kanssa niin olen antanut negan ja jos asiat on sovittu asiallisesti niin olen antanut positiivisen palautteen.

Esim. kerran annoin negapalautteen yhdelle, joka oli koko kaupankäynnin ajan todella ilkeä ja hyökkäävä, mutta annoin sitten myöhemmin positiivisen, kun ihminen reilusti soitti ja pyysi anteeksi käytöstään.

Ap:lle todella suuret pahoittelut kohtukuolemasta :hug: :'( :flower: Nää on niitä asioita, joista mie nostan hattua ihmisille, että on pystynyt jatkamaan elämää, eikä ole seonnut tai lähtenyt lapsensa jäljestä :ashamed: Miulla ei psyyke kestäisi noin suurta surua :'( Kaikkea hyvää ja henkimaailman siunausta siun perheelle!

mä en luota huutonetissä(kään) aina kaikkia selityksiä ja sairaita selittelijöitä löytyy kyllä aina ( kyllä, vaikka kyseessä olisi kahden euron tavara ja sitä ei lunasteta..). ja siis toisaalta, huuto on sitova ja säännöt kaikille selvät. lunastat ja laitat vaikka ite myyntiin takas tuotteen.

aina voit laittaa kyseisen tilanteen omalle kohdallesi. ilmeisesti et ole koskaan joutunut kokemaan kohtukuolemasta johtuvaa tuskaa...

Neutraali palautehan on hyvä silloin, kun olet perunut kaupat. Myyjällä olisi täysi oikeus antaa negakin, olkoon syy mikä tahansa. Nyt hän on inhimillisistä syistä lieventänyt palautetta. Ystävällistä. Ihan plussapalautteen arvoinen myyjä -mielestäni

Alkuperäinen kirjoittaja ninii:

aina voit laittaa kyseisen tilanteen omalle kohdallesi. ilmeisesti et ole koskaan joutunut kokemaan kohtukuolemasta johtuvaa tuskaa...

Tässä nyt sekoitetaan vellit ja puurot. Se arkipäiväinen huutokauppa ja surullinen kohtukuolema eivät liity mitenkään toisiinsa. Huuto.netissä on selvät säännöt jonka mukaan mennään. Elämä taas on toisinaan (kuten kohtukuolmena sattuessa) varsin epäreilu.

Ihanko oikeasti te paukuttaisitte jotain negaa kehiin ettekä ymmärtäisi kaupan purkua kohtukuoleman vuoksi? Minä ymmärrän, jos annetaan nega, kun on esim. ostettu jostain halvemmalla tavara ja päätetäänkin ettei otetakaan enää sitä mitä on jo huudettu. Mutta kohtukuolema on hieman eri asteikolla.

Itse laittaisin sähköpostiin viestiä, että ymmärrä ja pahoittelen ja jättäisin palautteen antamatta kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninii:

no just.
emmä ole kokenut yhtäkkistä rahapulaakaan ( joka monella on syynä perua kauppoja.. ).
kuten joku laittoi, ei sekoiteta puuroja ja vellejä.eihän.

Palaute on vapaaehtoinen,ei pakko.Ihan on myyjästä kiinni antaako jotain palautetta tai ei.Itse en myyjänä tuossa tapauksessa olisi antanut mitään palautetta.Kyllä nämä palautteet ovat myyjän/huutajan välillä myös sovitettavissa.Jospa tässä ap tapauksessa myyjällä itse useita neutr. tai negaa.Silloin herkästi antaa toiselle.Itselläni tuhansia palautteita.Eikä yhtään saanut neg.tai neutr,enkä myöskään itse joutunut antaa noita.Huutonet ei pidä ottaa kovin vakavasti,hiukan joustovaraa sentään.Luonne on myös se seikka mikä ratkaisee hyvin pitkälle tuolla huutonet kaupassa.Sekä käyttäytyminen.

Yhteistyössä