Pistokset

  • Viestiketjun aloittaja Ekaa kertaa
  • Ensimmäinen viesti
Uteliaisuus yllätti. Mihin hoitomuotoon sinulle tai teille on määrätty menopur lääkitys?
Saitteko muniksia paljon tällä lääkkeellä ja minkä kokoisia?
Piikitys ajasta sen verran ett pistää joka päivä siihen samaan aikaan minkä näkee itselle soveliaaksi ajaksi.
 
Mulla oli FSH-arvo pikkasen alhainen, ja menopur sisältää FSH-ta ja LH:ta. Toi FSH:han stimuloi follikkelia. ja Lh taas luteinisoi munasolua (oviksen loppuvaiheessa).
Mulla oli Gonal ja menopur rinnakkain alusta alkaen ( kyseessä IVF-hoito). "Hormoni-cocktail". kuten lekuri sitä nimitti.
Ihan vaan mielenkiinnosta, sattuiko/sattuuko kellään menopurin pistäminen? Mulla "kirveli" ihan hulluna sen hetken ajan. Jäi oikein kammo päälle. Mutta jospa nyt tuolla nuo masussa kiinnittyis eikä tarttis toistamiseen moista kokea...

AP:lle tsemppiä pistelyyn!!!
 
Minulle sanottiin, että paras olisi pistää ilta-aikaan tuo menopur. Itse sitten pistelinkin siinä kuuden seutuvilla. Aina ei aika täsmännyt, koska minulla oli ongelmia saada se piikki itseeni pistettyä :ashamed: Kolmannella kerralla vasta sain itse koko homman hoidettua yksikseen :p

--

jansku:
Meillä Menopur määrättiin Clomifenien perään munarakkuloiden kehitystä tukemaan ja inseminaatiota silmällä pitäen. Eli ensin kp 3-7 Clomifen ja sitten kp 8-12 Menopur sekä kp 13 Pregnyl. Ultra oli kp 11 ja siinä vaiheessa oli näkyvillä kaksi munarakkulaa. Toinen oli 15 mm ja toinen 16 mm. Perjantaina tehtiin inssi ja tuolloin oli toinen jo irronnut ja toinen oli vielä kiinni eli hyvät mahdollisuudet hedelmöitykseen :) Kahden viikon päästä tiedetään ;)<br><br>
 
Jansku, meillä menopurit inssiä varten. Mä sain pietun tavoin 2 munarakkulaa aikaiseksi. Kokoja en muista. Ei tällä kertaa ollut puhetta. Mutta inssin aikaan toinen jo irronnut ja toinen irtoomassa. Ekan kerran mulla ei toiminut, en ovuloinut. Mutta nyt suuremmalla annoksella ovuloin hyvin. :)
 

Yhteistyössä