Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Niinkuin sanoit eräs juutalainen on tätä mieltä, minä taas en. Mutta minä myös kyseenalaistan pyhän kolminaisuuden koska se sotii sitä ajatusta vastaan, että Jumala on yksi. Mutta onko se harhaoppi? Vai onko kristinuskon sisällä harhaoppisuutta?
Eli näitä ajattelumalleja on juutalaisuuden pääsuunnissa montaa sorttia. Osa uskoo toisin kuin taas osa ei.
Toki kristinuskon sisällä on varmastikin harhaoppisuutta. Kolminaisuusoppi ei ole sellainen mutta onhan meillä paaveista lähtien kaikenlaisia kummallisuuksia eri kristinuskon suunnissa. Ja monissa pienemmissä asioissa varmasti tulkitaan väärinkin Jumalan tahtoa. Sillä ihminen ON vajavainen, siksi myös ihmisen uskon ilmentymät ja uskonopit ovat vajavaisia.
Minua ei juutalaisten kristinuskonvastaiset näkemykset loukkaa, niille on ihan ymmärrettävät opilliset ja historialliset selitykset.
Kuten tietänet, kristittyjen ja juutalaisten välillä on ollut vihaa Jeesuksen ajoista lähtien eivätkä kristityt (suurin osa oli toki silloinkin vain nimikristittyjä) toisen maailmansodan aikanakaan auttaneet lähimmäisiään eli juutalaisia Hitlerin suorittaman kansanmurhan aikoina. Yksittäistapauksia lukuun ottamatta.
Eli jos kristityt OLISIVAT tehneet ja eläneet kuten Jeesus opetti, ei keskitysleireillä olisi vainottu ja tapettu juutalaisia, ateisteja, homoseksuaalisia, kehitysvammaisia... näitä ihmisiähän natsit vainosivat.
Ja Egyptissä vuonna 1928 perustettu Muslimiveljeskunta (Muslim Brotherhood) teki läheistä yhteistyötä jo 1930-luvulta lähtien natsien kanssa, että myöskin muslimit valitsivat tuolloin puolensa. Mikä sinänsä ei yllätä. Juutalaisvihahan on heidän uskontoonsa ihan sisäänrakennettuna.