Pistetään pystyyn palstauskis pino

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pistä pakana asialle, niin vastaus tulee ennenkuuin ehdit kysyäkään :D En ennättänyt esikoiselle sanoa halaistua sanaa latkesista tai mistään muustakaan tähän ketjuun tai ruokaan liittyvästä, mutta arvaapa mitä tuli tänään esikoiselta mulle viestiä? No latkesin ohjepa hyvinkin :) Kysyin tytöltä, että mistä ihmeestä se keksi mulle just latkasin ohjeen lähettää, niin vastasi vaan, että hänelle tuli sellainen tunne, että mä haluaisin ohjeen.
Ihan mahtava :D Ja pöllin muuten minäkin tuon ohjeen, kuulosti hyvältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä muuten huomasin Gracen ehkä tarkoittaman asian. Yllättävää silti on, että varsin usein tässä ketjussa kiistelijöinä ovat Raamattuun uskovat ihmiset. Eivät niinkään ne, jotka eivät Raamatun sanaan usko.

Saatoin tosin ymmärtää Gracen tarkoittaman asian väärinkin. Mutta usein - eikä pelkästään tässä ketjussa - olen pistänyt merkille sen, että eniten kiistelevät keskenään Raamattuun uskovat.
ah soo... juu, nyt taisin mieki tajuta mitä Grace tarkottaa. toivottavasti hän ei minun kyselyäni kuitenkaan ottanu väärin :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
:heart: Mistä sä sellaisen olet saanut/hankkinut? Mä en osaa puoliakaan noista ruuista tehdä :(
Yks leipä jota me syödään paljon on latkes, löytyykö sitä sieltä kirjasta?
Pistä pakana asialle, niin vastaus tulee ennenkuuin ehdit kysyäkään :D En ennättänyt esikoiselle sanoa halaistua sanaa latkesista tai mistään muustakaan tähän ketjuun tai ruokaan liittyvästä, mutta arvaapa mitä tuli tänään esikoiselta mulle viestiä? No latkesin ohjepa hyvinkin :) Kysyin tytöltä, että mistä ihmeestä se keksi mulle just latkasin ohjeen lähettää, niin vastasi vaan, että hänelle tuli sellainen tunne, että mä haluaisin ohjeen.

Ja tässä se ohje nyt tulee:

Potato Pancakes (Latkas)

4 large potatoes
1 medium onion
1 large egg
1 tsp. salt
1/2 tsp. white pepper
1 Tbsp. all-purpose flour
1/2 tsp. baking powder
vegetable oil (for frying)

Preparation:
1. Grate potatoes and onion. Transfer to colander and squeeze mixture to press out as much liquid as possible.
2. In a large bowl, mix egg, salt, pepper, flour and baking powder. Add potato and onions, and mix well.
3. Heat oil in a deep, heavy skillet.
4. Drop about 2 tablespoons of potato mixture into the pan for each pancake. Flatten with back of spoon so each pancake is about 2 1/2 to 3 inches in diameter.
5. Fry over medium heat for about 4 to 5 minutes on each side, or until golden brown and crisp. Turn carefully with 2 spatulas so oil does not splatter. 6. Drain on paper towels.
7. Before frying each new batch, stir potato mixture. If all the oil is absorbed, add a little more to the pan.
8. Serve hot with applesauce, or sour cream, or sugar.
Vau, mahtavaa....toivottavasti pidätte latkesista samoin kuin me :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä muuten huomasin Gracen ehkä tarkoittaman asian. Yllättävää silti on, että varsin usein tässä ketjussa kiistelijöinä ovat Raamattuun uskovat ihmiset. Eivät niinkään ne, jotka eivät Raamatun sanaan usko.

Saatoin tosin ymmärtää Gracen tarkoittaman asian väärinkin. Mutta usein - eikä pelkästään tässä ketjussa - olen pistänyt merkille sen, että eniten kiistelevät keskenään Raamattuun uskovat.
ah soo... juu, nyt taisin mieki tajuta mitä Grace tarkottaa. toivottavasti hän ei minun kyselyäni kuitenkaan ottanu väärin :snotty:
Niin sitä just tarkotin mitä keittiskin sanoi. Mä vaan sen jälkeen huomasin kun ristikuningatar ja huumis jäi linjoille kun lähdin unille ja päivällä Nyynä veti ihan palon nekkuun ristikuningattaren kommentista. Miksi?
Jos he ja minä puhutaan siitä mitä uskotaan eli siitä mitä Raamatussa sanotaan miksi se ei kelpaa? :'(
Heti me ollaan sitten ylimielisiä ja suvaitsemattomia. Mä koitan oikeesti tässä ketjussa tsempata itteeni etten vaan loukkaa jotta keskusteluyhteys säilyis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Lahko on sellainen kuin esim. mormonit ja JT
Nokia Missio on luterilaisen kirkon sisällä syntynyt herätysliike että tiedät tänkin sitten vastaisuudessa.
Kysyn koska en oikeasti tiedä näistä mitään, mutta miksi esim mormonit on lahko mutta missio ei? Ja mikä on jt?
JT-Jehovan Todistajat

Siinä määritelmiä jotka sopivat lahkoihin.

¦Johtaja/johtajat ovat aina oikeassa. Hän on arvostelun yläpuolella, koska hän on henkisesti kehittyneempi/Jumalan edustaja. Hänet on pidettävä tyytyväisenä ja käskyjä on aina toteltava.
¦Mustavalkoinen maailmankuva: liikkeen opit ovat täydellisiä ja virheettömiä, niitä ei saa arvostella eikä tulkita. Toisenlaiset opit ja ajatukset ovat rappeutuneita ja pahoja. Oma yhteisö edustaa puhtautta, ulkomaailma pahuutta.
¦Ota tai jätä -mentaliteetti: jos haluaa kehittyä henkisesti, on hyväksyttävä kaikki, mitä liike tarjoaa.
¦Syyllistäminen ja ajattelun kontrollointi: kriittiset ajatukset ovat syntiä ja osoittavat jäsenen olevan hengellisesti kehittymätön. Sama pätee seksuaalisuuteen, tunne-elämään ja yksilöllisiin toiveisiin, mikäli ne poikkeavat ryhmän normeista. Puhdas oppilas ei ajattele omaa etuaan, vain ryhmän tai yhteisön etua.
¦Jäsen eristetään ulkomaailmasta: entinen elämä ja ystävyyssuhteet ovat arvottomia. Jos sukulaiset tai vanhat kaverit arvostelevat yhteisöä tai sen oppeja, on parempi välttää heidän seuraansa. Jäsen painostetaan muuttamaan yhteisöön.
¦Koskaan ei ehdi olla yksin. Osallistuminen ryhmän toimintoihin on pakollista. Jäsen joutuu alistumaan jatkuviin opin sisäistämiseen tähtääviin keskusteluihin ja luentotilaisuuksiin.
¦Käännytystyö on velvollisuus.
¦Omaisuus on luovutettava tai testamentattava liikkeelle. Sen toimintaa on tuettava kymmenyksin tms, vaikka ei olisi muita tuloja kuin opintoraha, työttömyyskorvaus tai kansaneläke. Liikkeen hyväksi on tehtävä jatkuvasti työtä ilman palkkaa ja lomapäiviä. Varoja hankitaan laittomasti tai eettisesti arveluttavin keinoin. Kalliita kursseja varten on otettava velkaa.
¦Pelottelu: liikkeen hylännyt luopio kohtaa vastoinkäymisiä ja onnettomuuksia, kuoleman jälkeen hän joutuu helvettiin, jälleensyntyy eläimeksi tms. Vain liikkeen sisällä voi pelastua.
Anteeksi mutta Jehovan todistajat eivät ole lahko
On. Kristillisiin kirkkoihin kuulumaton on lahko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uskoton:
Kiitos teille Keittiönoito ja Nyynä <3 Teillä on suuri sydän <3 <3

Ja Nyynä. Kyllä minulla on musta nikkikin, mutta en juuri nyt muista edes tunnuksia. Yritän kirjautua asap, ja laitan sitten vaikka yksäriä???

Muslimin kommentit tuntuvat todella pahoilta. Aivan kuin en olisi yrittänyt olla elämässäni mahdollisimman hyvä, ja silti epäonnistunut jossain mitä niin hartaasti tahdon, kun moni muu tässä onnistuu, vaikka ei sitä tahdo missään nimessä - tai sillä ei ole heille mitään merkitystä. Tämä on juuri se ristiriita, joka oli yhtenä syynä kirjosta eroamiseen. En aio piiskata itseäni loputtomiin, kun muut saavat rällästää mielin määrin :(
Olen todella pahoillani menetyksistäsi. :hug: Aina pahojen tapahtumien takana ei ole Jumala, vaikka muslimi niin kirjoittikin. Onhan olemassa myös persoonallinen paha, joka tekee myös pahojaan ja saa sillä ihmiset pois Jumalan luota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Niin sitä just tarkotin mitä keittiskin sanoi. Mä vaan sen jälkeen huomasin kun ristikuningatar ja huumis jäi linjoille kun lähdin unille ja päivällä Nyynä veti ihan palon nekkuun ristikuningattaren kommentista. Miksi?
Jos he ja minä puhutaan siitä mitä uskotaan eli siitä mitä Raamatussa sanotaan miksi se ei kelpaa? :'(
Heti me ollaan sitten ylimielisiä ja suvaitsemattomia. Mä koitan oikeesti tässä ketjussa tsempata itteeni etten vaan loukkaa jotta keskusteluyhteys säilyis.
mistä kommentista mie olen vetäny herneet? en mie ainakaan tunnista itessäni semmosta tunnetta koko päivänä olleen. :eek:

hetkinen siis... voisikko sie lukia Grace nuo minun kommentit nyt ihan eri lähtökohista ku mistä ilmeisesti olet ne lukenu? en oo vetäny herneitä nenuun mistään enkä kenenkään kommenteista. olen pyrkiny löytämään vastauksia asioihin jotka minua itteäni askarruttaa.

mie en nyt tiiä että mitenkä täällä pitäis asioista kysellä että kyselee oikein?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja muslimi:
Muslimien Jumala on Jumala. Sana Allah on arabiaa ja kun tämä sana suomennetaan, tarkoittaa se Jumalaa.
tiedän. mutta te kutsutte Häntä nimellä Allah, siksi nimesin sillä nimellä. eikö?

ja käsittääkseni islaminuskoisten Jumala on se sama Jumala joka on kristityilläkin. vai olenko täysin käsittänyt väärin? oikaiskaa ihmeessä jos näin on. en ehi nyt mistään tarkistaa.
Joku kristitty väitti, että Muhammed tarkoitti Allahilla jotain heimojumalaansa, ei juutalaisten tai kristittyjen Jumalaa. En itse tiedä, miten asiain laita tässä tapauksessa on. Sen tiedän, että koska sekä juutalaisuus että kristinusko mainitaan Koraanissa, niin niillä on vähän parempi status kuin muilla uskonnoilla, jotka eivät siis Kirjan uskontoja ole.

Eräässä fantasiakirjassa kristinuskoa ja islamia pidettiin harhaoppisena juutalaisuutena. Kirjailija oli katolinen.

Minusta ketjun superekumeeninen sävy härskiintyi heti kun Grace ja kumppanit alkoivat luukuttaa mustavalkoista uskoaan. "Joko palvot meidän Jeesusta tai palvot meidän Saatanaa."
 
jk
Allah ei todellakaan ole sama jumala kuin kristinuskon ja juutalaisuuden Jumala.

Ja juutalaiset ymmärrettävästi pitävät kristinuskoa harhaoppina, juutalaisuudesta syntyneenä harhaoppina.

Ja mitä tuli tuohon superekumeenisuuteen mitä joku tuossa kaipaili, niin se onnistuu vain maallistuneilta ja pinnallisilta ns. "uskovaisilta", he voivat höpistä jotain tyyliin että "kaikkihan me lopulta uskomme samaan jumalaan".

Mutta noin ei tietenkään voi olla. Jos katsot koraania (ja haditheja eli muhamedin elämästä olevaa perimätietoa) joka selväsanaisesti kehoittaa tappamaan vääräuskoisen joka ei suostu kääntymään islamiin ja vertaat sitä Jeesuksen opetuksiin (Jeesus kielsi tappamisen) niin johan tuosta nyt älyää sokea reettakin ettei oppi voi olla eikä ole samasta lähteestä kummassakin tapauksessa.
 
jk
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Alkuperäinen kirjoittaja Uskoton:
Kiitos teille Keittiönoito ja Nyynä <3 Teillä on suuri sydän <3 <3

Ja Nyynä. Kyllä minulla on musta nikkikin, mutta en juuri nyt muista edes tunnuksia. Yritän kirjautua asap, ja laitan sitten vaikka yksäriä???

Muslimin kommentit tuntuvat todella pahoilta. Aivan kuin en olisi yrittänyt olla elämässäni mahdollisimman hyvä, ja silti epäonnistunut jossain mitä niin hartaasti tahdon, kun moni muu tässä onnistuu, vaikka ei sitä tahdo missään nimessä - tai sillä ei ole heille mitään merkitystä. Tämä on juuri se ristiriita, joka oli yhtenä syynä kirjosta eroamiseen. En aio piiskata itseäni loputtomiin, kun muut saavat rällästää mielin määrin :(
Olen todella pahoillani menetyksistäsi. :hug: Aina pahojen tapahtumien takana ei ole Jumala, vaikka muslimi niin kirjoittikin. Onhan olemassa myös persoonallinen paha, joka tekee myös pahojaan ja saa sillä ihmiset pois Jumalan luota.
Juuri näin.

Älkää unohtako että Raamattu puhuu myöskin persoonallisesta pahasta, saatanasta jota myöskin syyttäjäksi, vastustajaksi ja valehtelijaksi kutsutaan.

Saatanalla on omat pahuuden henkivaltansa, demoninsa, jotka tekevät työtä näiden pimeiden tavoitteiden puolesta koko ajan. Näihin henkiin ihmiset usein (tietämättään) ottavatkin yhteyttä, esimerkiksi ennustajat, meediot, useat henkiparantajat (jotka selvästi eivät kerro parantavansa Jeesuksen nimissä, voivat kyllä jotain Raamatusta ja jumalastakin puhua) ja monet muut taikauskoiset asiat kuten Amman halaaminen, jooga jne... Eli siis ihminen joka käy vaikka meediolla, ottaa yhteyttä saatanan joukkioihin vaikka ei sitä tietoisesti tekisikään. Spiritisminpelaajat yrittävät samaa ihan tietoisesti. Muita esimerkkejä esim. voodoo, tarot jne...

Jumala ei aiheuta pahaa mutta voi sallia ja sallii pahan tapahtua. Tokikaan ei myös voida ajatella että esimerkiksi vakavan sairauden taustalla on AINA joku yliluonnollinen taho, joko Jumala tai demonivallat. Sairauksia ja onnettomuuksia nyt tapahtuu, ihan neutraalistikin.

Ei pidä sentään nähdä pirujakaan joka paikassa mutta Jumalan (ja tarkoitan tässä nyt ainoaa todellista jumalaa eli Raamatun Jumalaa) syyttäminen pahuudesta menee kyllä liian pitkälle sillä Jumala tarjoaa ihmiselle tietä pois pahuuden kahleista. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Jos ei kelpaa niin ei kelpaa mutta Jumalan syyttely on turhanpäiväistä ja täyttä valhetta sillä Jumala (Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala eli Raamatun Jumala) on oikeudenmukainen aina.
 
ei jaksa kirjautua,,,
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja muslimi:
Muslimien Jumala on Jumala. Sana Allah on arabiaa ja kun tämä sana suomennetaan, tarkoittaa se Jumalaa.
tiedän. mutta te kutsutte Häntä nimellä Allah, siksi nimesin sillä nimellä. eikö?

ja käsittääkseni islaminuskoisten Jumala on se sama Jumala joka on kristityilläkin. vai olenko täysin käsittänyt väärin? oikaiskaa ihmeessä jos näin on. en ehi nyt mistään tarkistaa.
Kristittyjen Jumala ei ole sama kuin muslimien Jumala. Joku toinen voi olla toista mieltä, mutta kun jo ihan uskon perusasiat eroavat niin paljon toisistaan, niin en pysty samaan Jumalaan uskomaan.

 
muslimi
Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja muslimi:
Muslimien Jumala on Jumala. Sana Allah on arabiaa ja kun tämä sana suomennetaan, tarkoittaa se Jumalaa.
tiedän. mutta te kutsutte Häntä nimellä Allah, siksi nimesin sillä nimellä. eikö?

ja käsittääkseni islaminuskoisten Jumala on se sama Jumala joka on kristityilläkin. vai olenko täysin käsittänyt väärin? oikaiskaa ihmeessä jos näin on. en ehi nyt mistään tarkistaa.
Joku kristitty väitti, että Muhammed tarkoitti Allahilla jotain heimojumalaansa, ei juutalaisten tai kristittyjen Jumalaa. En itse tiedä, miten asiain laita tässä tapauksessa on. Sen tiedän, että koska sekä juutalaisuus että kristinusko mainitaan Koraanissa, niin niillä on vähän parempi status kuin muilla uskonnoilla, jotka eivät siis Kirjan uskontoja ole.

Eräässä fantasiakirjassa kristinuskoa ja islamia pidettiin harhaoppisena juutalaisuutena. Kirjailija oli katolinen.

Minusta ketjun superekumeeninen sävy härskiintyi heti kun Grace ja kumppanit alkoivat luukuttaa mustavalkoista uskoaan. "Joko palvot meidän Jeesusta tai palvot meidän Saatanaa."
Ehkä kannattaisi kysyä juuri muslimilta mitä muslimit ajattelevat Jumalasta eikä kristityn mielipidettä asiasta.

Koraanissa Jumala sanoo jatkuvasti, että on vain yksi Jumala, eikä ketään tule asettaa Jumalan vertaisekseen, joten muslimeilla ei ole mitään heimo- tai kivijumalia.

 
jk
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Ja juutalaiset ymmärrettävästi pitävät kristinuskoa harhaoppina, juutalaisuudesta syntyneenä harhaoppina.
Niin no, riippuu miltä kantilta tätä katsoo. Minulle ei ole moista koskaan opetettu vaikka Isoäitini oli ortodoksijuutalainen.
Olen toisaalla keskustellut erään juutalaismiehen kanssa ja hän oli kyllä tätä mieltä vahvasti ja ymmärsin hyvin hänen näkökantansa. Että siis kristinusko on joidenkin juutalaisten mielestä monijumalainen uskonto koska meillä on Yksi Jumala (Isä, Poika Jeesus Ja Pyhä Henki) joka on kuitenkin kolme persoonaa. Itse tietenkin näen Jumalamme yhtenä Jumalana mutta Hän vain tuli kerran maailmaan juutalaisen puusepän muodossa ja jätti lähdettyään tänne avuksemme Pyhän Henkensä. Silti Hän on YKSI.

Ymmärrän oikein hyvin että juutalaisuus (tiukimmillaan ja oikeaoppisesti) ei voi sallia Jeesuksen jumaluutta, ei hyväksy häntä messiaakseen vaan odottaa edelleen IHMISTÄ joka on se messias mutta ei ole jumalallista alkuperää mitenkään. Toki toivon ja rukoilen että juutalaisetkin näkisivät Jeesuksen jo tulleena messiaana.

Tämä juutalaismies myös kertoi että messiaaninen juutalainen EI ole enää juutalainen (tiukimpien mielestä), messiaaninen juutalainenhan uskoo että Jeesus oli Jumalan poika ja luvattu messias eli messiaaninen juutalainen on siis "kristitty juutalainen". Toki hän säilyy juutalaissyntyisenä mutta on siis kristitty kun Jeesukseen uskoo, ei juutalainen (sillä juutalaisuushan on lopulta vain uskonto).
 
muslimi
Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa kirjautua:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja muslimi:
Muslimien Jumala on Jumala. Sana Allah on arabiaa ja kun tämä sana suomennetaan, tarkoittaa se Jumalaa.
tiedän. mutta te kutsutte Häntä nimellä Allah, siksi nimesin sillä nimellä. eikö?

ja käsittääkseni islaminuskoisten Jumala on se sama Jumala joka on kristityilläkin. vai olenko täysin käsittänyt väärin? oikaiskaa ihmeessä jos näin on. en ehi nyt mistään tarkistaa.
Kristittyjen Jumala ei ole sama kuin muslimien Jumala. Joku toinen voi olla toista mieltä, mutta kun jo ihan uskon perusasiat eroavat niin paljon toisistaan, niin en pysty samaan Jumalaan uskomaan.
Jumala on kaikkivoipa ja luonut kaiken. Muslimit ja kristityt ajattelevat pääsääntöisesti molemmat näin. Samaan Kaikkivoipaan ja Kaikenluojaan uskotaan, mutta uskonnon harjoittaminen ilmenee eri tavoin.
 
jk
Ja edelliseen tuli taas vahingossa silmäniskuhymiö, milloin mä opin...?

TV7:lla on hyviä ohjelmia joissa messiaaniset juutalaiset kertovat elämästään Israelissa ja uskostaan Jeesukseen, messiaaseen.

Ja tuon tuosta siellä myös Jeesuksen löytäneet entiset muslimit pääsevät ääneen ja heitä vasta onkin ihana katsoa ja kuunnella! Ero normiuskovaiseen muslimiin on kuin yöllä ja päivällä ja kyllähän se tietenkin jo olemuksesta näkyy kun islamin kylvämä viha muuttuu Jeesuksen rakkaudeksi ja pelastukseksi!
 
Niinkuin sanoit eräs juutalainen on tätä mieltä, minä taas en. Mutta minä myös kyseenalaistan pyhän kolminaisuuden koska se sotii sitä ajatusta vastaan, että Jumala on yksi. Mutta onko se harhaoppi? Vai onko kristinuskon sisällä harhaoppisuutta?
Eli näitä ajattelumalleja on juutalaisuuden pääsuunnissa montaa sorttia. Osa uskoo toisin kuin taas osa ei.
 
jk
Alkuperäinen kirjoittaja muslimi:
Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa kirjautua:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja muslimi:
Muslimien Jumala on Jumala. Sana Allah on arabiaa ja kun tämä sana suomennetaan, tarkoittaa se Jumalaa.
tiedän. mutta te kutsutte Häntä nimellä Allah, siksi nimesin sillä nimellä. eikö?

ja käsittääkseni islaminuskoisten Jumala on se sama Jumala joka on kristityilläkin. vai olenko täysin käsittänyt väärin? oikaiskaa ihmeessä jos näin on. en ehi nyt mistään tarkistaa.
Kristittyjen Jumala ei ole sama kuin muslimien Jumala. Joku toinen voi olla toista mieltä, mutta kun jo ihan uskon perusasiat eroavat niin paljon toisistaan, niin en pysty samaan Jumalaan uskomaan.
Jumala on kaikkivoipa ja luonut kaiken. Muslimit ja kristityt ajattelevat pääsääntöisesti molemmat näin. Samaan Kaikkivoipaan ja Kaikenluojaan uskotaan, mutta uskonnon harjoittaminen ilmenee eri tavoin.
Ei uskota samaan, tuo väite on eksytystä puhtaimmillaan.

Vertaa Jeesuksen elämää ja Muhamedin (väkivaltainen sotapäällikkö ja tappaja) elämää toisiinsa. Näet eron.

On turha väittää että molemmat olivat samalla asialla sillä "hedelmistään puu tunnetaan".
 

Yhteistyössä