PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

Aloituspaino 118.7 kg
Paino nyt 115.0 kg
Viikkopudotus -1.3 kg ( vko 2)
Pudotus - 3.7kg

Pudotuksesta huolimatta on tänään turvokki olo
|O
Farkut kiristää ja naukuu päällä, en ole omasta mielestä syönytkään mitään kaasua lisäävää... noh, tämä on näitä päiviä.

Minun on pakko laskea joka päivä pointsit. Muuten karkaa homma käsistä. Eikä kaapissa saa olla mitään herkkuja tai kiusauksia, en pysty niitä vastustamaan. Olen siis oppinut jo jotain :D

Tsemppiä, tsemppiä, tsemppiä teille jokaiselle :hug:

Kiitos tervetulotoivotuksista, ilahdutti :)
 
olen tässä omatoimisesti pisteillyt vasta viikon verran ja vähän vielä on tämä homma hakusessa joten olisi kiva liittyä seuraan ja saada hyviä ruokavinkkejä ettei käy liian yksitoikkoisesti tämä.
Tässä puntarin kertomaa näin aluksi
Lähtöpaino 76,7
Paino nyt 74,9
Viikko pudotus -1,8 kg
Pudotus yhteensä -1,8 kg

Miten te laskette pisteet kotiruuasta? Siis esimerkiksi Lohikeitto, jauhelihakeitto tms. makaronilaatikko?


Onko siitä jotain haittaa jos jää pisteitä käyttämättä esim. 5?
Mä oon ollut vähän pihalla tämän eka viikon, mut onhan tuo painokin vähän jo pudonnut... mut ei tää niin kauheeta ole mitä kuvittelin.. =)
 
Pisteitä ei saa päivässä säästää kuin maks. 4 ja nekin täytyy käyttää sen viikon aikana. Viikossa saa pankkiin laittaa maks. 12 pistettä. Tällä taataan kaikkien ravintoaineiden saanti. Itse olen koti ruoasta laskenut pisteet kahdella eri tapaa, joko olen laskenut kaikkien raaka-aineiden yhteen ja jakanut annosten lukumäärällä. Tai sitten olen katsonut pisteet pistehakemistosta, jossapisteet ovat tietenkin noin, kun kaikki tekevät ruoat eri tavalla.
 
hellurei, mäkin tulen takaisin :wave:

torstaina oli eka mammaneuvola ja terkkari tuumasi että pisteitä saa laskea raskaana, kun itseni tuntien TIEDÄN että jos en kontrolloi syömisiä, en syö mitään tai sitten mässytän koko ajan. nyt oonkin herkutellut pari päivää ja tänään kaivelin pistelaskimen esiin. varmaan eka käytän sen painoni mukaiset pisteet ja sitten myöhemmin siirryn imetyspisteisiin.

en varmaan tänne painolukemia ilmoittele, kun tarkoitus ei ole laihduttaa vaan mieluusti pysyä samoissa lukemissa. tietty ei haittaakaan jos pari kiloa tippuu.
oksentelen jonkun verran, varsinkin iltaisin. jos sen takia menee nyt pisteilyt mönkään niin hitsi. mutta stressiä en ota =)
 
aloituspaino 91,3
paino nyt 87,7
viikkopudotus -0,9
pudotus yhteensä -3,6

Pudotus oli odotetusti hiukan huonompi, kun viime viikolla. On ollut ihan karsea makeannälkä koko ajan :p Olin itseasiassa aika yllättynyt, että niikin paljon meni, itse pelkäsin jo plussaviikkoa.

Minunkin puolesta tervetuloa SK83 ja TheBigXL! Loistavia pudotuksia olette kummatkin saanet jo aikaiseksi :flower: Ja äitipeikolle onnea odotukseen täältäkin :flower: Itsekin pistelin toisen raskauden alkuvaiheessa ja paino pysyikin hyvin kurissa. Mutta rv 25 eteenpäin sitä sitten alkoikin tulla...... Toivottavasti sinulla pysyy painonnousu paremmin hanskassa =)

Nina-Marille kovasti tsemppia täältä :hug: Hilja hyvä tulee, vai miten se menikään. Nyt vaan rennosti ruokailun kanssa, mutta tarkkana kun porkkana pisteiden suhteen. Ja aina välillä tulee niitä hiukan hitaampia viikkoa, mutta pienikin pudous on pudotus! Ja olet kuitenkin pudottanut jo 5,5kg, sehän on jo tosi hyvä saldo! Toinen tähti on jo ihan kädenulottuvilla ;)

Mulla on itsellä pysynyt tsemppi hyvin yllä ja siihen on kyllä yksi hyvä syy: nimelt minun rakas puolisokin pisteilee =) Aina aikaisemmin hän on vähän naureskellut minun pisteiden laskulle, mutta kun hänelle itselle pamahtivat vaakaan odottamattoman korkeat lukemat kesän päätteeksi, niin johan rupesi pisteily kiinnostamaan. Me sit täällä vähän vahdataan toisimme syömisiä ja pisteitä ;)
 
mitäs muuten suosittelisitte kun mulla ei pää yhtään raksuta ja jotain PIENTÄ syötävää pitäisi saada muutaman tunnin välein vähintään ettei oksetus iske? tai iskee se muutenkin, mutta jos helpottaisi.
porkkanaa tai appelsiinia en aina jaksaisi raksuttaa. eli oisko jollakin jotain kivoja ideoita?
 
Hei Herkkupeppu! Jos ostit pyörän huutonetistä niin ihan oikeaa ja lainsuojattua kaupankäyntiä sekin on. Jos rahat meni mutta pyörää et saanut niin ota vielä myyjään yhteyttä ja uhkaa rikosilmoituksella. Itselle kävi jumppavideoiden kanssa sama juttu. Soitin poliisille ja he sanoivat että kyseessä on petos ja jos myyjä ei luovuta myymäänsä tavaraa tai et saa rahoja takaisin niin uhkaa ensin rikosilmoituksella ja jos edelleenkään ei mitään tapahdu niin sitten ilmoitus. Myyjä ei varmaankaan halua rikosrekisteriä muutaman kymmenen euron takia. Älä luovuta!Niin ja ehdottomasti negatiivinen palaute ja varoitukset muille ostajille!

Ja sitten Hei kaikille! Olen pisteillyt enemmän ja vähemmän vuoden verran ja kaikkiaan on 10 kg lähtenyt, eli hitaasti mennään. Vielä on 8kg jäljellä. Nyt on taas tsemppi päällä ja viimeiset kilot lähtevät tänä syksynä!
 
Ok, nyt luin viestisi kunnolla, ja ostit pyörän täältä tai suomi24:sta. Mutta homma toimii sielläkin samalla tavalla. Ei muuta kun järeät otteet tuohon hommaan. Ei pidä päästää helpolla niitä huijareita!
 
Lähtöpaino 75,3
paino nyt 74,7
viikossa +1,3
pudotus yhteensä -0,6

Että tämmöstä. Turvottaa kamalasti eikä sekään auta kun pojan 5-vuotissynttäreitä on juhlittu kolme päivää, ja äiti on jätemylly... Tää on ihan kamalaa mutta ei tullu laskettua pisteitä kun kakkua sun muuta on vedetty jokaisen vieraan kanssa minkä napa vetää... Tosin on myönnettävä että nyt vähän inhottaa jo kaikki herkut, että jospa nyt onnistuis syödä paremmin ja pointsien mukaan. Olis varmaan hommailtava jotain liikuntaa tai vietävä muksut pyörälenkille että itse liikkuis vähän nopeemmin :/

Niin ja uudet & vanhat, tervetuloa!!!

Niin se rikosilmoitus on tehty puoltoista viikkoo sitten, saa nähdä tapahtuuko mitään... On vieläkin aika masentunut olo ja sen huomaa myös jojoilussa, kun ei huvittanut laskea pisteitä :ashamed: Nyt olis pakko taas tsempata vaikka vaikealta se tuntuukin... :whistle: Kiitos Diaz kannustuksesta :hug:
 
:headwall:
Hyvin on mennyt jo toista viikkoa ja sitten tuli repsahdus viikonloppuna, eli yksi kostea tyttöjen ilta ja grillin kautta kotiin, krapula iltana vielä fazerin sininen levy.... tänään oli oma punnituspäivä ja puntari näytti tältä..

Lähtöpaino 76,7
Paino nyt 75
Viikossa -200g!!
Pudotus yhteensä -1,7 kg


:p
noh, pudotusta kuitenkin...

Harmi tuo pyörä juttu, itsekin olen paljon täältä kaksplussalta katellut tota kirpputori puolta.. Toivottavasti tämä varas nyt jää kiinni ja saa merkinnän rikosrekisteriin..

Pisteiden laskenta itsellä ollut mielestäni tarkkaa, mutta ehkä pitäisi ostaa se ruokavaaka että tietäis vähän tarkemmin missä mennään..
Mutta olen ymmärtänyt että jotkut pisteilijät syövät tahallaan vähän yli pisteidensä ihan jo senkin takia että esim 20 pistettä on aika vähän kalorimääränä., en tiedä, menee jo ihan sekasin kun olen niin monet painonhallinta tms. sivut selannut.. mutta esim. kutrin sivulla oli tästä maininta että olisi hyvä syödä vähän ylimääräistä tai sitten paljon näitä 0-pisteen ruokia... tiedä häntä,
no kuitenkin, olen ollut itseeni tyytyväinen jos omasta mielestäni olen saanut päiväsaldoksi pisteitä 20 tai joinakin päivinä vähän vähemmän..

Käyttääkö täällä kukaan muu nutrilett tuotteita samalla kun pisteilee?

Mulla tuo lounaan syöminen on aina vähän niin ja näin, niin olen joinakin päivinä korvannut sen yhdellä nutrilett patukalla, jossa käsittääkseni 4 pistettä (200 kcal)... hyvin jaksaa, eikä mulla ainakaan mitenkään nälkä jää...
On muuten tosi hyvää se karamellitoffee...

:p

Mutta, tsemiä kaikille täksi viikoksi, seurailen täällä muiden tuloksia loppuviikolla.. ilmoitin nyt omani kun olen näin alkuviikosta itse ruukannut käydä puntarilla...

Ps. ostin muuten painareiden Suosikit kautta aikojen -reseptikirjan, jos jollain on hukassa jokin vanha lemppari niin kysykää..
 
SK83, olisko sulla siellä reseptikirjassa PV:n pikapullan ohje??? Mulla hävinnyt (kuten muutkin ohjeet) ja se oli mun herkkua :p Olisin tosi kiitollinen jos saisin edes sen ohjeen :heart:

Sitä saamitä tilaa joo... Mäkin olin viikonloppuna rimpsalla ja su-aamuna oli kiva alkaa sukulaisille kakkuja vääntämään :whistle: Mutta hyvin meni kuitenkin!

Tietääkö kukaan ap:sta, kun ei ole kuulunut...
 
Aloituspaino 118.7 kg
Paino nyt 115.0 kg
Viikkopudotus -0.0kg ( vko 3)
Pudotus - 3.7kg


|O
Plusmiinusnolla viikko takana....
Voi että oli pettynyt olo eilen vaan nyt jo parempi (lue: taistelutahto nostaa päätään) mieli ja tämä kokemus pitää kääntää taas itselle mielessä plussaksi ja vaa´alla miinukseksi =)

Jatketaan naiset, ei anneta periksi!

 
herkkupeppu

tässäpä pikapullan resepti

pointseja per annos 3,5 ja koko satsissa 42 (annoksia 12)

heh, ainakin meikäläiseltä onnistuisi helposti kadottaa noi 12 pullaa sisuksiin ja samalla siinä syödä 2 päivän pisteet... :p

4 dl vehnäjauhoja
1/2 dl kaurahiutaleita
1 rkl leivinjauhetta
1/2 dl sokeria
1 rkl vaniljasokeria
1/2 tl suolaa
1 rkl kardemummaa
2 kanamunaa
3 dl rasvatonta maitoa
1/2 dl juoksevaa marg. (rasv. enintään 60%)

Pinnalle
1/2 dl sokeria
1/2 dl mantelilastuja

1. Sekoita vehnäjauhot, kaurahiutaleet, leivinjauhe, sokeri, vaniljasokeri, suola ja kardemumma kulhossa
2. Lisää kanamuna, maito ja margariini, sekoita nopeasti tasaiseksi taikinaksi.
3. Kaada taikina leivinpaperilla vuorattuun noin 20x30 cm uunivuokaan ja levitä tasaiseksi. Ripottele pinnalle sokeri ja mantelilastut.
4. Paista uunissa 200 asteessa noin 15-20 min. kunnes pinta on kauniin ruskea.
5. Jäähdytä hieman, leikkaa palasiksi. Pulla on parhaimmillaan leivonta päivänä, Pakasta ylijäänyt pulla... :LOL: ihan niinkuin sitä malttais jättää syömättä..
Pitäänee itsekin kokeilla tätä reseptiä jahka on tässä saanut nuita liikuntapisteitä kerättyä...
vähän on kyllä sekin puoli hakusalla että miten niitä kertyy kun noissa mun matskuissa jotka oon mammalta perinyt niin ei niistä puhuttu mitään.. mutta oon semmosesta tunnin reippaasta kävelylenkistä laittanut 2 pistettä...

Mutta nyt kaikki pullaa leipomaan, vaikka sinne pakkaseen B)
 
SK83, KIITOS!!! :hug: Tätä olen kaivannut :p Ei mullakaan vaikeeta olis syödä koko satsia kerralla... ;) Mutta onneks muksut auttaa ettei itse tarvitse syödä kaikkea :LOL:

Nina-Mari, kiitos ja :hug: tsemppauksesta! Tässä onkin nyt itsetunto ihan nollassa... Ja turvottaakin entistä enemmän, taitaa taasmenkat alkaa :( Tänään on yritettävä päästä lenkille, varmaan taas menee puihin mutta yritetään :wave:

Onko kukaan muuten kokeillut ns muita menetelmiä (kaalikeitto-, cambridge-, nutrilettkuuri tms)? Noilla tulee kuulemma nopeesti tulosta mutta jojottaako ne heti takasin??? Kohta varmaan kokeilen kun alan olla epätoivoinen :x
 
Mun täytyy sanoa että en tähän ikään mennessä ole onnistunut yhtäkään laiharia vetämään niin pitkälle että olisin voinut edes sanoa olevani laihiksella tms.

Mutta nyt sitten viimeisen (ainakin näin olen itse päättänyt) raskauden jälkeen puntari näyttää ainakin sen 10 kiloa enemmän kuin mitä se oli ennen ensimmäistä raskautta, niin jossakin alkoi kellot soida että nyt on vain suunta ylöspäin jos mitään ei tee..
Ehkä tätä pisteilyä pidän niinkin sinä elämäntavan opetteluna, että oppii syömään kokoajan terveellisemmin ja pienempiä annoskokoja..

Nyt olen sitten pikkuhiljaa yrittänyt saada tuota liikuntaakin kehiin, lähteminen on aina hitsin hankalaa, mutta voi sitä fiilistä kun on lenkin tehnyt ja saa hyvällä omallatunnolla pötkötellä sohvalla...

=)
Tekis mieli mennä johonkin Spinning tunnille, mutta jotenkin tuntuu niin valjulta lähtä sinne vieraiden ihmisten sekaan, eikä kukaan kavereistakaan ole osoittanut mielenkiintoa sitä lajia kohtaan..

No, tässä oli mun mietteitä, täällä hyvä jahkailla näitä asioita kun en ole tästä pisteilystä paljon muille porissu..
 
Kokeilin tuossa sen vadelma-juustokakun ohjetta, kuten lupailinkin :saint: Mutta laitoin mansikkaa ja vähän enemmän kuin ohjeessa, lisäksi soseutin kaiken. Huomenna on testi-tuomiopäivä :xmas:

Tänään muuten meni pisteet yli ja reippaasti, kun oli todella tuoretta ihanaa kylmäsavulohta ja ruisleipää... :ashamed: Onnistuiskohan huomenna taas itsehillintä???

En mäkään tästä pisteilystä oo muille kertonu, mies tietää että laihdutan, mutta ei varmaan tajunnu tota pointsihommaa :whistle:

Tsemppiä nyt kaikki, niin hyvä tulee :wave:
 
Ehkä laihduttaminen ja talonrakentaminen ei oikein käy yksiin?!? Viikonloppuna oli sellasta lentoo että ei ehtinyt miettimään mitä syö, vaan ruokaa laitettiin nopeesti... Kyllä tänään taas vaakalla käynti pisti miettimään :whistle:

Se mansikka-juustokakku oli muuten hyvää, paitsi pohja oli tosi kovaa (olis varmaan pitäny kostuttaa ensin). Paistoin sitä reilun 20 min... Mutta suosittelen, jos haluatte juhlistaa jotain vähemmillä kaloreilla :p
 
Täällä kans |O |O
lähtöpaino 91,3
paino nyt 88,9
viikkolisäys +1,2kg
pudotus yhteensä 2,4kg

Kauhea mässäilyviikko takana ja tässähän tulos :headwall: :headwall: Mutta eipä mitään muuta ollut odotettavissakaan kun suklaata ja muita herkkuja on taas vaihteeksi mennyt ihan kiitettävästi. Olen vaan ollut jotenkin kauhean väsynyt ja huonolla päällä ja sit on koko ajan tehnyt mieli jotain hyvää........ Mutta kait se on ryhtistäytyvää!! Päätin että synttäripäiväni aamuna painon pitää alkaa lukemilla 85 (ja synttäreihin kaksi viikkoa). Ja eilen keitin illalla jo täksi päiväksi sosekeittoa, ettei tulisi päivällä vedetty taas mitään sattuu... Ja crosstrainerinkin päätin otta esiin... Kyllä ne meitsin kilot nyt saavat kyytiä!!!

Tsemppia kaikille ja toivottavasti saadan tähänkin viikkoon vielä komeita pudotuksia!
 

Ei täälläkään kovin vähäkalorinen viikonloppu ole ollut, pizaa lauantaina ja vähän nameja, mutta laskelmien mukaan pysyin pisteissä, vaikkakin vähän epäterveellisemmillä ruokavalinnoilla. B)
Huomenna oma punnituspäivä ja tietenkin tulee plussaa kun nuo viikonlopun herkut alkaa näkyä.
Noh, hiljaa hyvää tulee.....
En edes viitsi leipoa mitään herkkuja kun tiedän että yksin ne joutuisin syömään, mies kun meillä ei syö paljon mitään makeaa, eikä lapsetkaan niin kakuista välitä.
Tänään otin taas lounaan tilalta nutrilett patukan, hyvin pysyy nälkä loitolla ja kyllähän se sitä makean nälkääkin helpottaa, on se sen verran hyvää se karamelli toffee että ihan karkista menee. :p

Täältä on ilmeisesti vähentynyt porukka kun meitä on ihan muutamia jotka tänne kirjoittelee.. pidetään me vielä porukka kasassa =)

Tsemppiä kaikille tälle viikkoa, pannaan keksit ja pullat vaikka siivouskaappiin viikonloppua varten :LOL:
ja katsellaan ens viikolla sitten niitä miinus lukuja :wave:
 
Teiltä kokeneemmilta tulin neuvoa kysymään...
Minulla lainassa kaverilta tuo syö ja nauti ohjelma; imetän, mutta siinnähän ei kysytä moista imetänkö..ja silloinhan pitää lisätä sen 10pistettä(täysimetys, ei muuta ruokaa siis vaavi saa), mutta mites sitten merkkaatte syömisenne?? Nehän menee joka päivä yli sen 10p kun merkkaa kaikki syömänsä ylös!?
Olenko vaan tyhmä enkä tajua vai miten se noi nyt menee??
Kiitos avustanne!
Ja jos saan niin voisin teidän joukkoonne liittyä??!
Tänään aloin pisteilemään!
Tirppis
 

Yhteistyössä