Pistely ympäri kehoa. Apua ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulpukkaolen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ulpukkaolen

Uusi jäsen
21.06.2012
2
0
1
Eli olen 13.v tyttö joka harrastaa säännöllistä urheilua. Minulla on luonnostaan kireät lihakset ja selässä lievä skolioosi. Niskat tosi jumissa, johon olen saanut apua fysioterapiasta. Oireita ovat olleet jännityspään särky ja käsien ja myös lieva jalkojen pistely ja puuduttaminen. Pari kuukautta sitten(samoihin aikoihin niska oireiden kanssa) minulla alkoi sormien vapina. Vapinaa esiintyy esimerkiksi silloin kun nostan etusormeani ja liikutan sitä sivulle(muissakin sormissa). Kävin asian takia yksityisellä lasten lääkärillä joka tutki asiaa ja toitesi jos kilpirauhaskokeista ei löydy mitään niin ei tarvitse olla huolissaan. Nyt minulla on alkanut pikkuhiljaa tulla välillä koko kehossa kihelmöintiä ja pistelyä ja sormien pientä puutumista. Kihelmöinti kehossa on molemmin puolista, eikä sitä esiinny tietyissä paikoissa. Olen huomannut että sitä esiintyy eniten reisissä, kyljissä ja alapäässä. Kumminkaan mikään muu paikka kuin sormet eivät puudu/turru(turrutusta enemmän oikeassa kädessä). Välillä myös esim varpaissa tai käsissä pistää yhdestä kohtaa. Voimat lihaksissa eivät ole heikentyneet ! Toivon kovasti, että joku neuvoisi mistä tämä voisi johtua ja antaa vinkkejä ! Pelkään kovasti että minulla on ms-tauti, tästä en ole maininnut vanhemmilleni. Tällä viestillä en tarkoita että en olisi menossä lääkärille uudestaan, mutta tilanne ei ole niin paha että olisi kiire lääkärille. Haluaisin vain mielenrauhaa tästä ms pelosta. Ja jos joku on kiinnostunut kertomaan ja on lisäkysymyksiä niin kysykää. Kiitos jos joku viitsii vastata ja ymmärtää pelkoni ja miksi kirjoitan tänne !:) PS:Niskat ovat koko ajan olleet jumissa.

Yhteistyössä