J
Joo mutta
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Alkuperäinen kirjoittaja Ei pahalla mutta...:Jos hb on 100, olet itse laiminlyönyt sinulle määrätyn rautalääkityksen, jokainen th neuvolassa tai lääkäri määrää tuolla arvolla Obsidania tms rautaa. Eri asia on, suostuuko äiti sitä syömään, sitä ei voida valvoa millään lailla.
Ei pidä paikkaansa mitä sanot aapeelle. Rauta-arvot ei välttämättä nouse vaikka vetäisi yliannostuksen rautaa. Koitin itse 3 eri valmistetta ja vasta kahdeksannella kuulla rauta nousi viimein 107:ään ja välillä ylikin.
Usko siinä menee kun kokeilee kahta tuotetta ja rauta ei nouse.
sama juttu mulla. meni hb pahimmillaan alle 90, mutta ei vaan noussu vaikka kuinka paljon rautaa söin. synnytyksen jälkeen nousi arvot normiksi.
Sit teillä on ollu jotain häikkää raudan imeytymisessä ja äitipolille ohjaus olis ollu oikea ratkaisu th:lta tai ensin omalle lääkärille. Ei ole edes raskauden aikana normaalia ettei hb nouse rautaa syömällä. Mutta ei se siis viikossa nouse eli pitkään täytyy malttaa sydä Monet lopettaa kun tulee vatsavaivaa jne mutta kyllä se hb on tärkeämpi asia, vatsavaivoihin on sit apua saatavilla myös erikseen.