Pistää itkuksi ja vihaksi..mä en jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei pahalla mutta...:
Jos hb on 100, olet itse laiminlyönyt sinulle määrätyn rautalääkityksen, jokainen th neuvolassa tai lääkäri määrää tuolla arvolla Obsidania tms rautaa. Eri asia on, suostuuko äiti sitä syömään, sitä ei voida valvoa millään lailla.

Ei pidä paikkaansa mitä sanot aapeelle. Rauta-arvot ei välttämättä nouse vaikka vetäisi yliannostuksen rautaa. Koitin itse 3 eri valmistetta ja vasta kahdeksannella kuulla rauta nousi viimein 107:ään ja välillä ylikin.

Usko siinä menee kun kokeilee kahta tuotetta ja rauta ei nouse.

sama juttu mulla. meni hb pahimmillaan alle 90, mutta ei vaan noussu vaikka kuinka paljon rautaa söin. synnytyksen jälkeen nousi arvot normiksi.

Sit teillä on ollu jotain häikkää raudan imeytymisessä ja äitipolille ohjaus olis ollu oikea ratkaisu th:lta tai ensin omalle lääkärille. Ei ole edes raskauden aikana normaalia ettei hb nouse rautaa syömällä. Mutta ei se siis viikossa nouse eli pitkään täytyy malttaa sydä Monet lopettaa kun tulee vatsavaivaa jne mutta kyllä se hb on tärkeämpi asia, vatsavaivoihin on sit apua saatavilla myös erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei pahalla mutta...:
Jos hb on 100, olet itse laiminlyönyt sinulle määrätyn rautalääkityksen, jokainen th neuvolassa tai lääkäri määrää tuolla arvolla Obsidania tms rautaa. Eri asia on, suostuuko äiti sitä syömään, sitä ei voida valvoa millään lailla.

voi kuule kun mulle ei ees suostuta määräämään rautaa kuin viime hädässä, mulla niin paha toi närästys ja refluksi että se pahentais sitä entisestään. sitten en siis nukkuis senkään vertaa mitä nyt.

mutta siis kaikki oli taas oikein mallillaan..

rv siis 40+5
ei turvotuksia
RR 105/73
pissa ok
Sf 37
rt
syke 125
liikkeet ++

olin myöhässä pari minuuttia ja neukka oli jo ihan varma etten tuu vaan olen synnyttämässä.
tämän piti olla vika käynti neuvolassa, mutta antoi varoiksi ajan perjantaille, mutta mun täytyy ensin soittaa perjantaina äippäpolille että ottaako ne mut sinne..

Mulla ei tuota refluksia ole, mutta muuten tiedän tasan miltä susta tuntuu. Mulla paukkuu tänään viikot 41+0 eikä vauvalla näytä olevan mitää kiirettä maailmaan. Viime yönä nukuin peräti neljä tuntia, lopun ajan juoksin vessassa ja kärsin järkystä päänsärystä (josta on viimeisen viikon aikana tullut jokapäiväinen vieras).
Kohta pitäis raahautua neuvolaan...mä kun luulin, ettei enää tällä viikolla tarvitsisi |O

Yhteistyössä