pissatulehdus raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Hei!

Perjantaina neuvolassa minulta tikutettiin leukkarit kahdella plussalla pissasta. Viikonlopun takia, minua kehotettiin viemään uusi pissanäyte tarkempia kokeita varten vasta maanantaina neuvolaan. Minua huolettaa, voiko tällaista pissatulehdusta pitää hoitamattomana viikonlopun yli. Oireita minulla ei kyllä ole. Olen nyt keskiraskaudessa. Kiitos jos joku tietää.

Mulla oli oireeton pissatulehdus. Kävin viemässä parin päivän päästä neuvolassa käynnistä pissiä labraan ja siitä meni vielä päivä pari ennen kun tulokset tuli ja sain haettua lääkkeet. Mulle ei ainakaan tullut ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mulla oli oireeton pissatulehdus. Kävin viemässä parin päivän päästä neuvolassa käynnistä pissiä labraan ja siitä meni vielä päivä pari ennen kun tulokset tuli ja sain haettua lääkkeet. Mulle ei ainakaan tullut ongelmia.

Kuinka monella plussalla se sun tulehdus oli testissä? Mitä lääkettä sait? Onko raskaanaolevilla aina se sama antibioottikuuri, vai onko niissä eroja?

Ja mä vein oireitteni perusteella litroittain pissanäytteitä- ei näkynyt tulehdusta- ei lääkkeitä.
Joka neuvolareissulla kerroin selvistä oireista.
Menihän se sitten munuaisiin saakka ja vei jalat alta 42 kuumeen kanssa. Äitiyspolin tikut (ovat toisenlaisia kun neuvolan/tkn, näin minulle kerrottiin ) näytti heti oikein kunnon tulehdusta. Antibioottitipassa olin kolme päivää ja loppuraskauden ajan söin estolääkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:

Ja mä vein oireitteni perusteella litroittain pissanäytteitä- ei näkynyt tulehdusta- ei lääkkeitä.
Joka neuvolareissulla kerroin selvistä oireista.
Menihän se sitten munuaisiin saakka ja vei jalat alta 42 kuumeen kanssa. Äitiyspolin tikut (ovat toisenlaisia kun neuvolan/tkn, näin minulle kerrottiin ) näytti heti oikein kunnon tulehdusta. Antibioottitipassa olin kolme päivää ja loppuraskauden ajan söin estolääkettä.

Apua, pitäiskö mun huomenna hakeutua yksityiselle lääkäriin. Vitsi jos on oireeton tulehdus ja testit ei näytäkään, ja sitten menee munuaisiin. Veitkö sä niitä pissatestejä silloin oikeen labraan vai vaan neuvolaan?

Labraan vein. Ja lääkärineuvolassakin lekurille puhuin. Minkäs ne sille voivat kun ei kerran näkynyt :( mutta kyllä terkkarikin lupas vastaisuudessa tarkemmin ottaa asiakseen jos toisia tälläisiä tapauksia tulee. Ja mulla on ollut tulehduksia ennen raskauksia niin usein, että ihan satavarmana tunnistin oireet.

Mutta en mä sua tarkoittanut paniikkiin lietsoa! Sori :ashamed: Jos sulla ei tunnu oireita, niin nou hätä... mulla oli noi oireet ihan alkuraskaudesta puoleenväliin- taisin olla seittemännellä kuukaudella kun sairaalaan sitten jouduin.

Uusimmat

Yhteistyössä