Pissatulehduksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pipi

Vieras
Mulla on pissatulehdus. Voinko kuitenkin lykätä lääkäriinmenoa ylihuomiseen? Huomenna ei ole mitään mahdollisutta ehtiä labraan antamaan sitä näytettä kun menee niin aikaisin kiinni ja mulla pakollinen meno :(. Tyhmä kysymys juu anteeks vaan :(

Jos pystyt sen kanssa olemaan niin mene kun ehdit. Minulla on kyllä aina ollut niin kauhea olo että on pitänyt päästä pikimiten lääkäriin. Päivystyksessä tehdään kyllä pikatestejä!

Toki voit lykätä,riippuen miten itse kestät olla. Parasta kuitenki ehkä vain kiltisti viedä näyte( sen tuloksen saa vasta seuraavana päivänä),eli lääkekuuria pääset syömään vasta näytteestä seuraavana päivänä aikasintaan.:( Juo paljon nestettä,nii se helpottaa vähän.Jos olet raskaana,niin heti näyte labraan ja kuuria päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja pipi:
Mulla on pissatulehdus. Voinko kuitenkin lykätä lääkäriinmenoa ylihuomiseen? Huomenna ei ole mitään mahdollisutta ehtiä labraan antamaan sitä näytettä kun menee niin aikaisin kiinni ja mulla pakollinen meno :(. Tyhmä kysymys juu anteeks vaan :(

Tuota, jos sulla on joku lasipurkki jonka voit keittää niinpissaa siihen ja vie labraan...

Älä pitkitä tahallasi. Mikä lie semmoinen meno, joka on tärkeämpi kuin oma terveys?
Tiesithän, että munuaisiin voi mennä, jos pitkittyy - siis munuaiset tulehtua...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä pitkitä tahallasi. Mikä lie semmoinen meno, joka on tärkeämpi kuin oma terveys?
Tiesithän, että munuaisiin voi mennä, jos pitkittyy - siis munuaiset tulehtua...

No hei toi nyt ei tapahdu parissa päivässä :D
Pyydä soittoaika lääkärille ja puhelinresepti apteekkin,vältyt labrassa juoksemiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja lii:
Alkuperäinen kirjoittaja pipi:

Tuota, jos sulla on joku lasipurkki jonka voit keittää niinpissaa siihen ja vie labraan...

Ahaa eli näin vois tehdä?? Kiitos vinkistä! Ehtisin sen käydä viemässä labraan työmatkalla. Kauankohan tuo säilyy, tuskin ne sitä alkaa testailemaan ennen lähetettä (jonka saan EHKÄ vasta aikaisintaan yhdeksältä kun aukeaa se numero johon voi soittaa) eli varmaan 3h menee pissaamisesta ennen kuin sille kukaan tekee mitään.

Oon koittanut tosiaan juoda ja ottaa c-vitamiinia.. Voiskohan tää mennä issekseen ohi :whistle: niin ja raskaana en ole.

Alkuperäinen kirjoittaja BlueStarDust:

Pyydä soittoaika lääkärille ja puhelinresepti apteekkin,vältyt labrassa juoksemiselta.

Antaakohan ne reseptiä ilman testaamista :/

Niin ja eiköhän mulla sit oo jo kuumetta ja muuta, kun munuaisiin asti menee. Sen tiedän että ei se tulehus ihan hetkessä sinne hyppää. Ja sen sanon, että meno on semmoinen etten kertakaikkiaan voi perua. Ja kun sieltä pääsen labrat on jo kiinni :(

Älä vaan mene keittämään mitään lasipurkkia ja pissaamaan siihen! Ainakaan Turussa ei edes oteta labraan vastaan mitään omia purkkeja, ainoastaan niitä oikeita virtsanäytepurkkeja. Mikään kotona pesty ja keitetty ei ole tarpeeksi puhdas tähän tarkoitukseen!

Jos sua ei vaivaa niin paljon, että kestät vielä päivän, niin ei se ketään muutakaan haittaa. Onpahan sitten ainakin enemmän todistetta siitä, että virtsatulehdus on päällä :D .

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Antaakohan ne reseptiä ilman testaamista :/

Niin ja eiköhän mulla sit oo jo kuumetta ja muuta, kun munuaisiin asti menee. Sen tiedän että ei se tulehus ihan hetkessä sinne hyppää. Ja sen sanon, että meno on semmoinen etten kertakaikkiaan voi perua. Ja kun sieltä pääsen labrat on jo kiinni :(

Kyllä ne saattaa antaakkin,kerrot ettet pääse labraan heti ja että oireet ovat selvät ja piinalliset :D

Muista muuten mainita sitten lääkärille tuosta C-vitamiinin runsaasta nauttimisesta. Se voi nimittäin antaa vääriä negatiivisia tuloksia mm. leukosyyttien (valkosolujen, nousevat virtsatulehduksessa) ja nitriitin eli bakteerien suhteen. Eli runsas C-vitamiinin nauttiminen voi aiheuttaa sen, että tulokset ei näytä tulehdusta lainkaan.

mulla oli just pari viikkoa sitten ja hoitaja sanoi että nykään enää eivät ota näytteitä vaan oireitten mukaan antibiotti, mutta kun minä olin viikon pitkittäny ennen kuin menin halusi nähdä onko tulehdus edennyt, mutta ei ollu kuin pieni tlehdus, sanoikin että sillä pystyin viikon olee kotona. antibiotit sain, eli lääkäriä ei siinä tarvituu.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Älä vaan mene keittämään mitään lasipurkkia ja pissaamaan siihen! Ainakaan Turussa ei edes oteta labraan vastaan mitään omia purkkeja, ainoastaan niitä oikeita virtsanäytepurkkeja. Mikään kotona pesty ja keitetty ei ole tarpeeksi puhdas tähän tarkoitukseen!

Jos sua ei vaivaa niin paljon, että kestät vielä päivän, niin ei se ketään muutakaan haittaa. Onpahan sitten ainakin enemmän todistetta siitä, että virtsatulehdus on päällä :D .

Ahaa, kiitos tiedosta :)

Kyllä tässä pärjää, kuhan ei mee pahempaan suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
keitä vaan purkki ja viet aamulla aamupissan labraan. Ne voi kyllä sen lähetteen tehä siel labrassaki ku kerrot tilanteen.
Jos nyt kauheat oireet nii juo juo ja juo ja ota buranaa.

Sä et taida olla ihan ammattilainen näissä asioissa, joten voisitko olla antamatta virheellisiä neuvoja? Valitettavasti jotkut hoitoalan ihmisetkin edelleen luulee, että sinne labraan kelpaa mikä tahansa Pilttipurkki, mutta kun niin ei ole. Jotkut ammattitaidottomat labrat saattavat ottaa sellaiset vastaan, mutta ihmiset eivät ymmärrä, että pelkkä vesijohtovesi, märkänä tai purkkiin kuivuneena, voi aiheuttaa virheellisiä tuloksia.

Joten ap, edelleen... älä ota näytettä muuhun kuin siihen tarkoitettuun purkkiin jos haluat välttää sen, että joudut mahdollisesti tuomaan taas uuden näytteen. Ja muista se huolellinen alapesu, sillä on myös todella paljon vaikutusta lopputulokseen.

Syö paljon puolukoita ja karpaloita jos sattuu pakkasessa olemaan.Selviän nykyään monesti ilman kuuria kun aloitan karpaloiden ahmimisen riittävän ajoissa.Meillä ei ainakaan saa reseptiä ilman labraa,ei vaikka oireet olisivat millaiset ja tauti kuinka tuttu..Mutta me asutaankin maalla :)Ja se burana auttaa särkyyn.

Turhaan sä siinä naurat. Ei ap ees sanonut, kauanko on tautia potenut.

Itselläni meni parissa päivässä munuaisiin, mutta ehkä mä oonkin joku eppu epänormaali. Joten ihan vaan omalla kokemuksellani puhun, mut hyvähän se on että sä tiiät, ettei ap oo ainakaan mun kaltainen...

Yhteistyössä