Pissalakana pinnasänkyyn...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonnuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osta kangaskaupasta sellasta muovitettua froteeta, jonka laitat paksun patjan päälle. Sitten tavallinen lakana petarin päälle, niin ei hiosta. Niin patja säilyy hyvänä ja siistinä pissavahingoista huolimatta. :)

oletteko itse kokeileet nukkua muovitetun froteen päällä! itse jouduin imetysaikana sen laittamaan lakanan alle ja sen muovin päällä hikoili enenmän kuin mitä maitoa valui rinnoista.. eli itse en pystynyt sitä käyttämään niin ei kyllä lapsetkaan.

hyviä vaihtoehtoja on villapeitto lakanan alla. villa ja kunnon villahuopa eivät päästä kosteutta läpi. saman tekee muuten kaksinkertainen fleece! eli jos sulla on tarpeeton fleecepeitto, laita se kaksinkerroin lakanan alle. ei mene kosteus läpi eikä hiosta! sma kaksinkertaista fleeceä käytetään esimerkiksi kestovaipoissa kosteutta pitävänä kerroksena ja se tosiaan toimii!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2005 klo 10:05 DIESELmom kirjoitti:
oletteko itse kokeileet nukkua muovitetun froteen päällä! itse jouduin imetysaikana sen laittamaan lakanan alle ja sen muovin päällä hikoili enenmän kuin mitä maitoa valui rinnoista.. eli itse en pystynyt sitä käyttämään niin ei kyllä lapsetkaan.

No siis sen muovin voi laittaa petarin alle, koska petarin voi aina helpommin pestä kuin ison patjan!

voi laittaa toki en sitä sano, mutta itse halusin minimoida yleensäkin koko pyykin määrää. helpopi jos pyykkiin menee vain lakana ja suojus, esim se fleecepeitto, kuin että siihen lisäksi vielä petari.

ja muovifrotee varmaan toimiikin jos käyttää petaria, niin ei hiosta, mutta lakanan alle sitä ei todellekaan kannata laittaa on sen verran hikinen juttu =)

Minä olen suunnitellut tilaavani PUL:ia, siis kestovaippakuorten kosteussuojakangasta. Esim. täältä saa http://www.ekopirpana.com/products.php?g1=7bd3a0&g2=90b75b&g3=ef3d0d Tuo halvempi 1 millin PUL pitää kyllä pissavahingot, mutta on paljon hengittävämpää kuin muovitettu frotee. Myös kuviollisia kosteussuojakankaita on saatavilla, vaikka tällä hetkellä ei olekaan kyllä mitään mikä minua miellyttäisi, mutta välillä on esim. Puuha Peteä ym.

Yhteistyössä