Pissahätä ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aino

Vieras
Oon huomannut, että täällä saa kysyä tyhmiä, niin ajattelin kysyä. Tulin helmikuussa raskaaksi, mutta raskaus päättyi onnettomasti keskenmenoon. Kun kerroin eräälle tuttavalleni, että olen raskaana, hän kertoi arvanneensa sen siitä, että olin käynyt monta kertaa vessassa, kun edellisen kerran tavattiin. Itse en silloin ollut tietoinen raskaudestani vielä eli hedelmöittymisestä oli noin viikko enkä itse edes huomannut jatkuvaa vessassa ravaamistani.

Nyt on uusi yritys käynnissä ja viitisen päivää ovulaatiosta alkoi tarve käydä useammin vessassa. Onkohan siis kyseessä joku lievä tulehdus, joka ei satu vai mihin aikaan se virtsaamisen tarve lisääntyy? (Joo tiedän, kannattaa odottaa vielä siihen, että kuukautiset alkaa ja sitten tehdä testi, jos ei ala, mutta mietinpä vaan :) )

Pahoittelut keskenmenosta.

Mä mietin täällä ihan samaa, ton vessassa ravaamisen suhteen!! hokasin tänään että mä käyn pissillä ihan vähän väliä, mikä ei voi olla normaalia, eikä olekaan... en mä vielä viikko sitten näin tehnyt. Raskaus ei tosiaankaan olisi ollenkaan mahdoton ajatus... mutta vielä pitää viikko malttaa että testaa =)

mulla lisäänty ramppaaminen heti alkuun, ja tuossa viikoilla 6-9 juoksin ihan jatkuvasti vessassa, myös yöllä..yöramppaamiset jatkuivat tonne 13 viikolle asti. Nyt on kohtu noussut eikä enää pissata niiin usein, viikkoja 18+0 tänään.

Tuo pissalla juokseminen voi alussa johtua ihan aineenvaihdunnan muuttumisesta ja hormoneista, ja hetken päästä vasta kohdun kasvusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
mulla lisäänty ramppaaminen heti alkuun, ja tuossa viikoilla 6-9 juoksin ihan jatkuvasti vessassa, myös yöllä..yöramppaamiset jatkuivat tonne 13 viikolle asti. Nyt on kohtu noussut eikä enää pissata niiin usein, viikkoja 18+0 tänään.

Tuo pissalla juokseminen voi alussa johtua ihan aineenvaihdunnan muuttumisesta ja hormoneista, ja hetken päästä vasta kohdun kasvusta.

Oliko tuo sun "heti alkuun" ennen vai jälkeen positiivisen testin tekemistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Aino:

heti alkuun, eli ennen sekä jälkeen :D tunnin välein juoksin pissalla..

Alkuperäinen kirjoittaja jännääjä:
Pahoittelut keskenmenosta.

Mä mietin täällä ihan samaa, ton vessassa ravaamisen suhteen!! hokasin tänään että mä käyn pissillä ihan vähän väliä, mikä ei voi olla normaalia, eikä olekaan... en mä vielä viikko sitten näin tehnyt. Raskaus ei tosiaankaan olisi ollenkaan mahdoton ajatus... mutta vielä pitää viikko malttaa että testaa =)

Kiitos. Rankkaa se oli, mutta toipumassa ollaan, kun oon pystynyt jo uutta miettimään.

Toivottavasti meillä molemmilla olisi vessassa juokseminen merkki jostain mukavasta!

mulla on ollut jo ennen testin tekemsitäkin. Johtuu kun kohdussa heti alussa jo verenkierto lisääntyy ja kohtu "turpoaa" jo vähän alussa. Myös hormonit aiheuttaa pisutusta jo alussa

Alkuperäinen kirjoittaja Aino:

heti alkuun, eli ennen sekä jälkeen :D tunnin välein juoksin pissalla..

Ok. En siis ole ihan hörhö, kun mietin tätä. Koomista tässä on se, että olin taas tuon saman tuttavan kanssa kahvilla, kun huomasin, että taas menen vessaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja f:
mulla on ollut jo ennen testin tekemsitäkin. Johtuu kun kohdussa heti alussa jo verenkierto lisääntyy ja kohtu "turpoaa" jo vähän alussa. Myös hormonit aiheuttaa pisutusta jo alussa

Kiitos sullekin vastauksesta! Mulla on tuntunut myös kohtu kummalliselta ja mietin just sen vuoksi, että onko kyseessä joku keskenmenosta johtuva tulehdustilanne. Jälkitarkastuksen mukaan kaikki pitäisi olla kunnossa kuitenkin.

sama juttu,ihan alussa siis jo ennen plussaa alkoi pissatus.
Ja se loppui siinä 6 viikon paikkeilla.
Mut se ollut paras oire,rintojen kipuilin ohella!

Pidän peukkuja että olis plussaoire sulla!

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
sama juttu,ihan alussa siis jo ennen plussaa alkoi pissatus.
Ja se loppui siinä 6 viikon paikkeilla.
Mut se ollut paras oire,rintojen kipuilin ohella!

Pidän peukkuja että olis plussaoire sulla!

Voi kiitos :) Päätin keskenmenon jälkeen, että otan ihan rennosti koko kesän, en mieti raskaaksi tulemista, en seuraa mahdollisia oireita jne., mutta täällä sitä ollaan... Pitäis saada jotain muuta ajattelemista.