Pisetään juhlat aikuisille. Kutsuissa lukee selvästi, että ei lapsia juhliin. Nyt sitten jokainen soittaa vuorollaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika monilla nelikymppisillä on kyllä jo ihan isot lapset.

Haloo vaan itsellesi. Aika monilla meidän tuttavilla nelikymppisillä on tosiaan pienet lapset. Ehkä se sitten vaikuttaa siihen, ettei ole tarvis juhlia enää ilman lapsia. Nimenomaisesti kaikki nämä juhlijat halusivat nähdä myös lapset juhlissa, muuten kun esim. sukulaisia tuppaa näkemään harvoin yhtaikaa. :)

Eiköhän jokaine kutsujen järjestäjä halua, että kaikilla olisi mukavaa, voisi rentoutua, nähdä hyviä ystäviä ja jutella rauhassa vaikka syötävän ja viinin ja oluen merkeissä, kuten joskus silloin, kun ei vielä olut lapsia. Jotkut ovat juuri niiden kutsujen aikaan tilanteessa,että on ihan pieni vauva. Sellaista se elämä on, sitten ollaan kotona vauvan kanssa, mutta ei tehdä siitä mitään nuemroa. Tuntuu, että lapsen saaminen on monille asia, joka tuppaa poistamaan ajattelusta tilanteet, joissa on olut ilman lapsia ja joissa on ollut vieläpä hauskaa.
Minä itse en halua, että lapset juoksentelevat jaloissa tai vauva rääkyy vaunuissa tai sylissä ja lämmitellään mikrossa millon mitäkin, jos tarkotus on viettää ystävien kanssa rentouttavaa iltaa.
Jokainen, joka ei tätä ymmärrä, menköön itseensä, oikein syvälle, ja miettiköön, onko todellakin kohteliasta edes kyseenalaistaa tällaisten aikuisten keskisten illanviettojen tärkeys. Mihin lopputulokseen sitten tuletkaan, niin huomioi, sinä ja sinun vauvasi ette ole tämän maailmankaikkeuden keskipiste.

ERITTÄIN hyvä kirjoitus! Ja hui sentään, mulla on parivuotias esikoinen ja 3 kk ikäinen vauva...

Niin, juhlia pidetään joskus koko perheille ja toisinaan vaan aikuisille. Itse ymmärrän molempia katson noissa fiksuimmaksi toimia sen isäntäväen mukaan, eli juhlimaan lähtevät ne jotka sinne on kutsuttu.

Pidetään, pidetään ja tietysti toimitaan kutsun mukaan. Kukin tavallaan. Mutten itse tosiaan tajua miksi joku haluaisi juhlia synttäreitään ilman omaa perhettä. Ja jos omat lapset ovat ainoat lapset juhlissa, on niillä varsin kurjaa.

[QUOTE="vieras";24772406]Pidetään, pidetään ja tietysti toimitaan kutsun mukaan. Kukin tavallaan. Mutten itse tosiaan tajua miksi joku haluaisi juhlia synttäreitään ilman omaa perhettä. Ja jos omat lapset ovat ainoat lapset juhlissa, on niillä varsin kurjaa.[/QUOTE]

Eiköhän tollaisissa tapauksissa ne synttärit ole vain tekosyy järjestää juhlat ;) .

[QUOTE="Piitu";24712428]saako tuoda sen ja sen imeväisikäisen juhliin. Todella, todella noloa minusta soitella perään kun kutsussa selvästi lukee, että aikuisten juhlat. juhlat sen tyyppiset ( alkoholia, kestävät myöhään ) että emme halua sinne lapsia, ei edes imeväisikäisiä. Jos ei pääse niin ei pääse, mutta miksi soitella perään? En ymmärrä.

Tämä on meille juhlan järjestäjille aika noloa nyt sitten vielä puhelimessa erikseen asiasta sanoa.[/QUOTE]

NO tuota noin... Mun mielestäni tuo on noloa sen vuoksi, että kuulostaa, että te juhlan järjestäjinä ette sovi siihen omaan ystäväpiiriinne. Jos kerran monet soittelee perään ja haluais tuoda lapsia, niin silloin teillä on ystäviä/tuttavia, jotka ei halua mitään aikuisten juhlia. Miksi siis väkisin sellaisia järjestää, jos niistä ei tykätä? Tai miksi kutsua ihmisiä, joita ei tuollaiset pirskeet kiinnosta?

[QUOTE="vieras";24772406]Pidetään, pidetään ja tietysti toimitaan kutsun mukaan. Kukin tavallaan. Mutten itse tosiaan tajua miksi joku haluaisi juhlia synttäreitään ilman omaa perhettä. Ja jos omat lapset ovat ainoat lapset juhlissa, on niillä varsin kurjaa.[/QUOTE]

Öh, jos juhlivat perhepiirissä sitten eri tavalla? Voihan lapsillekin olla erikseen kaverisynttärit ja sukulaissynttärit.

[QUOTE="vieras";24772382]Haloo vaan itsellesi. Aika monilla meidän tuttavilla nelikymppisillä on tosiaan pienet lapset. Ehkä se sitten vaikuttaa siihen, ettei ole tarvis juhlia enää ilman lapsia. Nimenomaisesti kaikki nämä juhlijat halusivat nähdä myös lapset juhlissa, muuten kun esim. sukulaisia tuppaa näkemään harvoin yhtaikaa. :)[/QUOTE]
Joo no se on kivat niille, toin vaan esille sen, että aika monilla nelikymppisellä voi myös olla jo isotkin laspet. Ei kaikki aikuisten väliset illanvietot ole mitään "riekkujaisia" mutta tajuan toki, että sulla ei niiden lasten ulkopuolella ole mitään sellaisisa kiinnostuksen kohteita, joista olisi kiva keskustella muiden kanssa ilman lasten hölinää. Ymmärrätkö sinä sellaista maailmaa, jossa viritellään myös niitä älynystyröitä jotka monesti stimuloituvat ja pääsevät oikeisiin mittoihinsa kun riittävän moni ihminen tuo siihen oman panoksensa? Ihminen on muutakin kuin uuden elämän synnyttäjä ja sen suojelija.

Ei kai siinä mitään sen ihmeellisempää ole. Minusta on ihan ymmärrettävää haluta välillä juhlia (vaikka niitä syntymäpäiviään) aikuisväellä. Jotkut saattavat tuollaisten isojen kaverijuhlien lisäksi pitää ´pienemmät juhlat lähisuvulle milloin lapsetkin ovat tervetulleita.

[QUOTE="Kyllästynyt";24771672]no miks aikiuset sit saavat olla lasten juhlissa kysytään näin päin[/QUOTE]

Ei meidän lasten kaverisynttäreille ainakaan tule lasten vanhemmat jos ei heitä ole erikseen kutsuttu. Enkä mä todellakaan tuppaudu lapsen mukana esim. hoitokaverin juhliin. Ja sama toisinpäin, meidän lapset ei lähde mukaan juhliin jotka on tarkoitettu vain aikuisille.

Te, jotka ette osaa mennä julhiin ilman lapsia ja ette näköjään ymmärrä, että oikein mukavaa voi olla myös ainoastaan aikuisten kekseken, niin ettehän ole niitä samoja vanhempia, jotka pistätte lapsenne mummille/kummille/sikolle hoitoon, jotta saisitte laatuaika puolison kanssa kahden ILMAN lapsia? Kun voihan sen miehen kanssakin viettää aikuisten laatuaika vaikka lapset pyörisi jaloissa/nukkuisi viereisessä huoneessa/ pihalla vaunuissa?!
Tuli näitä kirjoituksia lukiessaan vaan mieleen.....

[QUOTE="Vieras";24772434]NO tuota noin... Mun mielestäni tuo on noloa sen vuoksi, että kuulostaa, että te juhlan järjestäjinä ette sovi siihen omaan ystäväpiiriinne. Jos kerran monet soittelee perään ja haluais tuoda lapsia, niin silloin teillä on ystäviä/tuttavia, jotka ei halua mitään aikuisten juhlia. Miksi siis väkisin sellaisia järjestää, jos niistä ei tykätä? Tai miksi kutsua ihmisiä, joita ei tuollaiset pirskeet kiinnosta?[/QUOTE]

Tämä on muuten erittäin totta :laugh:

mietin vaan, että onko niillä lapsilla niissä aikuisten juhlissa niin kivaa, että ne pitää sinne väkisin tuoda? Ei kyl meidän lapset ainakaan viihdy aikuisten juhlissa niin hyvin, että ne siellä jaksaisi olla nätisti ja istua paikoillaan. Että onko niitä lapsia pakko viedä juhliin, joihin niitä ei kutsutakaan...

Joo no se on kivat niille, toin vaan esille sen, että aika monilla nelikymppisellä voi myös olla jo isotkin laspet. Ei kaikki aikuisten väliset illanvietot ole mitään "riekkujaisia" mutta tajuan toki, että sulla ei niiden lasten ulkopuolella ole mitään sellaisisa kiinnostuksen kohteita, joista olisi kiva keskustella muiden kanssa ilman lasten hölinää. Ymmärrätkö sinä sellaista maailmaa, jossa viritellään myös niitä älynystyröitä jotka monesti stimuloituvat ja pääsevät oikeisiin mittoihinsa kun riittävän moni ihminen tuo siihen oman panoksensa? Ihminen on muutakin kuin uuden elämän synnyttäjä ja sen suojelija.

En minä sitten taida ymmärtää. Olkoonkin, että meillä ja puolilla meidän tuttavista on akateeminen koulutus. Mutta hui kauhistus, sehän onkin juuri niin, että me akateemiset juuri hankimme lapset vanhalla iällä ;)

[QUOTE="vieras";24772566]En minä sitten taida ymmärtää. Olkoonkin, että meillä ja puolilla meidän tuttavista on akateeminen koulutus. Mutta hui kauhistus, sehän onkin juuri niin, että me akateemiset juuri hankimme lapset vanhalla iällä ;)[/QUOTE]

Miksi haluat tässä puhua nyt koulutuksestasi? Eiköhän se ole enemmänkin poikkeus kuin sääntö, että kaikki täällä internezissä on akateemisesti koulutettuja. Millä tavalla mielestäsi tuo lisäarvoa tähän keskusteluun koulutuksesi? Kertoisitko muuten hieman, missä opiskelit ja mikä mahdollisesti on koulutuksesi taso? Entäpä ystäväsi?

Miksi haluat tässä puhua nyt koulutuksestasi? Eiköhän se ole enemmänkin poikkeus kuin sääntö, että kaikki täällä internezissä on akateemisesti koulutettuja. Millä tavalla mielestäsi tuo lisäarvoa tähän keskusteluun koulutuksesi? Kertoisitko muuten hieman, missä opiskelit ja mikä mahdollisesti on koulutuksesi taso? Entäpä ystäväsi?

Pam, pam, pam, pam Pamela, aiku sinä oot sitten ihana :hug: ja Sitä saa mitä tilaa.

[QUOTE="vieras";24772657]Pam, pam, pam, pam Pamela, aiku sinä oot sitten ihana :hug: ja Sitä saa mitä tilaa.[/QUOTE]
Et sitte osannukaan vastata vaikka oot nii akateeminen.Hohhoijaa.VMP

Voisiko joku näistä "en ymmärrä, miksen voi tuoda sylivauvaa juhliin"-ihmisistä kertoa, miksi teatteri saa järjestää täysin lapsettoman tapahtuman,konsertinjärjestäjä saa järjestää täysin lapsettoman tapahtuman, elokuvateatteri ja baari jne... mutta sinun ystäväsi EI SAA??!! Niin kuin joku jo totesi: kyseessä on kutsu, ei käsky.

Ymmärrän ap:ta, mutta myös niitä soittelijoita. Onhan se noloa ehkä soitella perään ja kysellä, itse en soittelisi jos kutsussa mainitaan ettei lapsia saa tuoda. Mutta ehkä ne soittelijat tulisivat tosi mielellään juhliin, ja aattelevat, et kun itse ei kuitenkaan voi ryypätä jos on imeväisikänen, niin vois ottaa sen vauvan mukaan, tulla juhliin ja pitää hauskaa kera lapsen. Kun ei se imeväisikänen kai kenellekään häiriöö aiheuttas, ja semmosen kans kyl yleensä lähdetään ajoissa poiskin. Ja monella on todella vaikeaa saada hoitajaa sen ikäselle lapselle, ja mahdotontakin, jos vauvaa ei ole pulloon opetettu.

Joten en ehkä tuomitsis niitä soittelijoita. Jos juhlat on aikuisille, niin se on sillä selvä, mut ehkä niillä kutsutuilla vaan on toivonkipinää, et pääsis mukaviin juhliin vauvan kanssa.

Kaikilla ei ole mahdollisuutta lastenhoitajaan. Esimerkiks jos me tollanen kutsu saatais niin ei päästäis koska lapsille ei olis hoitajaa. Tai sitten vaan toinen meistä pääsis.

Yhteistyössä