Pirtin kehräämön hahtuvasta kyselyä

hmmI
sen ainoon kerran kun oon hankkinu, mulle sattu sellaset 'kelat' että oli pakko keriä se yhtäaikasesti kahdelle kerälle ennenkun pysty mitään tekemään.. se katkeaa matkan varrella muuten ja on solmussa. ja ulkopuolelta kerin. aikaa vei mutta kannatti =)
 
hmmI: Eli siis tarkoitatko, että kerit sekä ulkopuolelta ja sisäpuolelta kerät? Vai vain ulkopuolelta? Mie oon sen verran nyt ihan puulla päähän lyöty, että ei oikein aivot raksuta.

Yritän neuloa, mutta aika hankalaa..
 
hmmI
ulkopuolelta vaan, siis mulla ainakin oli kaks ohutta säiettä jotka oli keritty yhdeksi isoksi rullaksi. jos siitä sun kerästä lähtee vaan yks säie niin sitten vaan kerit sitä löysälle ja neulot, niin ettei se pääse tiukalle ja katkea. mutta jos kaks säiettä niin kannattaa ulkoreunalta purkaa ja keriä molemmat omiksi keriksi. ja taas päästää ja keriä. mites mä sen selittäsin.. olispa tässä joku helppo piirto-ohjelma niin vois paremmin havainnollistaa :LOL:

niin, mitä väriä sulla on? :) ne on ihania ne hahtuvat, piti sillon aikanaan ostaa vaan yks rulla mutta päädyinkin turkoosiin, vaaleanpunaseen ja pinkkiin ;)
 
m
Sehän ihan riippuu siitä, että kuinka paksulla sinä haluat neuloa ja mitä.

Minusta yksinkertaisin tapa neuloa 2-säikeellä, jos kerä on yhdellä säikeellä, on ottaa toinen säie kerän sisältä ja toinen ulkoa.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä olen 'lohkaissut' erillisen kerän sieltä sisältä.

En mä ainakaan saa ehjänä pysymään että neuloisin kahdelta päältä samasta kerästä yhtäaikaa.
Alussa kannattaa ottaa pieni nyssäkkä sieltä sisältä, ettei ole niin kireällä, mutta sen jälkeen yleensä alkaa luistaa ihan hyvin niin, että neuloo toinen säie kerän sisältä ja toinen ulkoa.
 
hmmI: Lupiinilla teen.

Ja, kun tuolla titityyn sivuilla, josta tilasin siis, niin siellä lukee näin: Kiekot ovat valmiiksi kaksisäikeisiä.


Joten eikö tuo tarkoittaisi sitä, että yksi säie riittäisi?
:whistle:

Hahtuvavillahousuja siis olen neulomassa.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
hmmI: Lupiinilla teen.

Ja, kun tuolla titityyn sivuilla, josta tilasin siis, niin siellä lukee näin: Kiekot ovat valmiiksi kaksisäikeisiä.


Joten eikö tuo tarkoittaisi sitä, että yksi säie riittäisi?
:whistle:

Hahtuvavillahousuja siis olen neulomassa.
Siis jos se kiekko on valmiiksi 2-säikeinen, sen pitäisi tarkoittaa sitä, että se on keritty valmiiksi 2-säiettä vierekkäin, siis että siinä koko ajan kulkee 2-säiettä. Eli kun otat siitä kerän alusta (tai mä tykkään joka tap aloittaa sisältä ) niin katsot et siinä on molemmat säikeet mukana.
 

Yhteistyössä