pirkanmaalta kolmekymppisiä kuumeilijoita joilla alkaa yritys vuonna 2008

Hei! Ajattelin tällasen keskustelun aloittaa huvikseen ja katsoa ilmaantuuko tänne ketään muuta. Itse täytän heinäkuussa 28 ja mies on 31. Olemme sopineet että yritys alkaa 2008 kesällä. Vauvakuume on kova mut onneks meille tulee viikon päästä 2 kisuvauvaa, joihin pääsen pahinta hoivaviettiäni purkamaan. Saas tosiaan nähdä ilmestyykö tähän pinkkaan ketään. Aurinkoista ensiviikkoa! B)
 
Täällä olisi yksi,ainakin siitä haaveileva että vuoden päästä alkaisi pikku kolmosen yritys :heart:
olemme avokin kanssa molemmat vm -79 ja heinakuussa kaksospoikamme täyttää vuoden :heart: :heart:
Itsellä pukkaa vauvakuumetta päälle jo nyt :eek: mutta isäntä ei ole asiasta mitenkään innostunut.
omakin järki kyllä sanoo ettei vielä ole kolmosen aika mutta minkäs tälle sisäiselle tunteelle teet?!!?
N. 3v ikäerosta olemme isännän kanssa puhuneet...saapi nähdä ;)
 
Kiva että edes yks rohkea pirkanmaalainen tänne eksyi! Me ihan ekasta vaavista haaveillaan miehen kanssa. Mulla ihan järjetön vauvakuume ollut muutaman kuukauden. Mieskin haluaa lapsen mutta kun se ajattelee järjellä... että pitäis olla taloudellinen tilanne kunnossa ja isompi asunto ostaa ensin. Nyt asutaan kaksiossa. Taloudellinen tilannekin ok, mies vakihommissa ja mulla työsopimus toukokuun 2009 loppuun, kouluttaudun tosin parhaillaan oppisopimuksella, mut oon ajatellu laskelmoida niin että näytöt vois antaa raskaanakin ollessa. Saas nähdä ilmiintyykö tänne muita rohkelikkoja keskustelemaan... Aurinkoista kesää sulle! Palaillaan asiaan! B)
 
Toivo79.......27..........................................aloitus 2008
Jennyli.........27..........................................aloitus?
Unico...........27..........................................kp 25/28...yk 5
 
Moi! Sain aikaiseksi tollasen listan, onko tiedot oikein, päivittäkää jos virheitä, Unicon tiedot kävin lunttaamassa tuolta lähes kolmikymppisistä, jossa itsekin pyörin. Sulla onkin Unico jännät ajat kun kierto noin lopussa! Pidetään peukkuja!

Ollaan ainakin me kaikki 3 saman ikäisiä. Toivottavasti tänne tulee vielä lisää porukkaa! Ootko Jennyli 27 vai 28 jo täyttänyt?

Siistiä, tahdon asia -sarja tulee uusintana! Katoin jo ekalla kerralla kaikki jaksot! Siis niiiiin hyvä sarja!!!

Hyvää huomista päivää ja loppuviikkoa teille! Palaillaan asiaan!
 
Kivan listan värkkäsit Toivo. Juuh 79 täälläkin. missäs kuussa te vanhenette? Mulla olis suurin piirtein äkkiä katottuna oikein :) Jännää on kun ei enää jaksa uskoa mut silti jännittää... no tuhrut siihenmalliin kun ennenkin mut silti toivon :D vaikkei muka jaksais usko niinsilti toivoo. Sulla on hyvä nikki se antaa toivoa :D
 
Moi Unico! Tollasen tiedon kaksosista löysin allaolevasta linkistä.
Joo sempä takia ton toivon nikiks otinki nimenomaan että toivossa on hyvä elää! No oon kans vm-79 ja vanhenen tuossa vajaan kuukauden päästä heinäkuussa!

Monisikiöraskaus
Monisikiöraskaus on joko puhdas sattuma tai johtuu äidin hormoni- tai keinohedelmöityshoidoista.

Erimunaisten eli epäidenttisten kaksosten tausta voi myös olla geneettinen ja yleensä äidin suvusta periytynyt. Nämä lapset syntyvät kahdesta munasolusta, jotka hedelmöityvät eri siittiöillä. Valtaosa eli 66 prosenttia kaksosista on epäidenttisiä.

Samamunaiset, identtiset kaksoset kehittyvät yhdestä munasolusta, joka jostain syystä heti hedelmöityksen jälkeen jakaantuu kahtia. Nämä kaksoset ovat samaa sukupuolta, ja heillä on yhteinen perimä eli samat geenit.

http://www.kaksplus.fi/odotus/raskaudenabc/?query=kaksoset
 
Okei kiitos paljon. Eli koskaan ei tiedä mitä tapahtuu :)
Miten ninimula eionnistu olla tauolla täältä :D varsinkin loppu vikko kuluu varmasti täällä lueskellen ja kirjoitellen vauhti taas kiihtyy :D
Mulla on vielä vanhenemiseen mataa, loppu vuoden lapsi olen kylmän ja pimeän ;) siksi kai tää kuumuus tekee ihan höpöksi =) Vaikka mä kesästä tykkään, mut en hirveen kuumasta.
 
Tervetuloa Unico :hug: Ja hirmusesti plussaonnea täältä toivottelen! :heart:

Mulla tulee 28v mittariin marraskuussa ja asun n.35km päässä Tampereelta,Kangasalla...sanooko mitään? ;)
Suunnitelmissa olis siis pojille pikkusisarus n. 3v ikäerolla eli ensivuonna olis mullaki haaveissa että sais ton isännän lämpiään ajatukselle ;) Ite olisin valmis vaikka heti mikä on sikäli hullua etten olis ikuna kuvitellu kaksosten jälkeen kuumeen paukahtavan näin äkkiä :eek:
Pojat ny 10kk ja molempien lähtiessä liikkeelle ja 1v synttäreiden lähestyessä oon huomannu olevani täydellisen kriisin kourissa :( Luopumisen tuska siis mun pienistä vauvoista :ashamed:
Kuuluu kai asiaan eikä oo siis yhtään harvinaista...muttamutta nyt on alkanu pään täyttää liikaa ajatukset uudesta vauvasta :$
Pelkään jo valmiiks ettei tämä äityisi kovin pahaksi sillä ennen poikia mun vauvakuume oli jotain järkyttävää,se sääteli siis lähes mun elämää ja isäntä sai kyllä yliannostuksen mun höpötyksistä jotka oli vaan pelkkää vauvaa :whistle:
Olin myös katkera ystäville jotka odottivat ja tuntui muutenki että ympärillä oli VAIN raskaana olevia naisia :eek:
Tätä en enää haluaisi ;)

Unico meillä pojat on saaneet alkunsa ihan perinteisesti ja olihan siinä yllätystä kerrakseen :D
Meidän pojat ovat identtiset. Identtiset eivät periydy,jostain syystä yksi munasolu vaan jakautuu kahdeksi...mystisiä juttuja ;)
Meillä ei myöskään suvussa ole kaksosia.
Epäidenttisyys taasen voi olla periytyvää äidin puolelta,tällöinhän irtoaa 2 munasolua jotka hedelmöittyvät.
Ja sitten hoidoilla tietysti tulee kaksosia kun siirretään useampi alkio äidin kohtuun.

Jaahans,keittiössä karjutaan leijonan lailla...palataan :wave:
 
Piti vielä kysyä että ootteko minkä alan immeisiä?

Toivo mä kouluttauduin kanssa oppisopimuksella lähihoitajaksi ja valmistuin viime kesäkuussa =)
Viimeisen näytön sainkin tehdä vatsakkaana mutta hyvin se meni rauhallisessa ja kevyehkössä harjoittelupaikassa ;)
Oppisopimus on kyllä kehuttava opiskelumuoto,kannatan!

Onko teillä Unico ollut kauankin yritystä?
 
Moikka!
Minä voisin tulla myös tänne. Olen 29v. ja mies 32v. Meillä on 3v ja 10kk poika ja tyttö, ja ihan hirmuisan kova vaavikuume miulla. Mies ei ihan ole vielä samoilla linjoilla, mutta ei ole hanttiinkaan laittanut. Jennylin tunnistan kyllä jo tuolta vuodentakaisista elomasuista!? eikös pidä paikkansa? Siellä minäkin olin ja Kangasalla myös asustellaan.
Yritän käydä usein, mutta aikaa on aikas rajallisesti välillä, lukemassa käyn usein, mutta en ehdi kirjoitella joka kerta. :)
 
tiistai 12.6.2007

Toivo79.......27.................................aloitus 2008........ 1.haaveissa
Unico...........27.................................kp 26/28...yk 5.... 1.haaveissa
Jennyli.........27.................................aloitus?............... 3. haaveissa
Jisse78........29.................................aloitus?............... 3. haaveissa
 
Jippii kirjotin teille tarinaa pitkästi mut sit tuli sivua ei voi näyttää ja kaikki meni bittiavaruuteen GREAT! Kokeillaampa uudestaan...

Tervetuloa Jisse78! Kiva että ihmisiä tulee lisää ketjuun! Ja moi Unico ja Jennyli! Jokos Unicoo jännittää kuinka on käyny? Tarkistakaa onko tiedot oikein tossa listassa! Saa muokata jos haluaa! Täytyy yrittää vielä parannella sitä selkeemmäks.

Tuttu tunne että tänne palstalle jää koukkuun! Tulee vierailtua täällä joka ilta ja mieskin välillä huomauttaa että onko tarpeen istua kaiket illat läppäri sylissä...

Jennyli kyseli ammattia! Mulla pohjalla yo-tutkinto ja restonomin paperit amk:sta taskussa! Tein sen alan hommia kunnes kyllästyin yövuoroihin ja epäsäännöllisiin työaikoihin ja jatkuvaan stressaantuneeseen oloon.

Tein täyskäännöksen ja aloin kouluttautua oppisopimuksella erääseen sosiaali- ja terveysalan ammattiin (ei lähihoitaja), asiakaspalvelutyötä sekin. Asuinpaikkakunta on _A _ _ _R _, siinäpä teille pähkinä purtavaksi!

Mites Jennyli onko ollu tavallista rankempaa kun on ollu 2 vauvaa yhden sijaan? Oli varmaan yllätys kuulla odottavansa kaksosia! Mitkä oli ensireaktiot sulla ja miehellä ja lähipiirillä kun kuulitte/kerroitte uutisen?

Kiva kyllä kun välillä on vähän viileempi ilma, jaksaa töissäkin ihan erilailla! Pieni vesisadekin teki hyvää, vähän ilma raikastu!

Ootteko seurannu Tahdon asia-sarjaa? Tulee nyt uusintana. Katoin jo kaikki jaksot kun se tuli pari vuotta sitten ekan kerran! Aivan ykkössarja...siis niin hyvää läppää siinä ja mainiot roolihenkilöt! (TV1 maanantaisin 21.00)
 
Heippa Jisse :wave: Taidanpa hämärästi muistaa ;)
Sattuipa että asustellaan samoilla kulmilla :D Oletko ihan syntyperäinen? Jos,niin olemme varmaan käyneet samaa yläastetta =)
Mites teidn tyttö on siellä kasvanu?Joko mennään ja lujaa? Kuinkas isoveikka on suhtautunu?onko ollu tuo ikäero hyvä?

Ja hih Toivo, asuinpaikkakuntasi onkin kinkkinen juttu ;) :D
Kyselit tuosta miltä tuntui saada kaksoset?!
Hmm,isäntä meillä vitsaili kaksosista kun plussa oli pärähtänyt ja oli siinä hymyssä pitelemistä kun ultrassa 8+ selvisi että 2 on tuloillaan :whistle:
Meni siinä muutama uneton yö kun funtsas kunka pärjätään,kuinka kroppa kestää jne. Mutta melko pian asia muuttui ihanaksi,meille tulee 2 vauvaa!
Sukulaiset olivat onnessaan uutisesta =)

Raskausaika oli helppo ja olin tosi hyvässä kunnossa tai sitten aika on kullannut muistot ;)
Pojat syntyi alateitse rv 38+2 ja molemmat oli yli 3kg ja pääsivät heti vierihoitoon.
Jotenkin ovat olleet helppoja tapauksia ja syöneet ja nukkuneet hyvin. Mielestäni ei ole ollut rankaa ja silläpä kai tämä vauvakuume nyt jo nostaakin päätään!
 
Oli pakko laittaa tuo viesti.Alkoi niin linjat töktöktökkiä että pelkäsin menettäväni koko kirjoituksen :eek:

Tuosta sarjasta Toivo ,en ole kyllä katsonut. Ehkäpä ensiviikolla voisi vilkaista ;)
Eipä tule juuri mitään seurattua tällähetkellä kun Lost,Täydelliset naiset jne seuraamani sarjat ovat tauolla.
Poikien syntymän jälkeen tais mennä ainakin 2kk etten katsellut telkkaria ollenkaan,ei vaan pystyny keskittyyn!

Ihanaa pojat nukahti tänäiltana helposti...ei tarvinnut kertaakaan mennä laittamaan seisovaa poikaa takaisin makaamaan,Jee :D

Saas nähdä mitä unosia nukkumatti tänään mulle vilauttelee...tää kuumeilu saa aikaan jo sen että viimeyönä oli yks sun toinen tuttu raskaana,sitä en kyllä muista olinko itse ;)
 
Kiva kun Jennyli sulla on noin hyvä kokemus kaksosraskaudesta ja synnytyksestä. Ja pysyivät vaavitki pitkään masussa kun eikös kaksosilla oo tapana syntyä etuajassa? Se on kiva että nukahtivat helposti. Sitten voi viettää sitä "omaa aikaa". Nukahtavatko aina yhtä helposti ja heräilevätkö öisin?

Onko teillä lemmikkinä kissoja? Sillä vaan kyselen että jos on kokemusta siitä paljonko maksaa pentujen rokotukset trella/kangasalla tai muualla pirkanmaalla? Oonki jo hehkuttanut muissa pinoissa mut kerta kiellon päälle... Meille siis tulee viikonloppuna 2 suloista maatiais kisuvaavia, tyttöjä. Ompa sitten mihin purkaa pahinta hoivaviettiä ja niitä seuraillessa aika kuluu nopeasti. En millään jaksa odottaa koska päästään miehen kanssa "tositoimiin".

Viikonloppuna sovittiin, että syön vielä 8 laattaa pillereitä, mitä nyt reseptissä jäljellä, uusin reseptin ja vuoden vaihteessa sovitaan kuinka monen kuukauden satsin vielä haen. Mutta yritys siis alkaa ens vuonna jossain vaiheessa.
 
Satuitteko katsomaan 4D dokumenttiä... Mun mielipide on että rajansa kaikella... eihän tollasesta oo miehelle mitään hyötyä kun peniksen ympärysmitta isompi kuin vauvan pää syntyessä... enpä ois tätäkään uskonu näkeväni...silikonia vaan...
 
Jennyli, samaa alaa ;) Ja tammikuusta ollaa yritelty pikkuista (silloin söin vimoset pillerit). Kuulostaa mukavalta et tuplat ei välttämättä oo niin hirveen raskas juttu. Ai juu ja tää asustelee ihan tampereella.

Jisse tervetuloa!

Toivon pähkinä ei ainakaan näin nkkumaan mennessä auke ;) pitää arpoa joku päivä kun ei oo väsy. Tellkaria ei tuu katottua ;) kun ei muista sitä tää vuorotyö teettää :D parin viikon teho-osastot on nauhalla odottamassa katsojaansa :D Juuh kauhistelin 4D dokkarin aihetta mtu en ehtinyt kotiinkatsomaan ;) ja niinpaljoa ei kiinnosta et olis nauhoittanut. Sullahan on sitten melko hyvällä mallilla tuo suunnitelu :D meinaan mä hain pari kertaa 3kk satsin pillereitä ja kysäsin kun loppu läheni et haetaanko enää vai antaaako tulla :D Mä toss amietinkin et jokos saitte ne kisu vaavat kotsaan mut kohta siis :D

Täällä jännätään, ja olen onnellinen että on töitä nää viimeiset päivät :D ei niin paljon ehdi hermoilemaan ja täällä istumaan kun pitää töissäkin käydä :D
 
Hienoo Toivo kuulla että ootte nuin yhteistä mieltä miehesi kanssa yhteisestä vauvasta :heart:
Voi kun minäkin saisin tuon isännän innostumaan =) Oon yrittäny hillitä itteeni enkä viitsi jatkuvalla syötöllä asiasta puhua ;) Kyllä se tietää et mulla on kuume ja ahdistuu pian reppana jos alan sitä taas liikaa"painostamaan" :whistle:
Josko sitten vuoden vaihteessa alkais pikkuhiljaa lämmitellä :D
Riippuu tietty siitäkin missä riiviö vaiheessa nuo pojat alkaa sit ensivuonna olemaan...

Mutta odottavan aika on pitkä :/ Sinä Toivo siellä saatkin lievitystä niistä pikku kissavauvoista...voi että ovat varmaan niin ihanan suloisia pieniä :heart:
Meiltä löytyy tällähetkellä 6v rottis-typykkä ja 4v kissa. Toinen kisu otti hatkat ja muutti naapuriin jo muutama vuosi sitten ja pääsiäisenä läsk nuorempi (3v) rottis Iisalmeen uuteen kotiin :'( Karu totuus vaan oli ettei rahkeet enää riittäny 2 koiraan ja kun kyseessä oli vielä nuori ja aktiivinen koira ajattelin koiran parhaaksi olevan siitä luopumisen. Täällä se olis joutunu oleen ihan sohvaperuna ja nyt sillä on ihana,rakastava ja aktiivinen koti.

Mitähän se rokotus vois maksaa?! Halventaahan se kun 2 vie kerralla ja se käyntimaksuhan siinä aina kaikkein kallein on...mut varmaa ainaki 30ekee menee?!

Ja kyllä tuli katottua se eilinen 4D dokkari...ei oo kyllä näköjään hulluudella mitään rajaa :eek: Täytyy sanoo että mitää NIIN oksettavaa en oo varmaa ikinä nähny :x

Pojat nukkunu kohta 2h aamu-unia,kylläpä taas maittaa!!
Meillä on ollu aina pojat kovia nukkumaan. Pitkään meni 4 päikkäreillä mut nyt mennään 2:lla. Yöt on nukkuneet 6kk iästä putkeen.
Kyllähän sitä on monen laista nukutusrituaalia tullu käytyä läpi mut nyt pojat on helppoja..laittaa vaan sänkyyn ja sinne nukahdetaan,toisinaan nopeesti ja toisinaan ei sitte niin nopeesti ;)
Nyt on ollu kyllä hiukka levottomia öitä ja luulenki et toi liikkuminen sen on laukassu mutta eivät silti herää yleensäkään. Eikä koskaan oo ollu mitään yöllä möykkääjiä (kopkop) =)
Luulenki et tuo on yks tosi suuri seikka siihen että en oo pitäny tätä kaksosarkee raskaana koska oon saanu niin hyvin nukkua!
Ja sit toinen on se et meillä ollaan oltu terveinä ja muutenki nuo pojat on ollu sellasia perustyytyväisiä ja aika rauhallisia =)
Kai se kolmonen sit näyttääki taivaan merkit :D

Velipoika tos piipahti tukan leikkuussa (olen myös kampaaja) ja nyt popsin aamupalaa.
Ehtoolla tarttis kaupassa käydä...mulla on huomena Tupperit *huoh* ja täytys tarjottavat hakee.
Huomena odottaa sit siivouspuuhat :| Kaikkeen sitä ihminen lupautuuki ;)

Mites teidän keskiviikkoon kuuluu?

:hug: kaikille!
 
Great,isännältä tuli viesti että oli polttanu toiseen turvaistuimeen reiän :headwall: Ja oon sanonu 100 kertaa et autossa ei tupakoida s-tana! :kieh:

Pojat heräs,johan täs alko oleen ikäväki :heart:

Oon näköjään jumittunu tähänkin palstaan kun vieläki täs kökötän :whistle:
Kelailen mielessäni yhä viimeöistä untani jossa oli Jone Nikula (vissii jo 3 tai 4 kerta) sekä Hynynen :D
Alkaa jo mietityttää että mitä helv mun alitajunnassa oikeen liikkuu :eek: Mut Hynysen kans oli ihan kivaa ;)

Ps. Profiilissa uus kuva poikasista =)
 

Yhteistyössä