Pinoon KAUNIIT, mutta EI NIIN YLEISET tyttöjen nimet!!!

  • Viestiketjun aloittaja Pulma
  • Ensimmäinen viesti
tyttöjenäiti
Mulla 2 tyttöä ja kun he saivat nimensä,ei ollu ne nimet ns.muotinimiä,just niitä ei haluttu. Vaan etsittiin ihanat vanhat suvun nimet esim.Kerttu,oli mun mummon äiti,ni eikös niitä kohta ollukin pilvinpimein..mut minkäs teet =)jos muutkin tykkää! Kauniita on myös Aini, Loviisa ja Malviina.
 
yks .....
Kylläpä oli kaiken maailman nimiä, eikä suomalaisia kaikki, mutta eipä
ollut mun nimeä! Ja se on ihan kalenterissa.
Äskettäin vieras ihminen kehui nimeäni kauniiksi.Eipä ole yleinen.
Mutta enpäs sanokaan sitä!
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja yks .....:
Kylläpä oli kaiken maailman nimiä, eikä suomalaisia kaikki, mutta eipä
ollut mun nimeä! Ja se on ihan kalenterissa.
Äskettäin vieras ihminen kehui nimeäni kauniiksi.Eipä ole yleinen.
Mutta enpäs sanokaan sitä!
:headwall: :headwall: :D
 
Nimiä
Onpas löytynyt aika paljon kivoja ja harvinaisia nimiä. Se on tosiaan jännä juttu miten joidenkin mielestä jotkut nimet ovat harvinaisia ja toisten mielestä eivät. Nämä ovat harvinaisia (ainakin vielä) ja jokainen saa itse päättää ovatko nättejä:

Merelle
Mirette
Elvia
Frida
Bettina
Bianca
Leni
Lila
 
meillä
Oli vaihtoehtoina mm. Else, Hilla, Kerttu, Kaisla, Pihla, Sade, Siiri. Kaikki ihania, tarvii tehdä monta tyttöä, että saa nimet käyttöön. Ihanimpia nimiä saa yhdistelemällä suvussa kulkevia nykyaikaisempiin, niin nimillä on joku tarkotus ja merkitys.
 
Papin suusta
Nyky-vauvalle jos haluaa antaa harvinaisen nimen, siis sellasen jota ei sitte päiväkodissa ole jokaisella, niin kantsii antaa joku Hanna, Anna, Eeva, Tiina, Maria, Paula tms. Ei nekään rumia ole ja tulee varmaan joskus kohta muotiin..
 
Olen täältä bongannut jo melkein kaikki tytön tarhakaverien nimet :D Kivoja nimiä silti, mutta ei enää monet tunnu niin harvinaisilta. Nyt on kaksitavuiset nimet aika suosittuja, joten tosi lyhyet tai pitkät on yleensä niitä harvinaisempia. Tai meidän äitien sukupolven nimet, kuten Marjatta, Ritva, Anja, Hillevi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Papin suusta:
Nyky-vauvalle jos haluaa antaa harvinaisen nimen, siis sellasen jota ei sitte päiväkodissa ole jokaisella, niin kantsii antaa joku Hanna, Anna, Eeva, Tiina, Maria, Paula tms. Ei nekään rumia ole ja tulee varmaan joskus kohta muotiin..
Anna ja Mariahan on kaikkein suosituimmat naisennimet :eek:
 

Yhteistyössä