Pinoon kaikki rh-

heikuule
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 18:05 milana kirjoitti:
Täällä yks O-.. Mulle ei oo sanottu muuta ku että verikokeita otetaan enemmän.. Ei siis piikistä mitään eikä muutenkaa selitetty vaikka yritin kysellä, että mättääkö tässä hommassa joku vai mikä on..EI IHAN MITÄÄN INFOA NEUVOLASTA SAA! :kieh:
Ethän sä neuvolassa synnytä. Neuvola huolehtii vain verikokeisiin lähettämisestä/ottamisesta ja merkkaa tulokset korttiin. Ja toki jos vasta-aineita esiintyy, niin lähettää äitiyspolille. Piikistä huolehtii synnytyssairaala ja kyllä he hommansa hoitaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 17:40 heikuule kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 18:05 milana kirjoitti:
Täällä yks O-.. Mulle ei oo sanottu muuta ku että verikokeita otetaan enemmän.. Ei siis piikistä mitään eikä muutenkaa selitetty vaikka yritin kysellä, että mättääkö tässä hommassa joku vai mikä on..EI IHAN MITÄÄN INFOA NEUVOLASTA SAA! :kieh:
Ethän sä neuvolassa synnytä. Neuvola huolehtii vain verikokeisiin lähettämisestä/ottamisesta ja merkkaa tulokset korttiin. Ja toki jos vasta-aineita esiintyy, niin lähettää äitiyspolille. Piikistä huolehtii synnytyssairaala ja kyllä he hommansa hoitaa.
Joo aika terävää.. En synnytä neuvolassa, mutta ei ole kiva kuulla kun neuvolantäti vakavana sanoo, että "Hei tiesitkö että sulla on veriryhmä O-..Sulta on pakko ottaa lisää verikokeita koko raskausaika." Eikä siis mitään muuta infoa. Eka raskaus niin sitä on vähintään paniikissa että mikä mättää.
 
No mulla ei ole, mutta äidilläni on. Synnyin vuonna 1978, ja silloin mut hätäsektioitiin ja veri vaihtu viisi kertaa...
Onneksi synnyin silloin enkä 10 vuotta aiemmin. Olisi tainnut olla menoa..
 
täällä myös yksi - verinen, enkä kyllä ole jaksanut asiaa panikoida muuta kun sen verran et kyselin mitä tuo tarkoittaa. Ainakaan vielä ei ole verikokeissa mitään ilmennyt ja yhdet taitaa olla vielä edessä ennen synnytystä.
 
Täällä B-
Mulla on kolmas raskaus menossa, joten en panikoi asiasta. Ekaa odottaessa olin huolissani, kun sain tietää olevani neg. ja mitä se saattaisi pahimmillaan aiheuttaa.
Kaikki meni kuitenkin hyvin molemmissa raskauksissa.
Esikko on B+ ja kuopus O- eli ekan synnytyksen jälkeen sain tuon vasta-aine piikin, tokasta en.
 
Mä oon kanssa A rh-. Ekaa odotan rv 10+1. Miehen veriryhmästä ei tietoa. Neuvolassa kertoivat seikkaperäisesti (ja rauhoittavasti) kun asiasta kysyin. Ei kuulemma mitään vaaraa ekan kanssa. Jos vaavin veriryhmä on +merkkinen, annetaan mulle piikki synnytyksen jälkeen. Tottakai tarkkailevat asiaa nyt raskauden aikanakin. Parempi niin kuin se, etteivät tarkkailisi.
 
No jouduin nyt sitten ennenaikaiselle anti-D piikille viikolla 13 jo, kun oli jonkin verran verenvuotoa. Se on kuulemma voimassa 6 viikkoa, mutta toivottavasti ei nyt kuitenkaan enää vuoda. Huolestuin taas perusteellisesti.... :(
 
A- löytyy täältäkin. Veriryhmä selvisi vasta nyt raskauden myötä. Tällä hetkellä mennään viikoilla 13-14.

Vanha ketju, mutta mitäpä sitä uutta aloittamaan. Toivottavasti muitakin miinusverisiä odottajia löytäisi tiensä tänne.

Periaatteessahan ei kai muuta ihmeempää kuin kontrollinäytteet ja se rokotus, mutta kyllä silti hiukan ylimääräistä jännitystä tuo. Miehen veriryhmä pitäisi vielä selvittää.
 
Moi, täällä yksi A- (rv 18 menossa).

Ihmettelin, kun istukkanäytteenoton yhteydessä takapuoleen piikitettiin jotain vasta-ainetta ja aloin tutkailemaan asiaa. Neuvolasta/Naistenklinikalta en saanut mitään tietoa, mutta onneksi netistä löytyy hyvin tietoa. Miehen veriryhmästä ei ole tietoja ja lapset voivat siis ollaa kumpaa vaan. Seurataan tilannetta - aika hurjaltahan kuulostaa, että äidin veri voi syödä pikkuisen verisolut... :ashamed:
 
Minä oon myös 0-, nyt menossa rv 32+4 =) Kaks kertaa oon käynyt vasta-ainetesteissä ja kerran täytys vielä mennä parin viikon päästä. Meillä miehellä sama veriryhmä, joten periaatteen vuoksi vain joudun noissa kokeissa käymään.
 
:wave: täällä B-... Neljättä odotan. Vasta-aineita ei oo ollut koskaan, kahden ekan jälkeen sain rokotteet. Kolmas (tyttö, tietenkin...) oli kans negatiivinen, joten ei rokotetta. Viime talvena km, sen yhteydessä sain rokotteen kahdesti kun tyhjentyminen kesti niin kauan. Tai siis kaavittiin vasta kaks viikkoa vuodon alusta.
 
:wave: B- ja neljäs tulossa.Maanataina toiseen vasta-aine verikokeeseen.6 keskenmenoa ja 3 synnytystä.Jokaisen jälkeen olen saanut sen vasta-aine piikin.Saa nähdä minkä merkkinen tämä vika vauva on tarviiko piikkiä antaa...
 
Täällä yksi O- ja rv 36+5 menossa :wave:

Takana 3 vasta-ainetestiä tässä raskaudessa, joista eka oli negatiivinen. Sen jälkeen sain istukkabiopsian ja lapsivesipunktion yhteydessä pistokset ja viikon 24 (muistaakseni) paikkeilla tehty toinen testi näytti että vasta-aineet olivat lievästi koholla ja epäilivät syyksi juuri näitä pistoksia, mutta vasta-aineet eivät aiheuttaneet tarkempaa seurantaa. Tekivät sairaalassa uuden testin tuossa 1,5 viikkoa sitten kun jouduin osastolle ja siinä ei vasta-aineita enää löytynyt.

Sain vasta 36-vuotiaana tietää olevani rh- jolloin valkesi syy keskenmenoihin kun jouduin sairaalaan pahimman keskenmenoni takia, kun eloton alkio ei suostunut tulemaan ulos. Olin ihan halolla päähän lyöty ja sen jälkeen asiaan puututtiin ja tässä sitä ollaan... ainakin toistaiseksi tukevasti raskaana :D
 

Yhteistyössä