Pino: Vanhemmat, jotka tuottavat tuskaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä vaan

Vieras
Kenellä kaikilla on vanhemmat, jotka tuottavat pelkkää huolta ja surua?

Rakastan heitä molempia, mutta yhdessä he ovat jotain aivan kamalaa. Pelkään jatkuvasti, että vahingoittavat toisiaan - enkä aiheetta. Elämäni on täynnä surua ja pelkoa vanhempieni takia.

Onko kaikilla muilla vanhemmat, joista on vain iloa - jotka ovat ihania mummuja ja pappoja, äitejä ja isiä, jotka huolehtivat jälkikasvustaan ja ovat heille tukena ja turvana? Vai onko muitakin, joilla on kannettavanaan - syystä tai toisesta - raskas kiviriippa?

Oman äitini välit äitiinsä, eli mummooni ovat ainakin ihan mahdottomat. Tänään viimeksi puhuttiin aiheesta. Ei tämä ole mullekaan mitenkään sydämellinen mummo ollut. Tukea ja turvaa, no varmaan joo. Ei siitä osoitteesta. Plussana pidämme sitä, että mulle on äiti sitten osannut olla jo toisenlainen.

Äitini on hoitokodissa pitkäaikaisen mielisairauden takia ihan latostuneena. Isäni on juoppo. Eli tuskaista on. En jaksa pitää paljoakaan yhteyttä. Omassa elämässä on ihan tarpeeksi tekemistä. Olin sijaisperheessä 14-vuotiaasta aikuiseksi asti, joten eipä nuo vanhemmatkaan musta ole kovin hyvin huolehtineet aikanaan.

Meilläkin lapsilla on hyvä kuva isovanhemmistaan enkä sitä halua luhistaa, vaikka onkin uskomatonta, miten kahtiajakautunut tämä homma on. On ihmisiä, joille ollaan ihania, sitten toisille taas aivan piru. Tämä on vastenmielistä, mutta en halua lasteni tietävän tästä puolesta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
no ihan varmasti, melkein aina ollut humalassa kun on nähneet..

Just... No sittenhän asia on aika selvä.

Meillä vanhemmat ovat päällisin puolin täydellisiä akateemisesti koulutettuja hyvin toimeentulevia ihmisiä.

Taustalla on kuitenkin vaikka mitä. Ovat aivan kamalia toisilleen, pahoinpitelevät henkisesti ja fyysisesti. Toinen on toisen omaishoitaja. Molemmat henkisesti aivan loppu.

äidin mielestä ongelmaa ei ole, mutta tuota on jatkuneet viimeiset 9v. ihanaa oli päästä muuttamaan kotoa pois, mutta sääliksi kävi niitä sisaruksia jotka vielä sinne jäivät asumaan

äidin mielestä ongelmaa ei ole, mutta tuota on jatkuneet viimeiset 9v. ihanaa oli päästä muuttamaan kotoa pois, mutta sääliksi kävi niitä sisaruksia jotka vielä sinne jäivät asumaan

Vieläkö he asuvat siellä? Ovatko he sinuun yhteydessä, tiedätkö kulloisenkin tilanteen?

yksi asuu enää, 2 muuta on muuttanut pois. ollaan me tekemisissä aika usein kuitenkin..

Sisaruksista on kuitenkin iso tuki tällaisissa tilanteissa, mulla ainakin on ollut omasta siskostani, onneksi voimme jakaa tunteitamme. Onneksi kuitenkin kaikki oli vielä silloin hyvin, kun asuimme kotona. Toivottavasti asiat on ihan OK tuolla sinun edelleen kotona asuvalla sisaruksellasikin.

äiti ja isä ovat eronneet, uskon että jos tilanne käy pahaksi kun veli on siellä ainoana, varmasti ei asu siellä sitten kauaa. ikää on kuitenkin 9v tänä vuonna

Aika pieni. Onko sulla tarvittaessa mahdollista pitää hänestä huolta?

Yhteistyössä